Távozik a Starbucks vezérigazgatója a csökkenő eladások és botrányok miatt
Mindössze két év után távozik posztjáról a Starbucks vezérigazgatója, Laxman Narasimhan, a vállalat eladásainak zuhanása és a cég körül kirobbant botrányok következtében. A BBC beszámolója szerint a Starbucks eladásait súlyosan érintették az áremelkedések, valamint a gázai háborúval kapcsolatos bojkottok, amelyek a cég globális értékesítésének visszaeséséhez vezettek.

A vállalatot éles kritikák érték a hosszú várakozási idők és az árak drasztikus emelése miatt
Narasimhan helyét Brian Niccol, a Chipotle mexikói gyorsétteremlánc eddigi vezetője veszi át. A vezetőváltás hírére a Starbucks részvényei több mint 20 százalékkal emelkedtek, ami arra utal, hogy a befektetők reménykednek a cég új irányvonalában.
A Starbucks legutóbbi pénzügyi jelentése szerint a globális értékesítés 3 százalékkal esett vissza az év második negyedévében, különösen az amerikai és a kínai piacokon. A vállalatot éles kritikák érték a hosszú várakozási idők és az árak drasztikus emelése miatt. A Covid–19-járvány miatti lezárások után a Starbucks értékesítése ugyan fellendült, ám az amerikai munkavállalókkal való konfliktusok, akik közül sokan szakszervezethez kívántak csatlakozni, tovább bonyolították a helyzetet.
A helyzet tovább súlyosbodott, amikor a cég beperelte saját szakszervezetét egy palesztinokkal szolidarizáló közösségi médiás bejegyzés miatt, ami világszerte bojkottot váltott ki a Starbucks ellen. A vállalat azzal védekezett, hogy a közvéleményt félreinformálták a cég álláspontjáról, és kiadott egy nyilatkozatot, amelyben elítélte a térségben zajló erőszakot.
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol előtt komoly kihívások állnak, hogy visszanyerje a vásárlók bizalmát és stabilizálja a cég helyzetét a globális piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >A Starbucks újra személyes üzeneteket tesz a kávéspoharakra
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol irányításával visszatér ahhoz a…
Tovább olvasom >Starbucks-stratégia: radikális változások az amerikai üzletekben
A Starbucks jelentős átalakításokat hajt végre az Egyesült Államokban: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >