„Tehénmentes sajt”: egyre nyitottabbak a németek a precíziós fementációval készült termékek felé
Sok német fogyasztó nyitott a precíziós fermentációval készülő (PF) sajtok kipróbálása és vásárlása irányába – állapították meg a németországi Göttingeni Egyetem kutatói.
A LI Food – Landesinitiative Ernährungswirtschaft Niedersachsen és a Német Élelmiszertechnológiai Intézet (DIL) együttműködésében mintegy 2000 megkérdezett mintegy 57%-a jelezte, hogy hajlandó lenne megkóstolni a sajtot, 24%-uk azt mondta, hogy elfogadná a tejből készült sajt helyettesítésére, 14%-uk pedig többet is fizetne egy ilyen termékért.
A kutatócsoport online megkérdezése során azt vizsgálta, hogy a fogyasztók hogyan fogadják el a PF sajtot, miután megismerték a technológiában rejlő potenciális lehetőségeket és kockázatokat, beleértve annak a fenntarthatósághoz fűződő viszonyát, a mezőgazdaságra és a termékminőségre (állag és természetesség) gyakorolt hatását.
A fogyasztók általi elfogadottságot leginkább befolyásoló tényezőként a konzisztens minőség, valamint a környezet- és állatvédelem jelent meg.
– Tanulmányunk azt mutatja, hogy a németországi fogyasztók nyitottak a precíziós fermentációval készült sajtok iránt, ha tájékoztatást kapnak a termék előnyeiről és magas minőségéről – mondta Dr. Sarah Kühl, az első számú szerző, a Göttingeni Egyetem élelmiszer- és mezőgazdasági termékmarketing tanszékének vezetője.
– Fontos azonban a kommunikáció körültekintő kialakítása annak érdekében, hogy a hagyományos mezőgazdaságra gyakorolt hatásokkal kapcsolatos aggályokat eloszlassuk.
A Future Foods című nemzetközi folyóiratban közzétett főbb kutatási eredmények:
– általában véve az információhoz való hozzáférés csak kis mértékben befolyásolja azt, hogy a fogyasztók megkóstolnák vagy megvásárolnák-e a PF sajtot
– a gyártási folyamathoz szükséges mikroorganizmusok technológiai genetikai módosítására való hivatkozás „kissé alacsonyabb” termékkipróbálási hajlandóságot eredményez.
– a technológiával kapcsolatos több és részletesebb információ nyújtása növelte a PF sajt elfogadottságát a válaszadók körében. Továbbá a technológia más termékekben való alkalmazásáról szóló információ (hasonlósági heurisztika) szintén növelte az elfogadottságot.
– az íz domináns tényező a sajtvásárlásban, a fogyasztók 95%-a „rendkívül fontosnak” vagy „fontosnak” tartja.
– 64% a felelős állattartást tartotta fontos szempontnak, míg a csomagolás típusa (28%) és a márka (24%) volt a legkevésbé megkülönböztetett szempont.
– A résztvevők 81%-a nem hallott a precíziós fermentáció kifejezésről, mielőtt a kutatócsoport megismertette volna velük, további 16% pedig hallott róla, de nem tudta, mit jelent.
Food Ingredients First
Kapcsolódó cikkeink
Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Egy kattintás a boldogságért: tízből kilenc magyar impulzusvásárló
A magyarok ötöde vásárol rendszeresen olyan terméket, amit előre nem…
Tovább olvasom >Közös tisztítószercsomagokat kínál a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban
Stratégiai együttműködésre lép a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >