Tejitalok gyártásába invesztál a dán Arla
Az Arla Foods egy tőkeberuházással kívánja támogatni a Starbucks és a Cocio tejitalok növekedését Dániában.
A tejipari nagyvállalat 20 millió DKr-t (2,9 millió dollár) költ az Esbjerg városában található gyárban megvalósuló projektre annak érdekében, „hogy előmozdítsa a márkák növekedését ” Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA) – közölte a vállalat szóvivője hozzátéve, hogy – Az Arla a pénzt új épületekre, feldolgozó berendezésekre és karbantartásra fordítja.
A dán szövetkezet 2010 óta rendelkezik a Starbucks RTD kávétermékek gyártására és forgalmazására vonatkozó engedéllyel az EMEA-régióban. A vállalatok 2018-ban új, 21 évre szóló licencszerződésről állapodtak meg.
Miután 2002-ben 50 százalékos részesedést vásárolt a Cocio Chokolademælkben, az Arla hat évvel később teljes egészében megszerezte a vállalkozást.
Az Arla 2023-as éves jelentése szerint a szövetkezet tavaly 15,7%-kal növelte a Starbucks RTD-k értékesítési volumenét, míg bevétele 13,7%-kal nőtt.
Az Arla szerint a növekedés elsősorban európai üzletágának köszönhető, miközben a vállalat több mint 50 piacon értékesíti az RTD-ket az EMEA-régióban.
A Cocio Chokolademælk leányvállalat külön jelentése szerint az egység 645,9 millió DKr bevételre tett szert 2023-ban, ami 19,5%-kal több, mint egy évvel korábban.
Dánia továbbra is a Cocio márka legnagyobb piaca. Az Arla szóvivője ugyanakkor elmondta, hogy 2023-ban a cég talált egy réspiacot Kínában, ahol a termékek nagyon jól fogytak, és így Kína tulajdonképpen a semmiből a Cocio második legnagyobb piacává vált tavaly.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Starbucks-stratégia: radikális változások az amerikai üzletekben
A Starbucks jelentős átalakításokat hajt végre az Egyesült Államokban: a…
Tovább olvasom >GKI: A kormány által támogatott nagyberuházások szétverik a helyi munkaerőpiacot
A magyar kormány az ország újraiparosításának részeként az elmúlt években…
Tovább olvasom >Ejti a növényitej-felárat a Starbucks Észak-Amerikában
November 7-étől kezdődően kivezeti a Starbucks a növényi alapú tejekre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >