Távozik a Starbucks vezérigazgatója a csökkenő eladások és botrányok miatt
Mindössze két év után távozik posztjáról a Starbucks vezérigazgatója, Laxman Narasimhan, a vállalat eladásainak zuhanása és a cég körül kirobbant botrányok következtében. A BBC beszámolója szerint a Starbucks eladásait súlyosan érintették az áremelkedések, valamint a gázai háborúval kapcsolatos bojkottok, amelyek a cég globális értékesítésének visszaeséséhez vezettek.

A vállalatot éles kritikák érték a hosszú várakozási idők és az árak drasztikus emelése miatt
Narasimhan helyét Brian Niccol, a Chipotle mexikói gyorsétteremlánc eddigi vezetője veszi át. A vezetőváltás hírére a Starbucks részvényei több mint 20 százalékkal emelkedtek, ami arra utal, hogy a befektetők reménykednek a cég új irányvonalában.
A Starbucks legutóbbi pénzügyi jelentése szerint a globális értékesítés 3 százalékkal esett vissza az év második negyedévében, különösen az amerikai és a kínai piacokon. A vállalatot éles kritikák érték a hosszú várakozási idők és az árak drasztikus emelése miatt. A Covid–19-járvány miatti lezárások után a Starbucks értékesítése ugyan fellendült, ám az amerikai munkavállalókkal való konfliktusok, akik közül sokan szakszervezethez kívántak csatlakozni, tovább bonyolították a helyzetet.
A helyzet tovább súlyosbodott, amikor a cég beperelte saját szakszervezetét egy palesztinokkal szolidarizáló közösségi médiás bejegyzés miatt, ami világszerte bojkottot váltott ki a Starbucks ellen. A vállalat azzal védekezett, hogy a közvéleményt félreinformálták a cég álláspontjáról, és kiadott egy nyilatkozatot, amelyben elítélte a térségben zajló erőszakot.
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol előtt komoly kihívások állnak, hogy visszanyerje a vásárlók bizalmát és stabilizálja a cég helyzetét a globális piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti baristáit a Starbucks
35 amerikai üzletében kezdte tesztelni a Starbucks új generatív mesterségesintelligencia-eszközét,…
Tovább olvasom >A Starbucks az egész európai régióra kiterjedően újratervezi ikonikus fehér elviteles poharát
A Starbucks ikonikus elviteles fehér forróitalos poharának eddigi legizgalmasabb változatát…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európai Bizottság: még mindig sok az illegális termék a Temun
Az Európai Bizottság által folytatott vizsgálat előzetes eredménye szerint a…
Tovább olvasom >Új vezérigazgató a Procter & Gamble élén
A Procter & Gamble (P&G) bejelentette, hogy 2026. január 1-jétől…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >