Termelői együttműködés a bortermelésben
Csak együttműködéssel és integrációval lehet a borászati ágazat hosszú távon is sikeres – jelentette ki Nagy István agrárminiszter pénteken, Győrújbaráton, a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Borverseny és Szakmai Konferencián.

(Fotó: AM/Pelsőczy Csaba)
A tárcavezető hangsúlyozta, minden csepp borunkban ott van a hazai borászok szíve-lelke, szeretete, szenvedélye, virtusa és leleménye. A technológia mellett ez adja a „pluszt”, a bor szellemét, igazi karakterét. Nagy István kifejtette, a megoldandó feladatok közé tartozik a munkaerőt kiváltani képes automatizálás, a változó éghajlati viszonyokhoz való alkalmazkodás, valamint a termelést nehezítő aránytalan környezetvédelmi uniós szabályozók kérdése. Mindezek mellett feladat az exportpiacokon történő nagyobb értékű borértékesítés, az ágazati jövedelmezőség javítása, a fogyasztói trendek lekövetése és a fiatalok megszólítása a borfogyasztásban – sorolta a miniszter.
Nagy István emlékeztetett, a Vidékfejlesztési Programból 1,8 milliárd forintot különítettünk el a magyar bor promóciójának támogatására
Emellett pedig kiemelt nagyságú forrást, évi 3 milliárd forintot biztosít a kormány a nemzeti bormarketing programra. Mindkettőt azzal a céllal, hogy segítse a magyar borok népszerűsítését itthon és külföldön egyaránt – fűzte hozzá a tárcavezető.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Új felhívás támogatja a fenntartható vízgazdálkodási közösségeket
Kétmilliárd forint keretösszeggel jelent meg a „Vízfelhasználás hatékonyságát javító fenntartható…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: összefogásra van szükség a sikeres vízgazdálkodáshoz
A vízgazdálkodás területén csak összefogással és szemléletváltással érhetünk el eredményeket:…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: valódi lehetőséget kínál a magyar agrárszakképzés a fiataloknak
Mérföldkőhöz érkezett az agrárszakképzés átalakítási folyamata. Idén végeznek ugyanis először…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >