Kivonult a Tesco Kínából
Nagy-Britannia legnagyobb áruházlánca, a Tesco kivonult a kínai piacról – írja a vállalat bejelentése nyomán az origo. Az áruházlánc megmaradt 20 százalékát is eladta helyi partnerének, a China Resources Holdings-nak. A Tesco az üzlettel 357 millió dollárnyi tőkét gyűjtött,
A Tesco sokáig szenvedett a kínai piacon. Még 2014-ben hozták létre a Gain Land joint venture-t a China Resources Holdings-szal (CRH), amely során egyesítették 131 meglévő üzletüket a partner 3000 áruházláncával.
Mivel a Tesco hosszú évek alatt sem volt képes megvetni a lábát a kínai piacon, ezért a vállalat a kivonulás mellett döntött és eladták a fennmaradó 20 százalékos részesedésüket a Gain Land joint venture-ben a CRH-nak.
A Tesco közleménye szerint a kivonulás segít a vállalatnak abban, hogy egyszerűsítse működését és csak a legfontosabb üzleti tevékenységekre koncentráljon. Már decemberben tudni lehetett, hogy változások jönnek Ázsiában, mert már akkor elkezdte a brit cég felülvizsgálni, hogy miként működjön a jövőben a kontinensen.
A kínai kivonulás mellett a vállalat eladhatja a thai és a maláj részlegét is. Amennyiben ez megtörténik az áruházlánc Írország mellett már csak Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és Magyarországon lesz jelen. Az ázsiai kivonulás lehet egyben az utolsó nagy döntése Dave Lewis vezérigazgatónak, akit 2014-ben neveztek ki a cég élére. Őt októberben váltja majd a vezérigazgatóként Ken Murphy. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >