Tejitalok gyártásába invesztál a dán Arla
Az Arla Foods egy tőkeberuházással kívánja támogatni a Starbucks és a Cocio tejitalok növekedését Dániában.
A tejipari nagyvállalat 20 millió DKr-t (2,9 millió dollár) költ az Esbjerg városában található gyárban megvalósuló projektre annak érdekében, „hogy előmozdítsa a márkák növekedését ” Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA) – közölte a vállalat szóvivője hozzátéve, hogy – Az Arla a pénzt új épületekre, feldolgozó berendezésekre és karbantartásra fordítja.
A dán szövetkezet 2010 óta rendelkezik a Starbucks RTD kávétermékek gyártására és forgalmazására vonatkozó engedéllyel az EMEA-régióban. A vállalatok 2018-ban új, 21 évre szóló licencszerződésről állapodtak meg.
Miután 2002-ben 50 százalékos részesedést vásárolt a Cocio Chokolademælkben, az Arla hat évvel később teljes egészében megszerezte a vállalkozást.
Az Arla 2023-as éves jelentése szerint a szövetkezet tavaly 15,7%-kal növelte a Starbucks RTD-k értékesítési volumenét, míg bevétele 13,7%-kal nőtt.
Az Arla szerint a növekedés elsősorban európai üzletágának köszönhető, miközben a vállalat több mint 50 piacon értékesíti az RTD-ket az EMEA-régióban.
A Cocio Chokolademælk leányvállalat külön jelentése szerint az egység 645,9 millió DKr bevételre tett szert 2023-ban, ami 19,5%-kal több, mint egy évvel korábban.
Dánia továbbra is a Cocio márka legnagyobb piaca. Az Arla szóvivője ugyanakkor elmondta, hogy 2023-ban a cég talált egy réspiacot Kínában, ahol a termékek nagyon jól fogytak, és így Kína tulajdonképpen a semmiből a Cocio második legnagyobb piacává vált tavaly.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Bővülő élelmiszer-termelési kapacitás: mintegy 1,9 milliárd forintot fordít üzemei fejlesztésére 2025-ben a SPAR Magyarország
A gyártási kapacitását jelentős mértékben megnövelő berendezésekkel bővíti idén a…
Tovább olvasom >3D-nyomtatott Starbucks nyílik Texasban
Futurisztikus mérföldkőhöz érkezett a vendéglátóipar: a Starbucks olyan kávézót nyit…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >