Tej a termelőtől
A tejtermelők a közvetlen fogyasztói tejértékesítések növelésével igyekeznek az eddigieknél több jövedelemhez jutni a következő években – közli a Világgazdaság Online a Tej Terméktanács (TT) elnökhelyettesének kijelentését.
Istvánfalvi Miklós szerint a tejtermelők a közvetlen eladásokkal kiiktathatnák a feldolgozóipari cégeket és az üzletláncokat, mert jelenleg az elérhető haszon náluk (leginkább a kereskedelemben) csapódik le. A tejfelvásárlási árak ez év áprilisára 38 százalékkal estek vissza az elmúlt év januárjához képest, miközben a fogyasztói árak csak 5 százalékkal csökkentek – érzékeltette a helyzetet a Tej Terméktanács elnökhelyettese. Felméréseik azt mutatják, hogy a közvetlen értékesítések az 1,5 milliárd literes éves termelői tejeladások 7 százalékát teszik ki. Az arányt néhány éven belül 15 százalékra lehetne bővíteni, ez éves szinten 200 millió liternek felelne meg és javítana a jövedelmezőségi helyzeten.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >