Tejitalok gyártásába invesztál a dán Arla
Az Arla Foods egy tőkeberuházással kívánja támogatni a Starbucks és a Cocio tejitalok növekedését Dániában.
A tejipari nagyvállalat 20 millió DKr-t (2,9 millió dollár) költ az Esbjerg városában található gyárban megvalósuló projektre annak érdekében, „hogy előmozdítsa a márkák növekedését ” Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA) – közölte a vállalat szóvivője hozzátéve, hogy – Az Arla a pénzt új épületekre, feldolgozó berendezésekre és karbantartásra fordítja.
A dán szövetkezet 2010 óta rendelkezik a Starbucks RTD kávétermékek gyártására és forgalmazására vonatkozó engedéllyel az EMEA-régióban. A vállalatok 2018-ban új, 21 évre szóló licencszerződésről állapodtak meg.
Miután 2002-ben 50 százalékos részesedést vásárolt a Cocio Chokolademælkben, az Arla hat évvel később teljes egészében megszerezte a vállalkozást.
Az Arla 2023-as éves jelentése szerint a szövetkezet tavaly 15,7%-kal növelte a Starbucks RTD-k értékesítési volumenét, míg bevétele 13,7%-kal nőtt.
Az Arla szerint a növekedés elsősorban európai üzletágának köszönhető, miközben a vállalat több mint 50 piacon értékesíti az RTD-ket az EMEA-régióban.
A Cocio Chokolademælk leányvállalat külön jelentése szerint az egység 645,9 millió DKr bevételre tett szert 2023-ban, ami 19,5%-kal több, mint egy évvel korábban.
Dánia továbbra is a Cocio márka legnagyobb piaca. Az Arla szóvivője ugyanakkor elmondta, hogy 2023-ban a cég talált egy réspiacot Kínában, ahol a termékek nagyon jól fogytak, és így Kína tulajdonképpen a semmiből a Cocio második legnagyobb piacává vált tavaly.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
A világon elsőként vet ki CO2-adót Dánia a gazdaságokra
A sertéshús- és tejtermék-exportban jeleskedő Dánia 2030-tól adót vet ki…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >Dániában valamennyi Netto üzlet átállt a vállalat 3.0 koncepciójára
A Salling Group a Rødbyben található üzlet újranyitásával fejezi be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >