Terjeszkednek a nagy kereskedőláncok

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 07. 10. 00:25

Bár az egy négyzetméterre jutó forgalmuk jelentősen csökkent, a nagy áruházláncok a válságban is sorra nyitják az új üzleteket – írja a Népszabadság.

Bár az ágazatban  2007. eleje óta érezhető recesszió még tart, az üzletláncok így készülnek  a válság utáni jobb időkre, illetve a vásárlóerő-gyengülést az egyre nagyobb hálózatméret elérésével igyekeznek ellensúlyozni.
A Tesco az előző évekhez hasonlóan az idén is két számjegyű bővítést tervez.  A Tesco elképzeléseiben ugyanakkor – a hipermarket-piac telítettsége miatt – már több éve egyre nagyobb szerepet kapnak a kis alapterületű Express-áruházak, amelyek jellemzően egy már meglévő üzlet megvásárlásával valósulnak meg.
A Spar idén eddig egy hiper-, három szupermarketet és egy kisebb méretű City Spar-üzletet nyitott. A cég szóvivője szerint az elsődleges cél a tavaly átvett Plus hálózat Spar-köntösbe öltöztetése – a 177 üzlet több mint fele már az új Spar cégérrel működik -, ugyanakkor a vállalat több szuper-, illetve hipermarketet, és mellettük kisebb City Spart is nyit idén.
A válság okozta keresletcsökkenést leginkább megszenvedő elektronikai kereskedelmi láncok is fejlesztenek: az Electro World idén két új áruházat nyit Budapesten és Miskolcon, a jelenleg piacvezetőnek tudott Media Markt is újabbakat tervez meglevő 17 üzlete mellé.



Kapcsolódó cikkeink