Tesco: 128 tonna élelmiszer és 15 millió forint adomány egyetlen hétvége alatt
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület a vírushelyzet okozta rendkívüli körülmények között is megszervezte szokásos karácsonyi tartósélelmiszer-gyűjtő akcióját, amihez az elmúlt évekhez hasonlóan ezúttal is csatlakozott a Tesco. Az áruházlánc vásárlóinak köszönhetően november utolsó hétvégéjén az áruházakban 128 tonna élelmiszer gyűlt össze a rászorulók számára, amit a Tesco 15 millió forint adománnyal egészít ki, ezzel is támogatva az egyesület munkáját.
Az advent és a karácsony különösen nehéz időszak a rászorulók életében, ráadásul idén a járványhelyzet és annak gazdasági hatásai miatt még többen kerültek nehéz helyzetbe. A Tesco számára fontos, hogy támogassa azokat, akiknek szükségük van rá, ezért idén is csatlakozott a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi tartósélelmiszer-gyűjtő kampányához. Az akció keretében november 27. és 29. között 136 Tesco áruházban fogadták a szervezet önkéntesei a vásárlók tartósélelmiszer-adományait, akik egyetlen hétvége alatt 128 tonna élelmiszerrel tették könnyebbé a rászorulók karácsonyát. A legaktívabbak a budapesti Váci úti Hipermarket vásárlói voltak, ők összesen 5 200 kilogramm élelmiszerrel járultak hozzá a teljes mennyiséghez. Ugyanakkor a kisebb áruházak vásárlói is kiemelkedően adakozók voltak, hiszen az áruház méretéhez viszonyítva öt szupermarket (Szolnok-Szandaszőlős, Vásárosnamény, Veszprém, Eger és Túrkeve) vásárlói ajánlották fel a legtöbb adományt. A korábbi évek gyakorlatához hasonlóan a Tesco idén is az összegyűlt élelmiszerek értékének 20 százalékával támogatja a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkáját, ami 15 millió forintos hozzájárulást jelent.
Ugyan a kampány leglátványosabb része az áruházi gyűjtőakció volt, a Tescóban az azt követő időszakban is várták a felajánlásokat, amelyeket a vásárlók a kasszasorokon kívül található gyűjtőpontokon helyezhettek el egészen december 9-ig.
Vannak, akik egészségügyi okokból nem szívesen mennek el személyesen bevásárolni, azonban fontosnak tartják a rászorulók támogatását, ezért a Tesco idén először lehetőséget biztosított az online adományozásra is. A Tesco online szolgáltatásának felületén a vásárlók csupán néhány kattintással kosarukba tehették a három különböző adománycsomag egyikét. A virtuális adományozási lehetőség iránti igényt jól mutatja, hogy a lehetőséggel sokan éltek: november 19. és december 9. között összesen közel 2500 online élelmiszercsomagot vásároltak, aminek köszönhetően több mint 5 millió forint értékű támogatással segítették így a rászorulókat.
„A Magyar Élelmiszerbank Egyesület stratégiai partnereként természetes volt számunkra, hogy csatlakozunk a karácsonyi tartósélelmiszer-gyűjtő kampányukhoz. Boldog vagyok, hogy vásárlóink évről-évre bizonyítják, fontos számukra a rászorulók támogatása, és ha csak egy üveg lekvárral vagy egy-egy tábla csokival is, de igyekeznek szebbé tenni a nehéz helyzetben élők karácsonyát is. Annak különösen örülök, hogy az idén újdonságként bevezetett online adományozás ilyen népszerű volt. A vásárlóink mellett szeretném megköszönni munkatársaim elkötelezett munkáját is, akik nélkül ez a csodás eredmény és rengeteg támogatás nem jöhetett volna létre”– mondta Hevesi Nóra, a Tesco Global Zrt. kommunikációs vezetője.
„A tavasz óta fennálló vírushelyzet egyre több családot hoz nehéz helyzetbe, ami a partnerszervezeteinkhez beérkező megkeresések számának növekedésén is egyértelműen látszik. Hatalmas segítség, hogy a Tesco vásárlói ezúttal is a rászorulók mellé álltak, az áruházlánc pénzbeli adománya pedig lehetővé teszi, hogy egyre többeknek segíthessünk”– mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >