Tesco kontra Interspar

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 07. 02. 00:04

A Tesco megalapozatlannak és félrevezetőnek tartja a Blikk című napilap június 26-i számában megjelent Interspar hirdetést, amely szerint etikátlan a Tesco árösszehasonlítása.

A hirdetés az Országos Kereskedelmi Szövetség Etikai Testületének határozatából közöl egy részt. A megjelent hirdetés szerint etikátlan a Tesco ár-összehasonlítása. A Tesco közleményében leszögezi, hogy ez az állítás megalapozatlan és félrevezető.
Az Interspar az Országos Kereskedelmi Szövetség Etikai Testületénél a Tesco reklámjában alkalmazott szlogent kifogásolta, amelyben a Tesco alacsony árait hasonlította az Interspar magasabb áraihoz, egy adott időpontban, teljesen azonos márkatermékek vonatkozásában. Az ár-összehasonlítás végeredményeként a termékek árai a Tescóban mintegy 7-34 százalékkal voltak olcsóbbak az Interspar árainál.
Az Etikai Testület az ár-összehasonlítást összességében jogszerűnek, etikusnak és megengedettnek tartotta, a szlogent illetően és két más kérdésben volt eltérő véleményen, mint a Tesco – azaz az Etikai Testület szerint a Tesco által alkalmazott ár-összehasonlítás összességében etikus és pontos volt.
A Tesco magatartásának jogszerűségét a Pest Megyei Bíróság ítélete is megállapította, amelyben teljes mértékben elutasította az Interspar ezzel kapcsolatos keresetét.
A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben a Tesco alapvető célja az, hogy segítse vásárlóit spórolni. Ennek érdekében igyekszik alacsonyan tartani árait. Az árak összehasonlításával a Tesco a vásárlók számára egy adott időpontban és helyen végzett árösszehasonlítással tényszerű információt közölt.
Hackl Mónika, a Tesco szóvivője szerint végül úgyis a vásárlók döntenek, márpedig az elmúlt 3 hónapban 2 százalékkal nőtt a Tesco részesedése.




Kapcsolódó cikkeink