Terméktanács: 20 százalékos terménykiesés várható a zöldségeknél
Mintegy 20 százalékos terménykieséssel lehet számolni a zöldségek esetében az időjárás okozta károk miatt a FruitVeB Magyar Zöldség-gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács szerint.
Domján Erika az M1 aktuális csatorna szombati műsorában azt mondta, pontos képet még nem kaptak a fagy és jégkárok elhúzódó hatása miatt, de a szamócánál már tapasztalható a 20-30 százalékos terménykiesés.
Megjegyezte, hogy Magyarország a környező országokhoz képest „olcsón megúszta” a májusi fagyos időszakot, Németországban, Ausztriában, Lengyelországban sokkal nagyobb károk keletkeztek.
Elmondása szerint a kiesés csak az egyik árfelhajtó tényező, a munkaerő-igényes ágazatban a minimálbér emelése is kihat a termények árára, ahogy az öntözéssel kapcsolatos jogszabályok okozta többletköltségek is.
Az uniós piac is befolyásolhatja az árakat mivel, ha az unióban hiány mutatkozik egy termékből, akkor a termesztők exportálni fogják azt a terményt, amely szintén árfelhajtó hatású.
Domján Erika szerint ezeket a hatásokat az élelmiszer-áfa 5 százalékos csökkentésével lehetne mérsékelni és hozzáfűzte, hogy csak a zöldség-gyümölcs ágazatban maradt 27 százalékos az áfa mértéke. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Előresietett a természet: korábban indul a bogyós gyümölcsök szezonja
Az idei meleg tél és enyhe tavasz következtében a természet…
Tovább olvasom >Megmenthető lenne a hazai bogyósgyümölcs-termesztés
Annak ellenére, hogy a fogyasztók és a feldolgozóipar részéről is…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >