Tejitalok gyártásába invesztál a dán Arla
Az Arla Foods egy tőkeberuházással kívánja támogatni a Starbucks és a Cocio tejitalok növekedését Dániában.
A tejipari nagyvállalat 20 millió DKr-t (2,9 millió dollár) költ az Esbjerg városában található gyárban megvalósuló projektre annak érdekében, „hogy előmozdítsa a márkák növekedését ” Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA) – közölte a vállalat szóvivője hozzátéve, hogy – Az Arla a pénzt új épületekre, feldolgozó berendezésekre és karbantartásra fordítja.
A dán szövetkezet 2010 óta rendelkezik a Starbucks RTD kávétermékek gyártására és forgalmazására vonatkozó engedéllyel az EMEA-régióban. A vállalatok 2018-ban új, 21 évre szóló licencszerződésről állapodtak meg.
Miután 2002-ben 50 százalékos részesedést vásárolt a Cocio Chokolademælkben, az Arla hat évvel később teljes egészében megszerezte a vállalkozást.
Az Arla 2023-as éves jelentése szerint a szövetkezet tavaly 15,7%-kal növelte a Starbucks RTD-k értékesítési volumenét, míg bevétele 13,7%-kal nőtt.
Az Arla szerint a növekedés elsősorban európai üzletágának köszönhető, miközben a vállalat több mint 50 piacon értékesíti az RTD-ket az EMEA-régióban.
A Cocio Chokolademælk leányvállalat külön jelentése szerint az egység 645,9 millió DKr bevételre tett szert 2023-ban, ami 19,5%-kal több, mint egy évvel korábban.
Dánia továbbra is a Cocio márka legnagyobb piaca. Az Arla szóvivője ugyanakkor elmondta, hogy 2023-ban a cég talált egy réspiacot Kínában, ahol a termékek nagyon jól fogytak, és így Kína tulajdonképpen a semmiből a Cocio második legnagyobb piacává vált tavaly.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >