Tesco Tiniséf Sulicsata: Főzzétek meg a sulit a győzelemért!
Elindult a Tesco Tiniséf Sulicsata programja, melynek célja az egészséges életmód népszerűsítése az iskolások körében. A Tesco május 9-ig várja az általános iskolások jelentkezését a főzőversenyre. A tét nem kicsi, hiszen a nyertes iskola kétmillió forint értékű nyári tábort nyer, de a további helyezettek is értékes és izgalmas ajándékokkal gazdagodhatnak. A program nagykövete Tilla, míg a szakmai zsűriben a Michelin-csillagos Borkonyha étterem séfje, Sárközi Ákos mellett részt vesz Farkas Viktória gasztroblogger, Kovács Judit dietetikus, Bogos Elza, a Kuktanoda Főzőiskola vezetője, valamint az áruházlánc képviselője.
Az április 1-jén indult Tesco Tiniséf Sulicsata főzőversenyre 8 és 14 év közötti gyerekekből álló általános iskolai csapatok jelentkezését várja az áruházlánc. Az iskoláknak a www.tiniséf.hu oldalon kell regisztrálniuk, majd feladatuk egy egészséges étel kitalálása, megfőzése, és kreatív elnevezése. Az étel nevének utalnia kell az iskola régiójára, a térségre vagy az intézmény névadójára. Ezután a csapatoknak az étel elkészítését meg kell örökíteniük fényképeken vagy videófelvételen, és az így létrehozott anyagot 2014. május 9-ig fel kell tölteniük a www.tinisef.hu oldalra. A beküldött pályamunkák közül a szakmai zsűri választja ki a tíz győztes iskolát, amely értékes díjakat nyer.
A Sulicsatával, akárcsak a tavalyi sikeres Tiniséf főzőversennyel a Tesco legfőbb célja felhívni az általános iskolások figyelmét az egészséges életmód, ezen belül az egészséges táplálkozás fontosságára. Nigel Jones, a Tesco vezérigazgatója elmondta: „Az áruházainkban hetente három és félmillió ember vásárol, ezért felelősek vagyunk azért, hogy vásárlóinkkal és gyermekeikkel megismertessük az egészséges táplálkozás és tágabb értelemben az egészséges életmód fontosságát, valamint széles kínálattal várjuk őket. Nagyon örülünk annak, hogy egy ilyen, szakmailag megalapozott program keretében ismét hozzájárulhatunk az iskolások egészségtudatos életmódra neveléséhez.”
A verseny értékes fődíjaiért idén az iskolák versengenek. A győztes suli 2 000 000 Ft értékű, 45 fős, a második helyezett 1 500 000 Ft értékű, 30 fős ötnapos, nyári főzőtábort nyer a Tiniséf csapatával. A harmadik helyezett iskola 20 diákja egy nyári főzőtanfolyamon vehet részt a Sulicsata szakmai támogatójánál és partnerénél, a budapesti Kuktanoda Főzőiskolában. A 4-10. helyen végzett iskolákba pedig térítésmentesen ellátogat a Tiniséf Roadshow mobilkonyha, és egy egynapos program keretében iskolánként összesen 150 gyerek részére egészséges életmóddal kapcsolatos edukációs programot biztosít. A tét tehát nem kicsi, a verseny rendkívül izgalmasnak ígérkezik.
„Legyetek olyan ügyesek, mint a Tiniséf főzőverseny résztvevői, de most ne spóroljatok az ötletekkel, és jó adag kreativitással is fűszerezzétek meg az általatok kitalált receptet. Jól főzni nem könnyű, de nevet adni egy ételnek még magasabb művészet, úgyhogy az egészség és a jó ötlet legyen veletek a Sulicsata idején!” – így bíztatja a csapatokat Tilla Attila, az edukációs program nagykövete.
A tavalyi Tesco Tiniséf egyéni főzőversenyhez hasonlóan ismét Kovács Judit dietetikus segít a gyerekekkel megkedveltetni az egészséges ételeket. „Az egészségesnek mondott alapanyagokat, ételeket sokan rossz ízűnek gondolják, pedig ez egyáltalán nincs így. A Tesco Tiniséf főzőverseny résztvevői már bebizonyították, hogy lehet egyszerre egészségeset és finomat enni. Most a Sulicsatában nem csak egy-egy gyermeket, hanem osztályokat, sőt egész iskolákat szeretnénk erre megtanítani. De előtte nekik kell bizonyítaniuk elhivatottságukat egy recepttel és egy videóval. Bízom benne, hogy sokakhoz eljut az az üzenet, hogy a gyerekeknek ízlik az egészséges étrend és ezeknek az ételeknek az elkészítése nem is olyan nehéz.” – mondta el bizakodóan a szakember.
A csapatok a program részleteit és a regisztrációs űrlapot a www.tinisef.hu oldalon találják. A jelentkezés, valamint a pályaművek feltöltésének határideje: 2014. május 9.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >