Tényleg itt a Mere: ezt lehet tudni a boltnyitásról
A Mere, egy orosz diszkontlánc, megkezdte a magyarországi terjeszkedés előkészületeit, és már az első üzletek megnyitásának szervezését végzi. Bár sok bizonytalanság övezi a folyamatot, a Világgazdaság értesülései szerint komoly szándék áll a terjeszkedés mögött, és nem csupán áprilisi tréfáról van szó.
A tervezett üzletek és a piaci kihívások
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/04/IMG_8644-300x225.jpg)
Komoly a szándék, ami a diszkontpiacot átrendezheti
A Mere tervei szerint kezdetben három körben, összesen 15 boltot nyitna Magyarországon. A nyitások ütemezése és a boltok száma azonban még bizonytalan, és függ a fogyasztói fogadtatástól. A lánc első üzlete várhatóan Budapesten nyílik majd, az újpesti kerületben. A nyitás előtt álló kihívások között szerepel a szükséges hatósági engedélyek megszerzése és a megfelelő ingatlanok bérlése.
Munkaerő és beruházás
A Mere már most foglalkoztat körülbelül húsz embert Magyarországon, akik az üzletek nyitása és a szükséges adminisztráció elvégzéséért felelnek. A boltnyitások költségei várhatóan nagyjából 200 millió forintot tesznek ki üzletenként, amit az orosz tulajdonosok készen állnak finanszírozni.
Kínálat és árazás
A Mere üzletekben kapható termékek jellemzően olcsóbbak lesznek, mint a hagyományos kiskereskedelemben, mivel a lánc alacsonyan, csupán 15 százalékon tartja az árrését. Ez jelentős megtakarítást jelenthet a vásárlóknak, bár a kínálat kisebb lehet, és a vásárlási körülmények kevésbé kényelmesek, mint a jól ismert diszkontláncoknál.
A Mere belépése a magyar piacra új dinamikát hozhat a hazai kiskereskedelmi szektorba, különösen a diszkont áruházak piacán. Az előrehaladott tárgyalások és a már zajló előkészületek azt mutatják, hogy a lánc komolyan veszi a magyarországi terjeszkedést. A siker azonban még korántsem garantált, és a következő hónapokban dől el, hogy a Mere valóban megveti-e a lábát a magyar piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Még idén megnyílhat a Mere első üzlete Budapesten, a IV. kerületben
Bár az előkészületek lassan haladnak, mégis még idén megnyílhat az…
Tovább olvasom >Vissza a gyökerekhez, avagy a kemény diszkontok reneszánsza
Elérkezett az idő a kemény diszkont formátum átalakítására Európában. A…
Tovább olvasom >Nehézségekbe ütközött a MyPrice (Mere) belgiumi terjeszkedése
A MyPrice orosz diszkontcég bejelentése, miszerint hamarosan megnyitja Belgiumban negyedik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kifli.hu márka tulajdonosa 170 millió dollár növekedési tőkét kap
A Rohlik online élelmiszer-szogláltatással foglalkozó nemzetközi cégcsoport, a hazai Kifli.hu…
Tovább olvasom >Kiemelten fontos az ágazati szereplők összefogása
Számos fejlesztés valósulhat meg a megnyíló jelentős fejlesztési források révén,…
Tovább olvasom >KSH: a vendégéjszakák száma 13, a vendégeké 18 százalékkal nőtt májusban az egy évvel korábbihoz képest
2024 májusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,6…
Tovább olvasom >