Távozik a Starbucks vezérigazgatója a csökkenő eladások és botrányok miatt
Mindössze két év után távozik posztjáról a Starbucks vezérigazgatója, Laxman Narasimhan, a vállalat eladásainak zuhanása és a cég körül kirobbant botrányok következtében. A BBC beszámolója szerint a Starbucks eladásait súlyosan érintették az áremelkedések, valamint a gázai háborúval kapcsolatos bojkottok, amelyek a cég globális értékesítésének visszaeséséhez vezettek.

A vállalatot éles kritikák érték a hosszú várakozási idők és az árak drasztikus emelése miatt
Narasimhan helyét Brian Niccol, a Chipotle mexikói gyorsétteremlánc eddigi vezetője veszi át. A vezetőváltás hírére a Starbucks részvényei több mint 20 százalékkal emelkedtek, ami arra utal, hogy a befektetők reménykednek a cég új irányvonalában.
A Starbucks legutóbbi pénzügyi jelentése szerint a globális értékesítés 3 százalékkal esett vissza az év második negyedévében, különösen az amerikai és a kínai piacokon. A vállalatot éles kritikák érték a hosszú várakozási idők és az árak drasztikus emelése miatt. A Covid–19-járvány miatti lezárások után a Starbucks értékesítése ugyan fellendült, ám az amerikai munkavállalókkal való konfliktusok, akik közül sokan szakszervezethez kívántak csatlakozni, tovább bonyolították a helyzetet.
A helyzet tovább súlyosbodott, amikor a cég beperelte saját szakszervezetét egy palesztinokkal szolidarizáló közösségi médiás bejegyzés miatt, ami világszerte bojkottot váltott ki a Starbucks ellen. A vállalat azzal védekezett, hogy a közvéleményt félreinformálták a cég álláspontjáról, és kiadott egy nyilatkozatot, amelyben elítélte a térségben zajló erőszakot.
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol előtt komoly kihívások állnak, hogy visszanyerje a vásárlók bizalmát és stabilizálja a cég helyzetét a globális piacon.
Kapcsolódó cikkeink
3D-nyomtatott Starbucks nyílik Texasban
Futurisztikus mérföldkőhöz érkezett a vendéglátóipar: a Starbucks olyan kávézót nyit…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >