Terjeszkednek a luxusmárkák
A globális kiskereskedelmi piacon a luxusmárkák voltak a legaktívabbak tavaly. A CB Richard Ellis felmérése szerint a luxusmárkák terjeszkedtek leginkább a kisker piacon, s a globális elterjedtségük is nekik a legnagyobb.
A tavalyi évben világszerte nyitott kiskereskedelmi üzletek 23 százalékát tették ki a nemzetközi luxusmárkák a CBRE "How Global is the Business of Retail?" (Mennyire globális a kiskereskedelmi szektor?) című tanulmánya szerint. A felmérésben 294 vezető nemzetközi kiskereskedelmi láncot és 69 ország piacát vizsgálták.
A nemzetközi luxusmárkák átlagosan 25 országban, ill. 50 városban vannak jelen a világban, ami a globálisan leginkább elterjedt szegmenssé teszi őket a kiskereskedelmi szektorban. Az elmúlt évek egyértelműen a kínai terjeszkedésről szóltak, s mostanra a kínai és egyéb dél-kelet ázsiai nagyvárosok váltak a luxusmárkák első számú célpontjaivá.
A CBRE felmérése szerint a nemzetközi luxusmárkák 91 százaléka van jelen Hongkongban, ezzel a luxusmárkák legkedveltebb célpontjának számít. A sorban a kínai nagyvárost London (87%) és Dubaj (85%) követi. A lista első 10 helyéből ötöt foglalnak el ázsiai városok (Hongkong, Tajpej, Peking, Sanghaj, Szingapúr) – írja a PropertyEU nyomán a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az OECD-ben 4,2 százalékra lassult az éves infláció márciusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagországaiban a fogyasztói…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
2025 májusától az engedélyeztetési, levegővédelmi, zajvédelmi, hulladékgazdálkodási bírságokat szabályozó, valamint…
Tovább olvasom >Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >