Tejértékesítés: a Tesco megvárja a vizsgálat végét
A Tesco mindaddig, míg a beszerzési ár alatti tejértékesítéssel kapcsolatos vizsgálat nem zárul le, a sajtóban megjelent feltételezéseket nem kívánja kommentálni.
A Tesco értesült a Tej Terméktanács Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal felé tett bejelentéséről, azonban mindaddig, míg a vizsgálat nem zárul le, a sajtóban megjelent feltételezéseket nem kívánjuk kommentálni – közölte az élelmiszerlánc arra az agromonitor.hu által megjelentetett hírre reagálva, miszerint a Tesco az Auchannal együtt beszerzési ár alatt értékesíti a tejet. A közlemény szerint a tej beszerzési áron aluli forgalmazásáról szóló egyértelmű kijelentéseket semmilyen tény nem támasztja alá, ezeket a vizsgálat lezártáig határozottan visszautasítja a kereskedelmi lánc.
A Tesco a tejtermékek árait mindenkor a piaci kereslet-kínálat és a vásárlói elvárások függvényében alakítja ki. A Tesco emellett hangsúlyozza: az agromonitor.hu, illetve a Tej Terméktanács feltételezéseivel ellentétben a tejhez a termelői áraknál csak jóval magasabb áron jutnak hozzá a kereskedők a feldolgozóktól, így az alacsony termelői ár a kiskereskedelemben már nem jelenik meg versenyelőnyként.
A kereskedelmi lánc ugyanakkor azt is megjegyzi közleményében, hogy jó minőségű magyar tej versenyképes áron csak korlátozott mennyiségben áll rendelkezésre a hazai piacokon, hiszen amikor a forint-euró-árfolyam az export számára kedvezően alakul, a magyar feldolgozók termékeikkel nem a hazai vállalatokat látják el, hanem azonnal a határon túlra exportálják azokat. Mindez a termelők és a kereskedők hosszú távon fenntartható folyamatos együttműködésének nem kedvez – állítja a Tesco. Ezért is alakulhatott ki néhány hónappal ezelőtt az a helyzet, hogy a kereskedők szinte egyáltalán nem tudtak a magyar termelőktől tejet vásárolni – írja a szabadfold.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az Auchan áruházak december 24-én is nyitva lesznek
Az Auchan a vásárlói igényeket tartja szem előtt, amikor december…
Tovább olvasom >Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >