A teljesítmény és a márkaépítés összhangja
Egyre inkább meg kell küzdeniük a márkáknak a fogyasztói figyelemért, de nem mindegy, hogy azt milyen eszközökkel teszik. Az ADDICT Interactive és a MITTE Communications közös iparági felmérést készített, melyből kirajzolódik: a brandinget és a performance marketinget ötvöző kampányok értékesítéstámogatás, márkaismertség és költséghatékonyság terén is jóval nagyobb eredményességet hozhatnak.
A legfrissebb kutatások szerint még egy aranyhal is hosszabb több ideig figyel, mint egy mai reklámfogyasztó, aki mindössze 8 másodpercig képes koncentrálni. Emiatt új eszközöket és a korábbiaktól eltérő megközelítést kell a vállalatoknak alkalmaznia ahhoz, hogy eljuttassák az emberekhez az üzeneteiket. A marketingvezetők 82 százaléka szerint a fogyasztók megfelelő elérése, 79 százaléka szerint a kampányok működtetése, míg 77 százaléka szerint a kampány hatékonyságának bizonyítása a legnagyobb kihívás ma a marketingben.
Az ADDICT Interactive és a MITTE Communications „Brandformance” című közös iparági elemzésében 11 szektor 36 szakemberét kérdezték meg arról, hogy hogyan látják a marketingkommunikáció jövőjét.
Ma átlagosan 6,7 millió magyar fogyasztó néz tévét, ebből 6,3 millió lát reklámot. Egy fogyasztó naponta átlagosan 282 percet tévézik, amiből 31 percet tesznek ki a reklámok. Azaz az egy főre jutó reklámnézési idő a teljes tévénézési idő 11 százaléka, ami átlagosan napi 108 reklámot jelent. Ugyanakkor a legfiatalabb generációk reklámkerülése, a hirdetésblokkolók, a kábeles TV-csatornák alternatívájaként felbukkanó műsorszolgáltatók (Netflix, HBO) is mind komoly közönséget vonnak el: az 540 milliárdos globális reklámpiac várhatóan 1/5-ét elveszíti 2025-re. Drámai a változás a digitális eszközhasználatban is: hódít a mobil. A mobil reklámpiacon egyes becslések szerint a következő három évben 128 százalékos növekedés várható. Ez azt jelenti, hogy az új reklámbefektetések 92 százaléka mobileszközökön realizálódik majd.
Az IPA kutatása szerint a profiton a márkaépítő kampányok önmagukban 20%-ot, a sales fókuszú kampányok 15-20%-ot képesek emelni a profiton, míg a kettő együtt akár 25%-nál is magasabb növekedést érhet el.
A branding szerepe tehát átalakulóban van: a megváltozott technológiai, kommunikációs környezetben a személyes, egyéni ügyfélút alatt küldött információk, üzenetek érnek csak célba. A cél tehát a két terület megfelelő arányú integrációja, ahol mind a hagyományos, mind az innovatív, digitális eszközök szerepet kapnak. Az iparági elemzést készítő két ügynökség – az ADDICT Interactive és MITTE Communications – ezért elkötelezettje a minél korábbi fázisú brand- és performance célú kampánytervezésnek, amit együtt közösen brandformance tervezésnek hívnak. Az ilyen szemléletű kampányok – amelyek elérés, értékesítéstámogatás, márkaismertség és költséghatékonyság terén is jóval nagyobb eredményességet garantálnak – alapjában változtathatják meg a következő évek marketingkommunikációját.
A teljes tanulmány az alábbi linkről tölthető le: http://brandformance.hu/
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >