„Tehénmentes sajt”: egyre nyitottabbak a németek a precíziós fementációval készült termékek felé
Sok német fogyasztó nyitott a precíziós fermentációval készülő (PF) sajtok kipróbálása és vásárlása irányába – állapították meg a németországi Göttingeni Egyetem kutatói.
A LI Food – Landesinitiative Ernährungswirtschaft Niedersachsen és a Német Élelmiszertechnológiai Intézet (DIL) együttműködésében mintegy 2000 megkérdezett mintegy 57%-a jelezte, hogy hajlandó lenne megkóstolni a sajtot, 24%-uk azt mondta, hogy elfogadná a tejből készült sajt helyettesítésére, 14%-uk pedig többet is fizetne egy ilyen termékért.
A kutatócsoport online megkérdezése során azt vizsgálta, hogy a fogyasztók hogyan fogadják el a PF sajtot, miután megismerték a technológiában rejlő potenciális lehetőségeket és kockázatokat, beleértve annak a fenntarthatósághoz fűződő viszonyát, a mezőgazdaságra és a termékminőségre (állag és természetesség) gyakorolt hatását.
A fogyasztók általi elfogadottságot leginkább befolyásoló tényezőként a konzisztens minőség, valamint a környezet- és állatvédelem jelent meg.
– Tanulmányunk azt mutatja, hogy a németországi fogyasztók nyitottak a precíziós fermentációval készült sajtok iránt, ha tájékoztatást kapnak a termék előnyeiről és magas minőségéről – mondta Dr. Sarah Kühl, az első számú szerző, a Göttingeni Egyetem élelmiszer- és mezőgazdasági termékmarketing tanszékének vezetője.
– Fontos azonban a kommunikáció körültekintő kialakítása annak érdekében, hogy a hagyományos mezőgazdaságra gyakorolt hatásokkal kapcsolatos aggályokat eloszlassuk.
A Future Foods című nemzetközi folyóiratban közzétett főbb kutatási eredmények:
– általában véve az információhoz való hozzáférés csak kis mértékben befolyásolja azt, hogy a fogyasztók megkóstolnák vagy megvásárolnák-e a PF sajtot
– a gyártási folyamathoz szükséges mikroorganizmusok technológiai genetikai módosítására való hivatkozás „kissé alacsonyabb” termékkipróbálási hajlandóságot eredményez.
– a technológiával kapcsolatos több és részletesebb információ nyújtása növelte a PF sajt elfogadottságát a válaszadók körében. Továbbá a technológia más termékekben való alkalmazásáról szóló információ (hasonlósági heurisztika) szintén növelte az elfogadottságot.
– az íz domináns tényező a sajtvásárlásban, a fogyasztók 95%-a „rendkívül fontosnak” vagy „fontosnak” tartja.
– 64% a felelős állattartást tartotta fontos szempontnak, míg a csomagolás típusa (28%) és a márka (24%) volt a legkevésbé megkülönböztetett szempont.
– A résztvevők 81%-a nem hallott a precíziós fermentáció kifejezésről, mielőtt a kutatócsoport megismertette volna velük, további 16% pedig hallott róla, de nem tudta, mit jelent.
Food Ingredients First
Kapcsolódó cikkeink
Papíralapú kávékapszulákat vezet be a Nespresso Németországban
2025. február 17-től Németország-szerte kaphatók a Nespresso papíralapú kávékapszulái. Az…
Tovább olvasom >Digitális kuponokkal támogatja az omnichannel terjeszkedést a Rossmann Németországban
A lendületes nemzetközi növekedésnek és az ambiciózus beruházásoknak köszönhetően a…
Tovább olvasom >Enyhült a munkaerőhiány Németországban a gazdasági lassulás miatt
A német gazdasági aktivitás lassulása lecsökkentette a szakképzett munkaerő iránti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Enyhe visszaesést mutat a januári Beszerzési Menedzser Index
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >SAP: Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem…
Tovább olvasom >