Tesco: Egy falat se vesszen kárba
A november 21. és 29. között megrendezett Európai Hulladékcsökkentési Hét a felesleges hulladéktermelés megelőzésére hívja fel a figyelmet. A Tesco 2013 óta aktívan támogatja az Élelmiszerbank munkáját, és együttműködésük keretében eddig közel 580 tonna megmaradt élelmiszert adott át az egyesületnek. A vállalat célja, hogy a közép-európai üzletág minden országában megossza az élelmiszer-hulladék kezelésének bevált gyakorlatait, és így egyetlen falat se vesszen kárba.
A hulladéktermelés Magyarországot is érintő, világszintű probléma: becslések szerint itthon évente 1,8 millió tonna fogyasztható élelmiszert semmisítenek meg, miközben ezek jobb felhasználásával az éhezők száma és a hulladékmennyiség is csökkenthető. A Tesco szigorú belső minőségirányítási szabályzata szerint a raktárba visszagyűjtött, lejárathoz közeli, de még fogyasztható termékeket megsemmisítés helyett – a Magyar Élelmiszerbank Egyesület segítségével – rövid időn belül eljuttatja a rászorulókhoz.
A Tesco az élelmiszer-hulladék csökkentését Magyarország mellett az egész közép-európai régióban is számos eszközzel támogatja. Októberben az „Élelmiszer-hulladék 2015: az elmélettől a gyakorlatig” elnevezésű prágai konferencián bejelentette, hogy regionális szintre emeli az élelmiszermentést. „A magyarországi Tescónál már többéves múltra tekint vissza az élelmiszer-felesleg felajánlása jótékony célra. Novemberben 64-re emeltük a programba bevont áruházak számát, amit a jövőben tovább szeretnénk bővíteni, hogy a fogyasztásra még alkalmas élelmiszerek kidobás helyett minél nagyobb arányban jussanak el rászorulókhoz” – foglalta össze Magyar Henrietta, a Tesco közösségi és kormányzati kapcsolatok vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >