Tej a termelőtől
A tejtermelők a közvetlen fogyasztói tejértékesítések növelésével igyekeznek az eddigieknél több jövedelemhez jutni a következő években – közli a Világgazdaság Online a Tej Terméktanács (TT) elnökhelyettesének kijelentését.
Istvánfalvi Miklós szerint a tejtermelők a közvetlen eladásokkal kiiktathatnák a feldolgozóipari cégeket és az üzletláncokat, mert jelenleg az elérhető haszon náluk (leginkább a kereskedelemben) csapódik le. A tejfelvásárlási árak ez év áprilisára 38 százalékkal estek vissza az elmúlt év januárjához képest, miközben a fogyasztói árak csak 5 százalékkal csökkentek – érzékeltette a helyzetet a Tej Terméktanács elnökhelyettese. Felméréseik azt mutatják, hogy a közvetlen értékesítések az 1,5 milliárd literes éves termelői tejeladások 7 százalékát teszik ki. Az arányt néhány éven belül 15 százalékra lehetne bővíteni, ez éves szinten 200 millió liternek felelne meg és javítana a jövedelmezőségi helyzeten.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >