Teljesen megújult az Euronics budaörsi áruháza
Az aktuális vásárlói elvárásoknak és igényeknek megfelelően teljesen újraértelmezte budaörsi üzletét az Euronics. Az innovatív térben minden elem úgy lett kitalálva, hogy vezesse és segítse a látogatót. A zászlóshajó áruház az online és offline kereskedelmi működést együttesen hivatott támogatni – a vásárlók ugyanis a valós felhasználáshoz hasonló környezetben tekinthetik meg a termékeket azok beszerzése előtt.
A magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc bár folyamatosan fejleszti, bővíti online jelenlétét, alappillérének továbbra is az országos üzlethálózatot tekinti. Amellett, hogy dinamikusan erősödik az vállalat online értékesítési csatornája, az offline csatorna, azaz a bolthálózati eredmények is évről évre növekednek. Az online térnyerése mellett tehát az elmúlt években sem csökkent az üzlethálózat jelentősége – az Euronics szerint azért, mert a bolti vásárlás még mindig tud élményt nyújtani a vásárló számára.
A tavalyi jelentős fejlesztéseket – új webshop motor és ultramodern, robotizált raktár – követően, éppen ezért 2023-ban az áruházi ügyfélélményt és kiszolgálást előtérbe helyező, ún. service design kapott kiemelt szerepet – a cég ezen elvek alapján gondolta újra első lépésként a budaörsi üzletet is.
A megújult, több mint 1500 m2-es eladóterű, és 760 m2-es raktárterületű zászlóshajó áruház teljes átalakítása során nem csupán az esztétika volt szempont, hanem azzal szoros párhuzamban a funkció is. A dizájnelemek a burkolattal és a mennyezeti útvonaljelölővel vezetik végig a vásárlót, hogy minél könnyebben és gyorsabban bejárhassa a különböző zónákat – ahol olyan termékkategóriákat is megtalálhat, amelyekről korábban nem is gondolta, hogy az Euronics forgalmazza. Ilyenek például a viszonylag új kert-barkács, a baba-mama, a játék, valamint az IT és gameing, illetve a kibővített e-mobilitás termékkategóriák. Ez azért is fontos szempont volt az üzlet kialakításánál, mert éppen ez a szortimentbővítés tette indokolttá, hogy a cég egy zászlóshajó, minden termékkört megfelelően bemutató üzletet nyisson.
Emellett a megújult üzlet arra is lehetőséget ad, hogy a megszokott műszaki kategóriákból is magasabb hozzáadott értéket képviselő, prémium kategóriájú termékeket lehessen bemutatni, illetve ne csak egyes termékek jelenjenek meg, hanem például komplett konyhai megoldások, koncepciók is, amivel a vevő ötletet gyűjthet, és könnyebben elképzelheti, hogy egy-egy készülék miként illeszkedhet a saját otthonába.
„Az üzlet megvalósításához kifejezetten nagy térre volt szükség, ezért is esett az egyik legnagyobb alapterületű áruházunkra a választás. A budaörsi egységünk ötvözi az Euronics áruházaktól megszokott széles választékot, miközben teret ad azoknak a termékköröknek is, amelyeket eddig kizárólag a webáruházban érhettek el az ügyfeleink. Az áruházban szegmentáltan, zónákra osztva jelennek meg a kiemelt kategóriák. A vásárlók a kihelyezett kioszkok segítségével zónaspecifikusan kaphatnak információt a termékekről. E fejlesztések segítik az online és offline kereskedelmet összefogó többcsatornás működésünket” – magyarázza a koncepcióról Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezetője.
Az új kioszkrendszerben elérhető a zónák digitális kiterjesztése, amelynek köszönhetően a vásárló egyrészt folytathatja az adott termékkategória böngészését az Euronics webáruházában, másrészt hozzáfér a kategóriával kapcsolatos olyan hasznos információkhoz, mint például, hogy milyen okosotthon-rendszerek érhetőek el, hogyan lehet ezeket kiépíteni, milyen eszközök szükségesek hozzá.
A digitális árjelzők segítségével a vásárlók hozzáférhetnek a webshopban található részletesebb termékleírásokhoz, paraméterekhez. Emellett tartalmaznak egy QR kódot is, amelyet a telefonnal beolvasva a webshop adott termék oldalára navigálja az érdeklődőt, ezáltal a teljes webes termékspecifikációt a kezében tarthatja az áruházban is. Folyamatban van még egy kamerarendszer kiépítése is, amelyen keresztül nyomon követhető a termékek fogyása. Az értékesítő kollégák ezek alapján automatikus üzenetet kapnak, amint egy termékből utánpótlásra van szükség, ez szintén a vásárlók kényelmét szolgálja.
„Zászlóshajó üzletünkben nem a bemutatandó árumennyiséget maximalizáljuk, hanem egy jól felépített és átgondolt vásárlói úton keresztül vezetjük végig a vevőket. A térnek fontos funkciója lesz az is, hogy itt tesztelhetjük, hogy melyek azok a megoldások, amelyeket majd a jelenleg 60 egységből álló hálózatunk többi üzletére is érdemes lesz tovább vinnünk annak érdekében, hogy a bolti értékesítés minőségét a mai trendekkel összhangban tovább emeljük” – teszi hozzá Hunyady László, a műszaki áruházlánc értékesítési és operációs igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >Black Friday másképp: görbe tükröt tart az Euronics új kampánya
Új forgatókönyvvel és filozófiával készül az idei Black Friday-szezonra az…
Tovább olvasom >Offline és online – kéz a kézben
Az online és offline csatornák összehangolása egyre inkább elvárás a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ma kezdődik a World Science Forum Budapesten
Ma kezdődik Budapesten a World Science Forum (WSF – Tudomány…
Tovább olvasom >TECHXPO 2024: Rogán Antal tartja a konferencia nyitóelőadását
Holnap kezdődik a négynapos TECHXPO 2024 rendezvény, mely november 21-24. között Budapesten…
Tovább olvasom >TECHXPO 2024: Hamarosan startol Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója
Első alkalommal, de hagyományteremtő céllal rendezik meg idén a TECHXPO…
Tovább olvasom >