Térképes online keresővel segíti a szelektív hulladékgyűjtést a SPAR
A SPAR Magyarország már minden üzletében visszaveszi a papír, fém, műanyag és üveg csomagolási szelektív hulladékot és a vállalat egyre több áruházában alakít ki erre a célra speciális hulladékgyűjtőket is.
„A SPAR Magyarország fenntarthatósági programjának egyik legfontosabb területe a természeti környezetünk védelme, amelyben fontos szerepe van a modern hulladékgazdálkodásnak és a hozzá kapcsolódó társadalmi szemléletformálásnak. Áruházláncunk három évtized alatt fontos előrelépést tett a szelektív feldolgozás irányába: a kezdeti 46%-os újrahasznosítási arány napjainkra 70%-ra nőtt, amely a pozitív gazdasági hatások mellett környezeti fenntarthatósági előnyöket is jelent”
– mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
A szelektálási arány növekedésében nagy szerepet játszottak a SPAR Magyarország által bevezetett intézkedések: a vállalat ma már valamennyi áruházában visszaveszi a vásárlók kereskedelmi csomagolásból származó hulladékát. Ezen kívül PET és aludobozok, üvegek, műanyag bevásárló reklámtáskák, Tetra Pak dobozok, hullámkarton, fólia, vegyes papír és reklámújságok, valamint egyéb papíralapú hulladékok elhelyezésére is lehetőséget biztosít az áruházlánc.
A papír-, műanyag-, fém- és üveghulladékok újrahasznosításának mértékét jelentősen támogatta az üzletekben található hulladékgyűjtő szigetek kialakítása. A vásárlók mostantól egy interaktív térképén kereshetik meg, hogy a SPAR Magyarország melyik áruházban találnak speciális hulladékgyűjtőket a PET, az aludoboz, a papír és az üveg, vagy a használt elemek és a sütőolaj számára. A felületen jelölték azokat a helyszíneket is, ahol aludoboz visszaváltó automaták üzemelnek az országban.
A SPAR szelektív gyűjtőpontok térképes keresője a következő linken érhető el: https://www.
Kapcsolódó cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált…
Tovább olvasom >Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >