Tesco: 171 áruház, 47,5 millió adag adomány
A Tesco 204 magyarországi áruházából már 171-ből adományozza jótékony célra az élelmiszer-felesleget. A 2014-ben elindított élelmiszermentő programban a vállalat a már nem eladható, de emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, pékárut és tartós élelmiszert ajánlja fel minden nap a Magyar Élelmiszerbank Egyesület helyi partnerszervezetei számára. Az áruházlánc a program kezdete óta összesen több mint 47,5 millió adag étellel segített így a rászorulóknak.
A Tesco Élelmiszermentő programjában közel 4000 munkatárs foglalkozik azzal minden nap, hogy a már nem eladható élelmiszerek kidobás helyett a rászorulókhoz jussanak. Ők – a napi munkájuk részeként – leválogatják a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas zöldségeket, gyümölcsöket, pékárut, valamint év elejétől már a lejárat előtt álló tartósélelmiszert is. A leválogatott termékeket átadják az Élelmiszerbank és partnerszervezetei munkatársainak, akik az áruházak környékén élő rászorulókhoz juttatják el az adományokat.
Az élelmiszermentés folyamatában már a Tesco áruházak több mint 80 százaléka, összesen 171 hazai áruház vesz részt, amelyek 2019. február végéig összesen több mint 47,5 millió adag ételnek megfelelő mennyiségű (több mint 19 000 tonna) élelmiszert adományoztak így jótékony célra, amivel az áruházlánc évente több mint 100 000 rászoruló mindennapi életét tudja megkönnyíteni.
A Tesco stratégiai tervei szerint 2020-ra minden közép-európai áruháza készen áll majd arra, hogy az élelmiszer-felesleget jótékony célra átadja. Ehhez azonban még sok a teendő. Az áruházlánc a nemzeti kormányokkal, kormányzati szervekkel és civil szervezetekkel közösen dolgozik azon, hogy a célkitűzés megvalósításához minden feltétel adott legyen – beleértve a jogszabályi feltételeket és a civil szervezetek kapacitását is. A programot koordináló Élelmiszerbankkal pedig az adományok célba juttatásához további szervezetek jelentkezését is várja. (Tájékozódni és jelentkezni az Élelmiszerbank honlapján lehet.)
Az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem egyik fontos eszköze az áruházi működés folyamatos felülvizsgálata és a transzparencia. Éppen ezért a Tesco – a közép-európai kiskereskedelmi vállalatok közül egyedüliként – idén májusban már harmadik alkalommal teszi közzé az élelmiszer-hulladék mennyiségéről szóló jelentését. A 2017-es, első jelentés eredményeihez képest már egy év alatt jelentős javulást tudott elérni, hiszen 35 százalékkal csökkentette az élelmiszer-hulladék mennyiségét.
A pazarlás elleni küzdelemmel a Tesco célja az is, hogy működésének környezetterhelését mérsékelje. Ugyanezt a célt szolgálja az év elején bejelentett vállalása is, amely szerint 2020 végére eltávolítja sajátmárkás termékeinek csomagolásából a nehezen újrahasznosítható anyagokat, valamint hogy sajátmárkás termékei csomagolását 2025-re 100%-ban újrahasznosíthatóvá teszi.
Az élelmiszermentő programban résztvevő áruházak listája megtalálható a Tesco Magyarország weboldalán: http://bit.ly/Elelmiszermento_aruhazak.
Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes!
Több mint 20 éves hazai működése során a Tesco a magyar gazdaság meghatározó szereplőjévé vált. 204 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel. Az értékteremtés megjelenik társadalmi szerepvállalásában is, amiben a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként már 171 áruházából adja át napi rendszerességgel az élelmiszer-felesleget. 2014 szeptemberétől 2019. február végéig összesen több mint 9,4 milliárd forint értékben, több mint 19 000 tonnányi termékkel támogatta a rászorulókat. Élelmiszermentő programja 2016-ban Felelős együttműködés kategóriában elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség Díjat. 2016-ban hagyományteremtő céllal elindított „Ön választ, mi segítünk” országos pályázata, amely során vásárlói szavazzák meg, hogy közösségükben milyen programokat támogasson a Tesco, az elindítás évében Leginnovatívabb támogatói program kategóriában a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díjának fődíjasa lett. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, így hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő vagy véradó programokat is támogat.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >