Tényleg adathalász tevékenységet folytat a Temu?
A Temu webshop újabb komoly vádakkal néz szembe, miszerint a mobilapplikációja révén adathalász tevékenységet végez. Az olcsó, de gyakran silány minőségű termékeket kínáló Temu a kínai Pinduoduo Inc. leányvállalataként került a figyelem középpontjába, miután az anyavállalat másik alkalmazása rosszindulatú kémszoftver miatt került eltávolításra a Google Play Áruházból.
A Temu cáfolja a vádakat, állításuk szerint csak meghatározott és indokolt esetekben gyűjtenek felhasználói adatokat, és számos biztonsági fejlesztést hajtottak végre. A webshop azt hangsúlyozza, hogy bár a Pinduoduo-val egy cégcsoportban vannak, a működésük eltér egymástól.
A Pinduoduo Inc. tavaly rosszindulatú kémszoftver terjesztésének vádjával szembesült, melynek eredményeként az alkalmazásukat eltávolították a Google Play Áruházból. Bár a vállalat a vádakat tagadta, a Temu számára ezek a hírek igencsak aggasztóak.
Az AB Holding ügyvezetője szerint az adatok értéket képviselnek, és azokkal jól lehet kereskedni. Azt tanácsolja, hogy az emberek vigyázzanak a személyes adataikra, ne tároljanak felesleges információkat az eszközeiken, és rendszeresen ellenőrizzék alkalmazásaikat. Az adathalászok sokféle módon próbálhatják meg kihasználni az adatokat, beleértve a banki adatok ellopását és a tranzakciók indítását is.
A Temu hangsúlyozza az adatvédelem fontosságát, és azt állítja, hogy átlátható elvek mentén működik az adatgyűjtés során. A vállalat együttműködik kiberbiztonsági ügynökséggel a rendszerük ellenőrzésére és biztonsági rések azonosítására. Ezenkívül a webshop biztonsági tanúsítvánnyal rendelkezik, és saját hitelesítési protokollokat alkalmaz a felhasználók védelme érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Ital webshoppal terjeszkedik a belga Colruyt
A belga Colruyt csoport új italokra specializált webáruházat indított Boir…
Tovább olvasom >Saját webshop vagy online piactér?
Egyre több országban megfigyelhető trend a különböző kiskereskedelmi márkák kínálatát egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >