Kivonult a Tesco Kínából
Nagy-Britannia legnagyobb áruházlánca, a Tesco kivonult a kínai piacról – írja a vállalat bejelentése nyomán az origo. Az áruházlánc megmaradt 20 százalékát is eladta helyi partnerének, a China Resources Holdings-nak. A Tesco az üzlettel 357 millió dollárnyi tőkét gyűjtött,
A Tesco sokáig szenvedett a kínai piacon. Még 2014-ben hozták létre a Gain Land joint venture-t a China Resources Holdings-szal (CRH), amely során egyesítették 131 meglévő üzletüket a partner 3000 áruházláncával.
Mivel a Tesco hosszú évek alatt sem volt képes megvetni a lábát a kínai piacon, ezért a vállalat a kivonulás mellett döntött és eladták a fennmaradó 20 százalékos részesedésüket a Gain Land joint venture-ben a CRH-nak.
A Tesco közleménye szerint a kivonulás segít a vállalatnak abban, hogy egyszerűsítse működését és csak a legfontosabb üzleti tevékenységekre koncentráljon. Már decemberben tudni lehetett, hogy változások jönnek Ázsiában, mert már akkor elkezdte a brit cég felülvizsgálni, hogy miként működjön a jövőben a kontinensen.
A kínai kivonulás mellett a vállalat eladhatja a thai és a maláj részlegét is. Amennyiben ez megtörténik az áruházlánc Írország mellett már csak Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és Magyarországon lesz jelen. Az ázsiai kivonulás lehet egyben az utolsó nagy döntése Dave Lewis vezérigazgatónak, akit 2014-ben neveztek ki a cég élére. Őt októberben váltja majd a vezérigazgatóként Ken Murphy. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Havi ügy, közös felelősség: 100 ezer termékkel a menstruációs szegénység ellen
Közel 100 000 termék, összesen 3 000 000 forint támogatás…
Tovább olvasom >Már online orvosok is vigyáznak a tescósokra
Júniusban tovább bővítette dolgozói juttatási csomagját a Tesco. A nyár…
Tovább olvasom >További cikkeink
A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Digitális korszakváltás a Rossmann-nál – újabb 30 digital signage eszközt helyez ki a drogéria
A Rossmann Magyarország újabb mérföldkőhöz érkezett digitális fejlesztései terén: július…
Tovább olvasom >MOHU: Több száz millió forintot adományoztak a visszaváltók
Ünnepélyes keretek között adta át a MOHU a kötelező visszaváltási…
Tovább olvasom >