Terjeszkednek a nagy kereskedőláncok
Bár az egy négyzetméterre jutó forgalmuk jelentősen csökkent, a nagy áruházláncok a válságban is sorra nyitják az új üzleteket – írja a Népszabadság.
Bár az ágazatban 2007. eleje óta érezhető recesszió még tart, az üzletláncok így készülnek a válság utáni jobb időkre, illetve a vásárlóerő-gyengülést az egyre nagyobb hálózatméret elérésével igyekeznek ellensúlyozni.
A Tesco az előző évekhez hasonlóan az idén is két számjegyű bővítést tervez. A Tesco elképzeléseiben ugyanakkor – a hipermarket-piac telítettsége miatt – már több éve egyre nagyobb szerepet kapnak a kis alapterületű Express-áruházak, amelyek jellemzően egy már meglévő üzlet megvásárlásával valósulnak meg.
A Spar idén eddig egy hiper-, három szupermarketet és egy kisebb méretű City Spar-üzletet nyitott. A cég szóvivője szerint az elsődleges cél a tavaly átvett Plus hálózat Spar-köntösbe öltöztetése – a 177 üzlet több mint fele már az új Spar cégérrel működik -, ugyanakkor a vállalat több szuper-, illetve hipermarketet, és mellettük kisebb City Spart is nyit idén.
A válság okozta keresletcsökkenést leginkább megszenvedő elektronikai kereskedelmi láncok is fejlesztenek: az Electro World idén két új áruházat nyit Budapesten és Miskolcon, a jelenleg piacvezetőnek tudott Media Markt is újabbakat tervez meglevő 17 üzlete mellé.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >