Terjeszkedik a Praktiker
Megnyitotta huszadik, egyben legnagyobb magyarországi áruházát a Praktiker, a társaság a közeljövőben további új üzletek nyitását tervezi.
A cég MTI-hez eljuttatott közleménye szerint Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója a budapesti, Váci úti áruház csütörtöki átadásán az expanziót azzal indokolta, hogy az ingatlanpiac fellendülésével egyre többet vásárol a lakosság. Az Újpesten, egy korábbi barkácsáruház helyén átadott egység 12 ezer négyzetméteres és csaknem 80 embernek ad munkát. A Praktiker az ingatlan tulajdonosával hosszú távú bérleti szerződést kötött – hangsúlyozta az ügyvezető.
A Praktiker Kft. tavaly 32,5 milliárd forintos árbevételt ért el, 7 milliárd forinttal többet, mint az előző évben, és a cég 2015-ben – hat év után – ismét nyereséges lett. A társaság 2015-öt 916 millió forintos üzemi eredménnyel zárta az előző évi, 1,2 milliárd forintot meghaladó veszteség után.
A barkácsáruházlánc többségi tulajdonosa 75 százalékban a Wallis Asset Management Zrt., amelynek a teljes kiskereskedelmi vállalat, az ingatlanok és a márkanév is a tulajdonába került az év elején. A kisebbségi tulajdonos 25 százalékban Karl-Heinz Keth ügyvezető igazgató.
A Praktikernek az új, Váci úti egységgel együtt 20 áruháza van az országban, közel 1300 embernek ad munkát és több mint 300, többségében magyar beszállítóval dolgozik együtt.
Az új tulajdonosok korábban azt közölték, hogy a barkácsáruházlánc hálózata két-három éven belül három-négy egységgel bővül. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megvan, hol nyitja első magyar üzletét a Mere
Az orosz Mere áruházlánc rövidesen megnyitja első magyarországi üzletét a…
Tovább olvasom >Súlyos visszaesés a nagy barkácsáruházak üzleti teljesítményében 2023-ban
A 2023-as üzleti év nehéz időszakot hozott a nagy barkácsáruházak…
Tovább olvasom >Budapest szívében nyitott üzletet a PENNY
A belváros egyik legforgalmasabb pontján, a Nyugati Pályaudvar közvetlen közelében…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >