Tesco: Egy falat se vesszen kárba
A november 21. és 29. között megrendezett Európai Hulladékcsökkentési Hét a felesleges hulladéktermelés megelőzésére hívja fel a figyelmet. A Tesco 2013 óta aktívan támogatja az Élelmiszerbank munkáját, és együttműködésük keretében eddig közel 580 tonna megmaradt élelmiszert adott át az egyesületnek. A vállalat célja, hogy a közép-európai üzletág minden országában megossza az élelmiszer-hulladék kezelésének bevált gyakorlatait, és így egyetlen falat se vesszen kárba.
A hulladéktermelés Magyarországot is érintő, világszintű probléma: becslések szerint itthon évente 1,8 millió tonna fogyasztható élelmiszert semmisítenek meg, miközben ezek jobb felhasználásával az éhezők száma és a hulladékmennyiség is csökkenthető. A Tesco szigorú belső minőségirányítási szabályzata szerint a raktárba visszagyűjtött, lejárathoz közeli, de még fogyasztható termékeket megsemmisítés helyett – a Magyar Élelmiszerbank Egyesület segítségével – rövid időn belül eljuttatja a rászorulókhoz.
A Tesco az élelmiszer-hulladék csökkentését Magyarország mellett az egész közép-európai régióban is számos eszközzel támogatja. Októberben az „Élelmiszer-hulladék 2015: az elmélettől a gyakorlatig” elnevezésű prágai konferencián bejelentette, hogy regionális szintre emeli az élelmiszermentést. „A magyarországi Tescónál már többéves múltra tekint vissza az élelmiszer-felesleg felajánlása jótékony célra. Novemberben 64-re emeltük a programba bevont áruházak számát, amit a jövőben tovább szeretnénk bővíteni, hogy a fogyasztásra még alkalmas élelmiszerek kidobás helyett minél nagyobb arányban jussanak el rászorulókhoz” – foglalta össze Magyar Henrietta, a Tesco közösségi és kormányzati kapcsolatok vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >Megőrizte első helyét az online élelmiszerpiacon a Kifli.hu
A Kifli.hu került a dobogó legfelső fokára az idéntől már…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >