Tej a termelőtől
A tejtermelők a közvetlen fogyasztói tejértékesítések növelésével igyekeznek az eddigieknél több jövedelemhez jutni a következő években – közli a Világgazdaság Online a Tej Terméktanács (TT) elnökhelyettesének kijelentését.
Istvánfalvi Miklós szerint a tejtermelők a közvetlen eladásokkal kiiktathatnák a feldolgozóipari cégeket és az üzletláncokat, mert jelenleg az elérhető haszon náluk (leginkább a kereskedelemben) csapódik le. A tejfelvásárlási árak ez év áprilisára 38 százalékkal estek vissza az elmúlt év januárjához képest, miközben a fogyasztói árak csak 5 százalékkal csökkentek – érzékeltette a helyzetet a Tej Terméktanács elnökhelyettese. Felméréseik azt mutatják, hogy a közvetlen értékesítések az 1,5 milliárd literes éves termelői tejeladások 7 százalékát teszik ki. Az arányt néhány éven belül 15 százalékra lehetne bővíteni, ez éves szinten 200 millió liternek felelne meg és javítana a jövedelmezőségi helyzeten.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >