Tejitalok gyártásába invesztál a dán Arla
Az Arla Foods egy tőkeberuházással kívánja támogatni a Starbucks és a Cocio tejitalok növekedését Dániában.
A tejipari nagyvállalat 20 millió DKr-t (2,9 millió dollár) költ az Esbjerg városában található gyárban megvalósuló projektre annak érdekében, „hogy előmozdítsa a márkák növekedését ” Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA) – közölte a vállalat szóvivője hozzátéve, hogy – Az Arla a pénzt új épületekre, feldolgozó berendezésekre és karbantartásra fordítja.
A dán szövetkezet 2010 óta rendelkezik a Starbucks RTD kávétermékek gyártására és forgalmazására vonatkozó engedéllyel az EMEA-régióban. A vállalatok 2018-ban új, 21 évre szóló licencszerződésről állapodtak meg.
Miután 2002-ben 50 százalékos részesedést vásárolt a Cocio Chokolademælkben, az Arla hat évvel később teljes egészében megszerezte a vállalkozást.
Az Arla 2023-as éves jelentése szerint a szövetkezet tavaly 15,7%-kal növelte a Starbucks RTD-k értékesítési volumenét, míg bevétele 13,7%-kal nőtt.
Az Arla szerint a növekedés elsősorban európai üzletágának köszönhető, miközben a vállalat több mint 50 piacon értékesíti az RTD-ket az EMEA-régióban.
A Cocio Chokolademælk leányvállalat külön jelentése szerint az egység 645,9 millió DKr bevételre tett szert 2023-ban, ami 19,5%-kal több, mint egy évvel korábban.
Dánia továbbra is a Cocio márka legnagyobb piaca. Az Arla szóvivője ugyanakkor elmondta, hogy 2023-ban a cég talált egy réspiacot Kínában, ahol a termékek nagyon jól fogytak, és így Kína tulajdonképpen a semmiből a Cocio második legnagyobb piacává vált tavaly.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Meddig várhatnak még ki a nagyvállalatok a beruházásokkal?
Fél éve stagnál a nagyvállalatok beruházási hajlandósága – derült ki…
Tovább olvasom >További cikkeink
A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >