A közép-európai átszervezési költségek terhelték a Tesco eredményét
Csökkent a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco adózás előtti eredménye a februárral véget ért 2019-2020-as pénzügyi évben. Szerdai beszámolójában a cég közölte, hogy közép-európai részlegének átszervezési költségei terhelték a teljesítményt, és a koronavírus-járvány is jelentős többletkiadásokkal jár.
A Londoni Értéktőzsdén közzétett 122 oldalas előzetes beszámoló szerint a csoportszintű értékesítés a 2018-2019-ben mért 56,88 milliárd fontról 0,7 százalékkal 56,52 milliárd fontra (23 ezer milliárd forintra), az adózás előtti csoportszintű eredmény 18,7 százalékkal 1,32 milliárd fontra csökkent.
A Tesco közép-európai hálózatának külön mért éves csoportszintű működési eredménye folyó árfolyamon, kivételes tételek nélkül kalkulálva 29,4 százalékkal 156 millió fontra csökkent a február 29-én véget ért 2019-2020-as pénzügyi évben.
A beszámoló szerint Magyarországon a Tesco az elmúlt pénzügyi évben 557,05 milliárd forint – 376,60 forint/font egész éves átlagos árfolyammal számolva 1,479 milliárd fontnak megfelelő – bevételt ért el. A közép-európai EU-térségben a magyarországi Tesco-hálózat bevétele volt a legmagasabb az átlagos árfolyamokon számolt fontérték mércéjén.
A Tesco a közép-európai piacon jelentős átalakítást hajtott végre, Lengyelországban alapvetően módosította üzleti hozzáállását, Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban pedig átméretezte és egyszerűsítette üzleti tevékenységét.
Változatlan árfolyamon számolva a térségi értékesítés 10,1 százalékkal esett éves összevetésben. Ezt elsősorban azok a jelentős fennakadások és készletkiárusítási költségek okozták, amelyek az általános térségi árukínálat észszerűsítését, vonzóbbá tételét célzó átalakításokból eredtek – áll a beszámolóban.
A jelentés szerint a Tesco a közép-európai piacokon 545 hipermarketet alakított át megfelelőbb méretűvé, 28 üzletet bezárt, Lengyelországban pedig befejezte az áttérést a kétformátumú modellre, amelyben szupermarketek és kompakt – vagyis a korábbinál kisebb – méretű hipermarketek működnek.
A vállalat közölte, hogy a nem produktív eladótér jelentette probléma kezelésének jegyében az elmúlt pénzügyi évben csaknem 280 ezer négyzetméterrel csökkentette a közép-európai piacokon működő hálózatainak eladóterét, ebből 195 ezer négyzetméternyi eladótér Lengyelországban szűnt meg.
Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója beszámolt arról is, hogy az új koronavírus okozta járványt kísérő pánikvásárlások – jóllehet mostanra jórészt elcsitultak – komoly próba elé állították a cég ellátási és beszállítói kapacitásait.
A cégvezető által ismertetett adatok szerint a járvány első időszakát jellemző tömeges felvásárlások csúcspontján a Tesco üzleteiben 6 millió babkonzerv – a szokásos mennyiség több mint kétszerese – fogyott. A folyékony szappan értékesítése 363 százalékkal, a paradicsomkonzerveké 115 százalékkal, a vécépapírtekercseké 76 százalékkal emelkedett.
A Tesco március 20. óta 45 ezer új munkatársat vett fel, hogy eleget tudjon tenni a hirtelen megugrott keresleti nyomásnak.
A cég becslése szerint a koronavírus-járvány okozta többletköltségek az idén megközelíthetik az egymilliárd fontot. (Kertész Róbert, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >