Terjednek a részvényjuttatási programok
A Deloitte 24 országban és 177 nagyvállalat megkérdezésével, harmadik alkalommal elvégzett felmérése szerint részvényalapú juttatásokkal növelhető a munkavállalók motiváltsága és a vállalat iránti elkötelezettsége, valamint csökkenthető a munkaerő elvándorlásának mértéke.
Bár Közép- és Kelet-Európában ez még kevéssé elterjedt motivációs eszköz, egyre több vállalat dönt részvényjuttatási programok bevezetése mellett, Magyarországon pedig feléledt a munkavállalói résztulajdonosi program.
A programban részt vevők jellemzően ingyen, de legalábbis jelentős kedvezményekkel juthatnak hozzá részvények vételi jogához, aminek eredményeként tulajdonosok lehetnek a magyar társaságban vagy a nemzetközi anyavállalatban.
Horváthné Szabó Beáta, a Deloitte Zrt. adóosztályának igazgatója a felmérés eredményeit ismertetve elmondta:
– Nemzetközi felmérésünk rámutatott arra, hogy a vállalatok szemszögéből a jobb teljesítményre való motiválás, a cég eredményességének növelésében való közvetlen érdekeltség, továbbá a piaci versenyképesség fokozása a felső vezetői részvényjuttatási program első számú mozgatórugója. A munkavállalók szélesebb körében meghirdetett részvényvásárlás ezzel szemben inkább a tulajdonosi szemlélet kultúráját erősíti, és a fluktuáció csökkenésére is hatást gyakorolhat, hiszen egy részvényjuttatási programban történő részvétel szinte minden esetben hosszabb távú elköteleződéssel jár.
A Deloitte felmérésében részt vevő 177 nagyvállalat közel 90%-a továbbra is úgy gondolja, hogy jól döntött, amikor a program bevezetése mellett tette le voksát, miként idén is a teljesítménykritérium, az előre rögzített célok teljesítésének vizsgálata a jellemző a felső vezetői programok esetében. A részvények tartási időszaka vagy a joggyakorlásra vonatkozó várakozási időszak külföldön és Magyarországon is egyaránt átlagosan 3 év.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új dinamikák a drogériapiacon: a dm vezet, a Müller megelőzte a Rossmannt
A hazai drogérialáncok élmezőnyében komoly átrendeződés zajlott le 2024-ben: a…
Tovább olvasom >GKI-elemzés: Tovább csökkent a magyar ipari termelés
A magyar ipari termelés volumene két egymást követő évben csökkent…
Tovább olvasom >Érezd a felfedezés ízét! – Stühmer Pillanat Korfu a világűrben és a Földön is
Várhatóan a hétvégén, június 8-án új fejezet nyílik a magyar…
Tovább olvasom >