Tesco-felmérés a törzsvásárlói attitűdökről
Szeretjük elkötelezni magunkat, de nem csak egyfelé – derül ki a Tesco törzsvásárlói attitűdökről készült felméréséből[1]. A válaszadók közel 42 százaléka ugyanis két-három hűségkártyával rendelkezik, míg közel 24 százalékuknál négy-öt darab lapul, de ezeket tudatosan ki is használják. A legtöbben hipermarketek, élelmiszerláncok és drogériák hűségprogramjaihoz csatlakoznak, és több mint 68 százalék azok aránya, akik havonta két-három vagy akár több alkalommal is élnek a kapcsolódó kedvezményekkel.
A Tesco májusban végzett kérdőíves felmérése rávilágít arra, hogy az emberek túlnyomó többsége előre megtervezi vásárlásait. Míg a kitöltők közel egyharmada a legkedvezőbb ajánlatok után megy, több mint 60 százalékuk szeret visszatérni a jól megszokott helyekre. Nem meglepő tehát, hogy szinte ugyanilyen arányban (65,35%) vesznek részt akár kettő, de van, hogy több mint öt különböző üzlet törzsvásárlói programjában is. A vizsgálatból egyfajta fogyasztói tudatosság is kirajzolódik, közel ugyanolyan számban igényelnek ugyanis hűségkártyákat maguktól, mint ahányan az eladók ajánlására, de több mint 62 százalék csak akkor „adja be a derekát”, ha gyakran jár az adott helyre, és így ki is tudja használni a kedvezményeket. Mindössze 20 százalék azok aránya, akik ilyen esetben biztos, ami biztos alapon kérik a kártyát, de ők jellemzően gyakrabban is veszik igénybe az egyedi akciókat.
Hűségprogramok szempontjából a legnépszerűbbek a hipermarketek, az élelmiszerláncok és a drogériák. Őket követik közel 30 százalékkal a lakberendezési, illetve barkácsáruházak, majd közel 20-20 százalékkal a ruházati és sportboltok. A lista végén pedig a benzinkutak és a könyvkereskedések szerepelnek. A válaszadók 36,86 százaléka egy hónapon belül több mint háromszor, míg 31,71 százaléka kétszer-háromszor vesz igénybe törzsvásárlói kedvezményeket, amelyek közül a leginkább kedvelt forma a következő vásárlások végösszegét csökkentő pontgyűjtési lehetőség (50,27%).
A kitöltők több mint kétharmada ezért jellemzően így, vagyis a vásárlások végén használja fel a kedvezményeket, és csak közel 12 százalékuk ajándékozza meg magát olyan extra dologgal, amire egyébként nem költene, köztük is nagyobb a nők aránya. Jellemzően a gyakori kártyahasználók azok, akik akár egy plusz vásárlást is beiktatnak, hogy felhasználják a kedvezményeket, és előfordul, hogy ilyenkor még többet is költenek a megszokottnál.
„A legtöbb vásárló – a felmérés szerint 80 százalékuk – szereti szem előtt látni a műanyag- vagy papíralapú hűségkártyáit. Az is látszik azonban, hogy minél több kártyája van valakinek, annál inkább előnyben részesíti a digitális formátumot, hiszen másképp már nehéz ezeket kényelmesen hordozni, kezelni. Ugyanez igaz a férfiakra is, akik általában kis méretű tárcát hordanak maguknál. Ráadásul a válaszadók háromnegyede maradt már le kedvezményről azért, mert épp nem volt nála a kártyája, vagy, mert kifutott a beváltási határidőből. Nekik különösen hasznos az a megoldás, amit a plasztik kártya mellett mi is alkalmazunk: a Tesco Clubcard mobiltelefonos alkalmazással az összes utalvány és kupon egy helyen mindig velünk lehet, könnyedén átláthatjuk az egyenlegünket és az ajánlatokat, továbbá extra kedvezményeket is gyűjthetünk”
– mondta Hatvani Gergely, a Tesco Magyarország Clubcard kampány- és operációs menedzsere.
A Clubcard hűségprogramban minden vásárló minden elköltött 100 forint után 1 pontot kap, az összegyűjtött pontokat pedig utalványok formájában használhatja fel a következő vásárlásai során. Az utalványok mellett a törzsvásárlói rendszerben személyre szabott kuponok is elérhetők, amelyeket a vásárlók kedvenc termékeikre válthatnak be.
[1] A Tesco Magyarország és a Szeretlek Magyarország.hu online magazin közös kérdőíves felmérése, amely 2020. május 11. és 21. között zajlott. A kérdőívet online 1.306 fő töltötte ki.
Kapcsolódó cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Németországban digitális együttműködésbe kezdett a Lidl és a Disney+
A Lidl Németországban digitális partnerségre lépett a Disney+-szal, amely november…
Tovább olvasom >Nébih: fehérbabot hívott vissza a Tesco
Rovarirtószer lehetséges jelenléte miatt fehérbabot hívott vissza a forgalomból a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >