A Tesco szállító partnereivel közösen támogatja a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet
Újabb élelmiszer-pazarlás elleni jótékonysági akciót hirdetett a Tesco Európa, amelynek keretében a cseh, lengyel, szlovák és magyar áruházak a kijelölt termékek értékesítésével a helyi élelmiszerbankokat támogatják. Az akcióban az áruházlánc több mint 100 szállító partnere vesz részt. Magyarországon 25 márka több száz termékét vonták be az akcióba, ezek eladásából származó bevétel 1%-át pedig a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek ajánlja fel a Tesco.
Magyarországon az akció 2017. június 29-től július 12-ig tart. Az áruházlánc vásárlói többek között mosószerek, üdítőitalok, állateledelek és édességek (a teljes lista elérhető a Tesco weboldalán) megvásárlásával járulhatnak hozzá az akció és az Élelmiszerbank munkájának sikeréhez. A támogatás összegét az Élelmiszerbank az élelmiszercsomagok nélkülözőkhöz való eljuttatására fordítja. Minden, a programban összegyűjtött ezer forint nagyságrendileg 30 000 forint értékű élelmiszercsomagot jelent a rászoruló, nehéz körülmények között élő családok számára.
A Tesco Európa országaiban az élelmiszerbankok az áruházlánc hosszú távú stratégiai partnerei az élelmiszer-pazarlás csökkentéséért folyó küzdelemben. A nonprofit szervezetként működő élelmiszerbankok a közép-európai régióban több mint 5000 helyi jótékonysági szervezettel, alapítvánnyal együttműködve hatékony, a rászorulók élelmezését segítő élelmiszer-újraelosztási hálózatot működtetnek. Magyarországon a Magyar Élelmiszerbank Egyesület helyi partnerszervezeteivel országosan küzd a pazarlás ellen, a Tescóval közösen pedig áruházi élelmiszermentő programot működtet.
„Számomra az az igazán különleges ebben az új kezdeményezésben, hogy ez az első alkalom, amikor ilyen nagy horderejű támogatást a szállító partnereinkkel együttműködve nyújtunk. A Tescónál hiszünk abban, hogy az élelmiszer-pazarlás ellen folyó küzdelmet egyedül nem nyerhetjük meg. Ezért nagy örömmel tölt el, hogy szállító partnereink is felismerték az ügy jelentőségét, és közösen segíthetjük a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet az élelmiszer-pazarlás visszaszorításában, és a helyi közösségek rászorulóinak támogatásában” – mondta el Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.
A Tesco Magyarországon már 2013 óta működik együtt a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Az áruházlánc kezdetben a megmaradt szezonális édességet (húsvéti csokinyuszi, mikulás és szaloncukor) gyűjtötte vissza és adományozta rászoruló gyermekeknek. 2014-ben pedig elindult a napi szintű élelmiszermentés, amelynek keretében a programba bevont áruházak munkatársai minden nap összegyűjtik és jótékony célra adják át a már nem értékesíthető, azonban emberi fogyasztásra még teljes mértékben alkalmas élelmiszereket. Mára országszerte már 110 Tesco áruház segíti a helyi közösségek rászorulóit, és küzd az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentéséért. 2014 szeptemberétől idén május végéig a Tesco Magyarországon összesen több mint 6100 tonna élelmiszert adott át a rászorulóknak, ami több mint 15,2 millió adag meleg ételnek felel meg. Az áruházlánc emellett vállalta, hogy 2020-ra az összes közép-európai áruháza készen áll majd arra, hogy az élelmiszerfelesleget felajánlja a rászorulókat segítő helyi jótékonysági szervezeteknek.
A programba bevont termékek részletes listája a www.tesco.hu/jotekonysag oldalon érhető el.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >