Tej a termelőtől
A tejtermelők a közvetlen fogyasztói tejértékesítések növelésével igyekeznek az eddigieknél több jövedelemhez jutni a következő években – közli a Világgazdaság Online a Tej Terméktanács (TT) elnökhelyettesének kijelentését.
Istvánfalvi Miklós szerint a tejtermelők a közvetlen eladásokkal kiiktathatnák a feldolgozóipari cégeket és az üzletláncokat, mert jelenleg az elérhető haszon náluk (leginkább a kereskedelemben) csapódik le. A tejfelvásárlási árak ez év áprilisára 38 százalékkal estek vissza az elmúlt év januárjához képest, miközben a fogyasztói árak csak 5 százalékkal csökkentek – érzékeltette a helyzetet a Tej Terméktanács elnökhelyettese. Felméréseik azt mutatják, hogy a közvetlen értékesítések az 1,5 milliárd literes éves termelői tejeladások 7 százalékát teszik ki. Az arányt néhány éven belül 15 százalékra lehetne bővíteni, ez éves szinten 200 millió liternek felelne meg és javítana a jövedelmezőségi helyzeten.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >