Termékválasztásnál feljövőben a hazai eredet

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 05. 27. 08:00

Továbbra is az áruk frissessége és jó minősége az elsődleges elvárás a fogyasztók részéről vásárláskor. Az árszínvonal pedig – gazdasági válság ide vagy oda – változatlanul is, immár évek óta, folyamatosan a második helyen áll. A 2006-os adatokhoz képest egyetlen lényeges változás a hazai termékek üzletekben való jelenléte iránti igények növekedése – derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor és Shopping Missions 2008–2009 tanulmányából.A GfK Hungária Piackutató Intézet a vásárlással kapcsolatos attitűdök kapcsán rendszeresen vizsgálja, hogy mennyire tudatosak a vásárlók az üzletek, illetve az üzleteken belül az egyes termékek közötti választáskor, megvizsgálják-e a termékek minőségét, eredetét és árát, figyelemmel kísérik-e az akciókat. A témakörben végzett legfrissebb kutatásokból, a Shopping Monitor és Shopping Missions 2008–2009 tanulmányból kiderül, hogy a legnagyobb fokú tudatosság a termékek minőségével, illetve a pontos árfeltüntetéssel kapcsolatban tapasztalható.
Az eredményekből kiderül, hogy a vásárlók 56 százaléka odafigyel a pénztárnál arra, hogy az árak ugyanazok-e, mint ami a polcon kiírva szerepelt. A legkedvezőbb áron történő vásárlásra való törekvés leginkább az egyes termékek/márkák ár-összehasonlításában nyilvánul meg, ár alapján a vevők fele viszonylag nagy rendszerességgel válogat a márkák között. Ezzel szemben azt, hogy egy adott termék melyik üzletben olcsóbb, a vevők 40 százaléka mérlegeli minden, vagy szinte minden alkalommal, és közel ugyanennyien vannak tisztában azzal, mennyibe kerülnek az általuk leggyakrabban vásárolt termékek kedvenc boltjukban.
A legfrissebb Étkezési szokások 2009 tanulmány eredményeinek tanúsága szerint az élelmiszer-vásárlásnál kiemelt szempont az áru minősége és eredete is. A minőség vitathatatlan elsőbbségét mutatja, hogy százból 96 embernek ez fontos szempont.
– Az árak fontosságát illetően kiemelném, hogy a vásárlók jellemzően nem kizárólag az olcsóságot, hanem a megfelelő ár-érték arányt keresik. 92 százalékuk számára fontos, hogy egy élelmiszer „megérje az árát” – mondta el Kui János, a GfK Hungária kereskedelem szektorának szektormenedzsere. – Még egy fontos változásra hívnám fel a figyelmet. A megkérdezettek 68 százaléka számára fontos, hogy a termék magyar eredetű legyen, amely jelentős növekedést mutat a 2005-ben mért 52 százalékhoz képest.

Kapcsolódó cikkeink