Tejcsokoládéból tojás a legnépszerűbb
A húsvéti édességek kiskereskedelmi forgalma megtorpant tavaly: a mennyiségi eladások 9 százalékkal csökkentek a tavalyelőtti ünnepi időszakhoz képest. Értékben a piac egy százalékkal bővült 2007. március–áprilisban az előző hasonló periódushoz képest. Az eladások továbbra is a hipermarketekre koncentrálódnak. Az eladott mennyiség 56 százaléka itt talált vevőre az utóbbi két év során. A 401–2500 négyzetméter közötti csatorna részaránya 25-ről 28 százalékra emelkedett egyik évről a másikra.
A 201–400 négyzetméteresekre jutott 4, az 51–200 négyzetméteresekre 9, míg a legkisebbekre 3 százalék.
Figyelemre méltó trend, hogy a tejcsokoládé nemcsak értékben, hanem mennyiségben is megelőzte a nugátot tavaly.
Tavaly az eladott édességek 66 százaléka készült tejcsokoládéból, és csak 27 nugátból. Ugyanakkor mennyiségben 48:46 százalékos aránnyal vette át a vezetést a tejcsokoládé.
A változások oka elsősorban, hogy a tejcsokoládéból készült szezonális termékekre koncentráló nagy gyártók növelték eladásaikat. A kisebb, hagyományosan nugáttermékekkel piacon lévő cégek viszont nem tudták megismételni vagy túlszárnyalni 2005-ös és 2006-os húsvéti forgalmukat.
A tej és nugát szegmens után következő étcsokoládé mutatója évek óta 5 százalék alatt mozog, ahogyan a többi alapanyagé is.
A figurák közt erősödött tavaly a tojás pozíciója, mivel a csokinyúl piaci részesedése csökkent. Az egyéb figurák, mint a bárány, csibe, kacsa és mások részaránya 10 százalék alatt maradt, némileg növekvő tendenciával.
A hagyományos csomagok részaránya tavalyelőttig növekedett, múlt évben viszont 10 százalék alá csökkent, mennyiségben is, értékben is.
Szintén egyre kisebb részesedést értek el az ajándékkal kiegészített édességcsomagok. Mennyiségben 4, értékben 11 százalék jutott rájuk a legutóbbi adatok alapján.
Húsvéti szezonális édességek átlagos fogyasztói árának alakulása az utóbbi években (Ft/kg)
Szegmens 2004. III. 2005. III. 2006. III. 2007. III.
Tej 3813 3786 3213 3486
Nugát 2022 1736 1490 1407
Ét 3003 2116 1504 1736
Tej+fehér 5071 5529 3757 2899
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >