Kivonult a Tesco Kínából
Nagy-Britannia legnagyobb áruházlánca, a Tesco kivonult a kínai piacról – írja a vállalat bejelentése nyomán az origo. Az áruházlánc megmaradt 20 százalékát is eladta helyi partnerének, a China Resources Holdings-nak. A Tesco az üzlettel 357 millió dollárnyi tőkét gyűjtött,
A Tesco sokáig szenvedett a kínai piacon. Még 2014-ben hozták létre a Gain Land joint venture-t a China Resources Holdings-szal (CRH), amely során egyesítették 131 meglévő üzletüket a partner 3000 áruházláncával.
Mivel a Tesco hosszú évek alatt sem volt képes megvetni a lábát a kínai piacon, ezért a vállalat a kivonulás mellett döntött és eladták a fennmaradó 20 százalékos részesedésüket a Gain Land joint venture-ben a CRH-nak.
A Tesco közleménye szerint a kivonulás segít a vállalatnak abban, hogy egyszerűsítse működését és csak a legfontosabb üzleti tevékenységekre koncentráljon. Már decemberben tudni lehetett, hogy változások jönnek Ázsiában, mert már akkor elkezdte a brit cég felülvizsgálni, hogy miként működjön a jövőben a kontinensen.
A kínai kivonulás mellett a vállalat eladhatja a thai és a maláj részlegét is. Amennyiben ez megtörténik az áruházlánc Írország mellett már csak Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és Magyarországon lesz jelen. Az ázsiai kivonulás lehet egyben az utolsó nagy döntése Dave Lewis vezérigazgatónak, akit 2014-ben neveztek ki a cég élére. Őt októberben váltja majd a vezérigazgatóként Ken Murphy. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Nébih: fehérbabot hívott vissza a Tesco
Rovarirtószer lehetséges jelenléte miatt fehérbabot hívott vissza a forgalomból a…
Tovább olvasom >Nébih: a Tesco is visszahívott kölesgolyót a forgalomból
Szalmonella lehetséges jelenléte miatt a Tesco-Global Zrt. is visszahívott extrudált…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >