Tesco: együtt többre vagyunk képesek, az élelmiszer-pazarlás ellen is
Idén június 7-én tartotta civil szervezetek, vállalatok, kormányzati szereplők, valamint a média részvételével az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelmet a középpontba állító konferenciáját a Tesco. A rendezvénynek ezúttal Varsó adott otthont, a résztvevők pedig arra keresték a választ, hogy együttműködésekkel és hatékony partnerkapcsolatok kialakításával hogyan csökkenthető az élelmiszer-pazarlás mértéke – a termelők, kereskedők és a vásárlók közös elköteleződésével.
A konferencián a szakértők, köztük Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke igyekeztek beazonosítani a kidobásra kerülő élelmiszerek forrását és közös megoldást kidolgozni a jövőre nézve.
„Az esemény egyik tanulsága, hogy az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem első lépéseként mérnünk kell, hogy beazonosíthassuk a felesleg forrását, majd meghatározhassuk, hogyan csökkentjük ennek mennyiségét.” – mondta Matt Simister, a Tesco közép-európai ügyvezetője. „Múlt hónapban publikáltuk saját közép-európai élelmiszer-hulladék jelentésünket, és az előző év óta elért jelentős, 30 százalékos csökkenés is azt mutatja, jó úton járunk. A kereskedelmi szektor többi résztvevőjét, és a termelőket is csak buzdítani tudjuk, hogy elemezzék saját tevékenységüket és tegyenek az élelmiszer-pazarlás ellen”, tette hozzá.
A konferencia résztvevői megerősítették, hogy a szállítóknak és a kereskedelmi vállalatoknak össze kell fogniuk, és közös megoldást kell keresniük, hogy vásárlóik számára is fontossá tegyék az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelmet. Erre a legjobb példa a Tesco tavaly év elején bevezetett Perfectly Imperfect kínálata, mellyel az áruházlánc szállítóinak is segít csökkenteni a náluk keletkező felesleg mértékét a nem tökéletes külsejű, de ugyanolyan ízletes és fogyasztható zöldségek és gyümölcsök átvételével, miközben vásárlói számára a kedvező árazással teszi még szimpatikusabbá a tudatos vásárlást.
„Amíg ennyi éhező és alultáplált ember van, egyetlen falat étel sem veszhet kárba. A vállalatok hatékony élelmiszermentő program kidolgozásával tehetik a legtöbbet a rászorulók támogatása érdekében. Örülünk, hogy a Tescóval évek óta tartó együttműködésünk eredményeképpen Magyarországon már több mint 31 millió adag étellel segíthettük a rászorulókat” – mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
A Tesco 961 közép-európai áruházából már több mint 670 adományozza az élelmiszer-felesleget helyi partnerszervezeteken keresztül az áruházak környékén élő rászorulóknak. Az áruházlánc célja, hogy 2020-ra valamennyi közép-európai áruháza alkalmas legyen az élelmiszermentő programhoz való csatlakozásra.
A varsói Közép-európai Élelmiszer-pazarlás Konferencia az év egyik legfontosabb, az élelmiszer-felesleg csökkentésével foglalkozó eseménye volt. A rendezvényt a Tesco szervezte partnereivel közösen, hogy összehozzák az üzleti, állami, valamint civil szféra lengyel, cseh, szlovák és magyar képviselőit a fontos téma érdekében.
Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes!
A Tesco 206 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel, közel 20 000 munkatársat foglalkoztat Magyarországon, és ezernél is több helyi szállító számára nyújt üzleti lehetőséget. Az értékteremtés megjelenik társadalmi szerepvállalásában is, amiben a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként már több, mint 145 áruházából adja át napi rendszerességgel az élelmiszerfelesleget. 2014 szeptemberétől 2018. áprilisáig összesen közel 6 milliárd forint értékben, több mint 12.717 tonnányi termékkel támogatta a rászorulókat. Élelmiszer-mentő programja 2016-ban Felelős együttműködés kategóriában elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség Díjat. 2016-ban hagyományteremtő céllal elindított „Ön választ, mi segítünk” országos pályázata, amely során vásárlói szavazzák meg, hogy közösségükben milyen programokat támogasson a Tesco, az elindítás évében Leginnovatívabb támogatói program kategóriában a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díjának fődíjasa lett. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, így hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő vagy véradó programokat is támogat.
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszerbank és a Wolt közös projektje
Már csaknem egy éve fut a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >