Tenger, túra, távol-kelet: ezeken a nyomvonalakon mozognak a 2025-ös nyári utazási trendek
A magyar utazók idén nyáron is a bevált desztinációk felé veszik az irányt, miközben a beutazó turizmus is erőteljesen visszatérni látszik a Covid előtti szinthez. A Pénzcentrum Bakó Balázzsal, a MUISZ szóvivőjével és Erdei Bálinttal, a Cityrama ügyvezető igazgatójával beszélgetett az aktuális trendekről, a foglalási szokások változásairól és arról, hogyan illeszkedik Budapest a nemzetközi turisztikai vérkeringésbe.
A klasszikus nyári célpontok tarolnak
Horvátország, Görögország, Olaszország, Spanyolország és Törökország továbbra is a legnépszerűbb tengerparti célpontok a magyar utazók körében. Utóbbi különösen kiemelkedő ár-érték arányával, családbarát all inclusive csomagjaival hódít – különösen a kisgyermekes és kamaszos családok körében.
„Évek óta széles kínálattal dolgoznak az irodák, és az előfoglalási kedvezmények is vonzóak. Aki időben foglal, jobb árat és jobb szobát is kap” – mondta Bakó Balázs. Albánia és Bulgária is tartja magát a slágerlistán, miközben a téli egzotikus utaknál Omán és Zanzibár is felkerült a térképre.
Előfoglalás vagy last minute?
Bár a last minute lehetőség továbbra is népszerű, egyre többen választják az előfoglalást, főként a családosok. A decembertől márciusig tartó időszakban akár 10–30 százalékos kedvezmények is elérhetők, és ekkor még nagyobb a választék családi szobákból, tengerre néző apartmanokból is.
Kilábalás a válságból
A Covid időszakában az utazási irodák forgalma drasztikusan visszaesett, de a 2022-es év tavaszától újra fellendült a kereslet. Ma már évente mintegy egymillió magyar utazik külföldre, főként egyhetes, charteres tengerparti utakra. A háborús hírek és a geopolitikai kockázatok ugyan némi óvatosságot okoznak, de a trend összességében emelkedő.
A mesterséges intelligencia is begyűrűzik
Bár még csak a hype szintjén mozog, az MI már jelen van az utazási irodák munkájában is – főként az ajánlatok összeállításánál, az információfeldolgozásban és az ügyfélkommunikációban.
Budapest erősödik a nemzetközi piacon
„2024 jó év volt, és 2025-ben is hasonlóan erős szezonra számítunk” – mondta Erdei Bálint. A beutazó turizmusban ugyan csökkent az idei nagy rendezvények száma, de a 40. Hungaroring várhatóan több vendéget hoz. A legfontosabb küldőországok: Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, USA és Spanyolország, a legnagyobb költők az amerikaiak.
A MICE (konferenciaturizmus) szegmens kiemelten fontos Budapestnek: ezek a vendégek 30–50%-kal többet költenek, mint a szabadidős turisták, és gyakran vissza is térnek családostul. Budapest az utóbbi években sokat fejlődött ebben a szegmensben – a 2025-ös évben kilenc új szálloda és 800 új szoba nyílik meg.
Duna, gasztro, Wow-élmény
A dunai hajós turizmus újra erőre kapott, főként amerikai, brit és német vendégekkel. Ők jellemzően néhány napot Budapesten is eltöltenek a hajózás előtt vagy után. A „kötelező látnivalók” mellett egyre nagyobb az igény a különleges, élményszerű programokra – ilyen például a kiállítászárás utáni privát tárlatvezetés vagy a Bazilikában adott koncert.
Merre tovább?
A város szépsége, biztonsága, gasztrokínálata és programtartalma lenyűgözi a látogatókat – a legfőbb kihívás a szolgáltatási minőség és közlekedési infrastruktúra ötcsillagos szintre emelése. Az ágazat képviselői szerint Budapest versenyképes a prémiumturizmusban is – feltéve, ha tervezhető, garanciákkal működő szolgáltatási háttérrel dolgozik.
Kapcsolódó cikkeink
Visit Hungary: csaknem 100 ezer vendéget fogadtak a fővárosi szállodák a Forma–1 versenyhétvégén
Az idei Forma–1 versenyhétvégén a fővárosi szállodák majdnem 100 ezer…
Tovább olvasom >Újabb vizsgálatot indított a GVH a Booking.com szállásfoglaló platform ellen
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Booking.com B.V…
Tovább olvasom >Romániában kevesebb vendég valamivel több éjszakát töltött júniusban a szálláshelyeken, mint tavaly
Júniusban 2,2 százalékkal kevesebb turista szállt meg idegenforgalmi szálláshelyen Romániában,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >