Tesco: Egy falat se vesszen kárba
A november 21. és 29. között megrendezett Európai Hulladékcsökkentési Hét a felesleges hulladéktermelés megelőzésére hívja fel a figyelmet. A Tesco 2013 óta aktívan támogatja az Élelmiszerbank munkáját, és együttműködésük keretében eddig közel 580 tonna megmaradt élelmiszert adott át az egyesületnek. A vállalat célja, hogy a közép-európai üzletág minden országában megossza az élelmiszer-hulladék kezelésének bevált gyakorlatait, és így egyetlen falat se vesszen kárba.
A hulladéktermelés Magyarországot is érintő, világszintű probléma: becslések szerint itthon évente 1,8 millió tonna fogyasztható élelmiszert semmisítenek meg, miközben ezek jobb felhasználásával az éhezők száma és a hulladékmennyiség is csökkenthető. A Tesco szigorú belső minőségirányítási szabályzata szerint a raktárba visszagyűjtött, lejárathoz közeli, de még fogyasztható termékeket megsemmisítés helyett – a Magyar Élelmiszerbank Egyesület segítségével – rövid időn belül eljuttatja a rászorulókhoz.
A Tesco az élelmiszer-hulladék csökkentését Magyarország mellett az egész közép-európai régióban is számos eszközzel támogatja. Októberben az „Élelmiszer-hulladék 2015: az elmélettől a gyakorlatig” elnevezésű prágai konferencián bejelentette, hogy regionális szintre emeli az élelmiszermentést. „A magyarországi Tescónál már többéves múltra tekint vissza az élelmiszer-felesleg felajánlása jótékony célra. Novemberben 64-re emeltük a programba bevont áruházak számát, amit a jövőben tovább szeretnénk bővíteni, hogy a fogyasztásra még alkalmas élelmiszerek kidobás helyett minél nagyobb arányban jussanak el rászorulókhoz” – foglalta össze Magyar Henrietta, a Tesco közösségi és kormányzati kapcsolatok vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >Szobaszervíz helyett ételrendelés – házhoz megy a lángos
Egyre több turista rendel ételt a szállására a foodora nemzetközi…
Tovább olvasom >A kisüzemi sörfőzdék a sörkultúra megújításának motorjai
Értékközpontú alternatívát kínálnak a kisüzemi sörfőzdék a nagyipari termelés mellett,…
Tovább olvasom >