Tematikus honlappal segíti a Nébih az EUDR-felkészülést
Már most érdemes elkezdeni a felkészülést az EUDR-re, amely hét termékkörre, többek között a kakaóra, kávéra, szójára és pálmaolajra terjed ki. A Nébih mint végrehajtásra kijelölt hatóság tematikus honlapot indított, ahol az érintettek folyamatosan frissülő segédletekkel és tájékoztatókkal ismerkedhetnek meg.

A hazai végrehajtás során a Nébih figyelembe veszi a magyar sajátosságokat, és az uniós követelmények mellett egyedi tájékoztató anyagokat is biztosít a honlapján
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
Az erdőirtásmentes termékek forgalmazására irányuló szabályozás célja, hogy az uniós piacon csak olyan termékek jelenjenek meg, amelyek előállítása nem jár erdőirtással vagy erdőpusztulással. Az EU eredetileg 2024-es hatálybalépést tervezett, de az érintett szereplők kérésére az átmeneti időszakot 2025. december 30-ig meghosszabbították.
Az uniós szabályozás meglehetősen összetett, azonban annak belső logikáját megismerve, az uniós képzéseken és a tesztfelületeken szerzett gyakorlattal biztonságosan alkalmazható és követhető lesz. Ehhez kínál hatékony támogatást a Nébih EUDR oldala (https://portal.nebih.gov.hu/eudr) az előírások alaposabb megismeréséhez szükséges összefoglalókkal, kiegészítő segédletekkel és az aktuális képzésekről, eseményekről szóló folyamatos, friss tájékoztatókkal. //
Kapcsolódó cikkeink
Zöld minimum javaslatcsomagot dolgozott ki az ÉVOSZ
Az ÉVOSZ Fenntarthatósági Tagozata „Zöld minimum” néven jegyzett javaslatcsomagot dolgozott…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a korai felismerés a szőlő aranyszínű sárgaság betegség elleni védekezésben
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja a szőlősgazdák figyelmét a…
Tovább olvasom >Nébih: korai felismeréssel megfékezhető a szőlő aranyszínű sárgaság betegsége
Korai felismeréssel megfékezhető a szőlő aranyszínű sárgaság betegsége, ezért nagyon…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >