Tesco – aggódhatnak az ír beszállítók
A június 14-én záruló 12 hétben a Tesco kismértékben veszített a tavalyi hasonló időszaki
30,9 százalékos piaci részesedéséből. Az anyaországban a Tesco részesedése a friss adatok szerint 30,8 százalékos.
A diszkontláncoknak számító Aldi, Lidl és Nettó sem tudta növelni tavalyi 5.9 százalékos részesedését. A J Sainsbury és a William Morrison részesedésése viszont emelkedett, 16.1, illetve 11.6 százalékos szintre. Az Asda, a Wal-Mart helyi leányvállalata szintén növekedni tudott, a tavalyi 16.6 százalékról 16.8 százalékra.
A Tesco nagy piaci súlya miatt aggódhatnak az ír élelmiszeripari beszállítók. A hipermarketláncban ugyanis a saját márkás termékek kiszorítják a polcokról a helyi cégek áruit. Közgazdászok szerint amennyiben ez a tendencia folytatódik, az akár 100 ezer munkahely elvesztéséhez is vezethet az ír élelmiszeriparban – írja a Portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >