Távozik a Starbucks vezérigazgatója a csökkenő eladások és botrányok miatt
Mindössze két év után távozik posztjáról a Starbucks vezérigazgatója, Laxman Narasimhan, a vállalat eladásainak zuhanása és a cég körül kirobbant botrányok következtében. A BBC beszámolója szerint a Starbucks eladásait súlyosan érintették az áremelkedések, valamint a gázai háborúval kapcsolatos bojkottok, amelyek a cég globális értékesítésének visszaeséséhez vezettek.
Narasimhan helyét Brian Niccol, a Chipotle mexikói gyorsétteremlánc eddigi vezetője veszi át. A vezetőváltás hírére a Starbucks részvényei több mint 20 százalékkal emelkedtek, ami arra utal, hogy a befektetők reménykednek a cég új irányvonalában.
A Starbucks legutóbbi pénzügyi jelentése szerint a globális értékesítés 3 százalékkal esett vissza az év második negyedévében, különösen az amerikai és a kínai piacokon. A vállalatot éles kritikák érték a hosszú várakozási idők és az árak drasztikus emelése miatt. A Covid–19-járvány miatti lezárások után a Starbucks értékesítése ugyan fellendült, ám az amerikai munkavállalókkal való konfliktusok, akik közül sokan szakszervezethez kívántak csatlakozni, tovább bonyolították a helyzetet.
A helyzet tovább súlyosbodott, amikor a cég beperelte saját szakszervezetét egy palesztinokkal szolidarizáló közösségi médiás bejegyzés miatt, ami világszerte bojkottot váltott ki a Starbucks ellen. A vállalat azzal védekezett, hogy a közvéleményt félreinformálták a cég álláspontjáról, és kiadott egy nyilatkozatot, amelyben elítélte a térségben zajló erőszakot.
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol előtt komoly kihívások állnak, hogy visszanyerje a vásárlók bizalmát és stabilizálja a cég helyzetét a globális piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >