Távozik a Starbucks vezérigazgatója a csökkenő eladások és botrányok miatt
Mindössze két év után távozik posztjáról a Starbucks vezérigazgatója, Laxman Narasimhan, a vállalat eladásainak zuhanása és a cég körül kirobbant botrányok következtében. A BBC beszámolója szerint a Starbucks eladásait súlyosan érintették az áremelkedések, valamint a gázai háborúval kapcsolatos bojkottok, amelyek a cég globális értékesítésének visszaeséséhez vezettek.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/05/Starbucks-uj.jpg)
A vállalatot éles kritikák érték a hosszú várakozási idők és az árak drasztikus emelése miatt
Narasimhan helyét Brian Niccol, a Chipotle mexikói gyorsétteremlánc eddigi vezetője veszi át. A vezetőváltás hírére a Starbucks részvényei több mint 20 százalékkal emelkedtek, ami arra utal, hogy a befektetők reménykednek a cég új irányvonalában.
A Starbucks legutóbbi pénzügyi jelentése szerint a globális értékesítés 3 százalékkal esett vissza az év második negyedévében, különösen az amerikai és a kínai piacokon. A vállalatot éles kritikák érték a hosszú várakozási idők és az árak drasztikus emelése miatt. A Covid–19-járvány miatti lezárások után a Starbucks értékesítése ugyan fellendült, ám az amerikai munkavállalókkal való konfliktusok, akik közül sokan szakszervezethez kívántak csatlakozni, tovább bonyolították a helyzetet.
A helyzet tovább súlyosbodott, amikor a cég beperelte saját szakszervezetét egy palesztinokkal szolidarizáló közösségi médiás bejegyzés miatt, ami világszerte bojkottot váltott ki a Starbucks ellen. A vállalat azzal védekezett, hogy a közvéleményt félreinformálták a cég álláspontjáról, és kiadott egy nyilatkozatot, amelyben elítélte a térségben zajló erőszakot.
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol előtt komoly kihívások állnak, hogy visszanyerje a vásárlók bizalmát és stabilizálja a cég helyzetét a globális piacon.
Kapcsolódó cikkeink
A Starbucks újra személyes üzeneteket tesz a kávéspoharakra
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol irányításával visszatér ahhoz a…
Tovább olvasom >Starbucks-stratégia: radikális változások az amerikai üzletekben
A Starbucks jelentős átalakításokat hajt végre az Egyesült Államokban: a…
Tovább olvasom >Ejti a növényitej-felárat a Starbucks Észak-Amerikában
November 7-étől kezdődően kivezeti a Starbucks a növényi alapú tejekre…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >