Kivonult a Tesco Kínából
Nagy-Britannia legnagyobb áruházlánca, a Tesco kivonult a kínai piacról – írja a vállalat bejelentése nyomán az origo. Az áruházlánc megmaradt 20 százalékát is eladta helyi partnerének, a China Resources Holdings-nak. A Tesco az üzlettel 357 millió dollárnyi tőkét gyűjtött,
A Tesco sokáig szenvedett a kínai piacon. Még 2014-ben hozták létre a Gain Land joint venture-t a China Resources Holdings-szal (CRH), amely során egyesítették 131 meglévő üzletüket a partner 3000 áruházláncával.
Mivel a Tesco hosszú évek alatt sem volt képes megvetni a lábát a kínai piacon, ezért a vállalat a kivonulás mellett döntött és eladták a fennmaradó 20 százalékos részesedésüket a Gain Land joint venture-ben a CRH-nak.
A Tesco közleménye szerint a kivonulás segít a vállalatnak abban, hogy egyszerűsítse működését és csak a legfontosabb üzleti tevékenységekre koncentráljon. Már decemberben tudni lehetett, hogy változások jönnek Ázsiában, mert már akkor elkezdte a brit cég felülvizsgálni, hogy miként működjön a jövőben a kontinensen.
A kínai kivonulás mellett a vállalat eladhatja a thai és a maláj részlegét is. Amennyiben ez megtörténik az áruházlánc Írország mellett már csak Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és Magyarországon lesz jelen. Az ázsiai kivonulás lehet egyben az utolsó nagy döntése Dave Lewis vezérigazgatónak, akit 2014-ben neveztek ki a cég élére. Őt októberben váltja majd a vezérigazgatóként Ken Murphy. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Madárinfluenza miatt tiltotta be Kína a spanyol baromfiimportot
Kína ideiglenesen megtiltotta a spanyol baromfi- és kapcsolódó termékek importját…
Tovább olvasom >Meglepetést hozott a kínai infláció – stagnáltak a fogyasztói árak júliusban
Az elemzők által várt minimális emelkedés helyett júliusban változatlan szinten…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >