Terjeszkedik a Scruton kávézólánc: több Libri könyvesboltban váltják a Café Frei egységeit
A 2020-ban alapított Scruton kávézólánc az idei évben jelentős terjeszkedésbe kezdett: hatodik egységüket készülnek átadni, többek között a fővárosi Libri könyvesboltokban. Az eddig stabilan jelen lévő Café Frei több Libri helyszínről is távozik, helyüket a Scruton Közösségi Terek veszik át. A Világgazdaság értesülései szerint ez a váltás része annak az új koncepciónak, amelyet az Apriori Cultura Nonprofit Zrt. üzemeltet, és amely a hazai könyvesboltokban közösségi terek létrehozását célozza – írja a Világgazdaság.
A Scruton kávézó első fővárosi Libri-egysége októberben nyílt meg az Allee Bevásárlóközpontban, ahol korábban a Café Frei több éve működött. A Scruton hamarosan a Mammut Bevásárlóközpontban található Libri könyvesboltban is megnyitja új kávézóját, így a terjeszkedés idén két fontos helyszínt érint. Az új koncepció szerint a Scruton kávézók nemcsak kávézóként, hanem közösségi térként is funkcionálnak majd, a filozófus Roger Scruton konzervatív értékeit képviselve.
A Café Frei, amely Magyarország-szerte és külföldön is jelentős hálózattal rendelkezik, az átalakulás ellenére nem szorul vissza, mivel más helyszíneken folytatja tevékenységét. Sőt, a vállalat a közelmúltban öt magyarországi egységét teljesen felújította, és tervezik a Mammutban egy önálló üzlet megnyitását is. Így a Café Frei jelenléte nem csökken, csupán átalakul és új helyszínekre terjed ki.
A Scruton kávézó első egysége 2020-ban nyílt Budapesten, a Zoltán utcában. Az MCC Alapítvány, amely a Scruton Közösségi Terek fejlesztésének egyik támogatója, tavaly megvásárolta a Libri csoport részvényeinek többségét, így új tulajdonosként jelenik meg a könyvesbolthálózatban is.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordárakat dönt az arabica kávé
Az arabica kávé ára idén már 15 százalékkal emelkedett, és…
Tovább olvasom >Kávé helyett matcha? Egyre népszerűbb a zöld tea por az energialöketért
A reggeli kávé évtizedek óta a napindítás elengedhetetlen része sokak…
Tovább olvasom >Eszpresszó koncentrátumot vezet be a Nescafé az USA-ban
Új terméket dobott piacra a Nescafé az Egyesült Államokban. Az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >