Termékbemutatóra hívták a fogyasztóvédelem főigazgatóját
Akaratlanul termékbemutatóra invitálta egy vállalkozás a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatóját, Szente Istvánt, aki kísérőjével, a fővárosi kormányhivatal egyik felügyelőjével együtt mint vásárlók hallgatták végig a programot, átvették a nyereményjátékon kisorsolt ajándékot, szerződést kötöttek, majd igazolták magukat, s közölték, hogy hatósági ellenőrzés történt – tájékoztatta a fogyasztóvédelem csütörtökön az MTI-t.
A közlemény szerint Budapest Főváros Kormányhivatala eljárás keretében vizsgálja majd egyebek mellett az árubemutatón elhangzott állítások („kiváló német minőség”, „a konyhakiállítás aranyérmese”, „csak most, csak ennyiért”) valóságtartalmát, az adásvételi szerződésben található információk és tájékoztatások jogszerűségét, valamint a részvételért felkínált tárgynyeremények (3 készletes kozmetikai krém és mágneses vesemelegítő) értékének valódiságtartalmát.
A közleményben felidézik: januártól szigorodnak az árubemutatókra vonatkozó szabályok, a cégeknek egyebek mellett kötelező lesz ügyfélszolgálati irodát üzemeltetni, tilos lesz az árubemutatókat árengedmény, kedvezmény, vagyoni előny, ajándéksorsolás hirdetésével népszerűsíteni, valamint nem lehet majd az árubemutatókon pénzügyi szolgáltatást nyújtani, a bankkártya-használat lehetővé tételének kivételével.
A jogszabályi előírások megtartására a fogyasztóvédelmi hatóság kiemelt figyelmet fog fordítani, és szigorúan fogja ellenőrizni a vállalkozások tevékenységét – jelezték a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 2 milliárd forint bírságot szabott ki a GVH 2023-ba
Mint minden évben, idén is közzétette a Gazdasági Versenyhivatal az…
Tovább olvasom >Állást hirdető vendéglátóhelyeket vizsgált a NAV, nem voltak bejelentve a dolgozók
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az elektronikus álláskereső platformok…
Tovább olvasom >Azonnali hatállyal bezártak egy II. kerületi éttermet súlyos higiéniai problémák miatt
Azonnali hatállyal felfüggesztette a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) egy Hidegkúti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >