Terméktanács: az időjárás miatt romlott az érdi meggytermés
Az időjárás miatt romlott az érdi bőtermő meggy minősége és csökkent a mennyisége, a későbbi érésű fajtáknál egyelőre kérdéses, hogyan alakul a termés – közölte a FruitVeB Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a 2018. évi meggypiaci kilátásokról közzétett jelentésében.
Hangsúlyozzák, az árak az időjárás és a külföldi vevők elmaradása miatt csökkentek az elmúlt egy héten: a kilogrammonkénti nettó 150-160 forintos konzerv- és hűtőipari induló ár mintegy 10-15 százalékkal esett, a léipari meggy ára pedig szinte soha nem látott mélységben van, 30-50 forint között alakul kilogrammonként.
A korábban prognosztizáltaknak megfelelően a terméktanács továbbra is fenntartja, hogy június 20. körül jelentős mennyiségi torlódások alakulhatnak ki a meggypiacon a főfajták együttérése miatt, és előfordulhat, hogy a betakarított mennyiségnek a feldolgozóipari kapacitások szabnak határt.
Az érdi bőtermő meggy szürete pár napon belül az egész országban befejeződik, a hét végén és a jövő hét elején pedig elkezdődik a debreceni bőtermő, majd jövő hét közepén az újfehértói fürtös, a kántorjánosi, a petri és az egyéb későbbi érésű fajták szürete, amelyek együttesen a magyar meggytermés mintegy 60 százalékát adják – írták.
A terméktanács arra hívja fel a figyelmet, hogy a hazai rövid távú kereslet-kínálati viszonyok miatt a meggy piaci árának alakulását több bizonytalansági tényező is terheli a következő néhány napban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Agroinform.hu: jó pálinkaszezont ígér az idei gyümölcstermés
Jó pálinkaszezont ígér az idei gyümölcstermés, a szakmai szereplők az…
Tovább olvasom >Előresietett a természet: korábban indul a bogyós gyümölcsök szezonja
Az idei meleg tél és enyhe tavasz következtében a természet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >