Terjeszkednek a nagy kereskedőláncok
Bár az egy négyzetméterre jutó forgalmuk jelentősen csökkent, a nagy áruházláncok a válságban is sorra nyitják az új üzleteket – írja a Népszabadság.
Bár az ágazatban 2007. eleje óta érezhető recesszió még tart, az üzletláncok így készülnek a válság utáni jobb időkre, illetve a vásárlóerő-gyengülést az egyre nagyobb hálózatméret elérésével igyekeznek ellensúlyozni.
A Tesco az előző évekhez hasonlóan az idén is két számjegyű bővítést tervez. A Tesco elképzeléseiben ugyanakkor – a hipermarket-piac telítettsége miatt – már több éve egyre nagyobb szerepet kapnak a kis alapterületű Express-áruházak, amelyek jellemzően egy már meglévő üzlet megvásárlásával valósulnak meg.
A Spar idén eddig egy hiper-, három szupermarketet és egy kisebb méretű City Spar-üzletet nyitott. A cég szóvivője szerint az elsődleges cél a tavaly átvett Plus hálózat Spar-köntösbe öltöztetése – a 177 üzlet több mint fele már az új Spar cégérrel működik -, ugyanakkor a vállalat több szuper-, illetve hipermarketet, és mellettük kisebb City Spart is nyit idén.
A válság okozta keresletcsökkenést leginkább megszenvedő elektronikai kereskedelmi láncok is fejlesztenek: az Electro World idén két új áruházat nyit Budapesten és Miskolcon, a jelenleg piacvezetőnek tudott Media Markt is újabbakat tervez meglevő 17 üzlete mellé.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >Új pénzügyi igazgató és ellátási lánc igazgató csatlakozik a HEINEKEN Hungária csapatához
Két kulcsfontosságú területen is új szakember csatlakozott a HEINEKEN Hungária…
Tovább olvasom >