Tej a termelőtől
A tejtermelők a közvetlen fogyasztói tejértékesítések növelésével igyekeznek az eddigieknél több jövedelemhez jutni a következő években – közli a Világgazdaság Online a Tej Terméktanács (TT) elnökhelyettesének kijelentését.
Istvánfalvi Miklós szerint a tejtermelők a közvetlen eladásokkal kiiktathatnák a feldolgozóipari cégeket és az üzletláncokat, mert jelenleg az elérhető haszon náluk (leginkább a kereskedelemben) csapódik le. A tejfelvásárlási árak ez év áprilisára 38 százalékkal estek vissza az elmúlt év januárjához képest, miközben a fogyasztói árak csak 5 százalékkal csökkentek – érzékeltette a helyzetet a Tej Terméktanács elnökhelyettese. Felméréseik azt mutatják, hogy a közvetlen értékesítések az 1,5 milliárd literes éves termelői tejeladások 7 százalékát teszik ki. Az arányt néhány éven belül 15 százalékra lehetne bővíteni, ez éves szinten 200 millió liternek felelne meg és javítana a jövedelmezőségi helyzeten.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >