Távozik a japán piacról a Tesco
A nem megfelelő üzletmenetre hivatkozva megszünteti tevékenységét Japánban a brit Tesco: a világ harmadik kiskereskedelmi hálózata szerdán bejelentette, hogy eladná a tokiói térségben levő 129 áruházát.
A Tesco legutóbbi éves jelentésében Japánnal kapcsolatban a „mérsékelten veszteséges” kifejezést használta. Philip Clarke vezérigazgató most úgy nyilatkozott: a cég arra a következtetésre jutott, hogy Japánban nem tud megfelelően gazdaságos tevékenységet kiépíteni. Az üzletek eladását a következő hónapokban kezdik meg. Az értékesítendő üzletek Tsurukame néven működő szupermarketek, Tesco és Tesco Express formában működnek.
A francia Carrefour és az amerikai Wal-Mart után a világ harmadik legnagyobb áruházlánca a tervek szerint a közép-kelet-európai térségben 10 százalékos profitrátát ér el 2014-ig, egyebek mellett a helyben gyártott termékek arányának növelésével, új áruházak megnyitásával és a szolgáltatások bővítésével. Ezt elsősorban a forgalom növelésével akarják elérni, amihez egyebek mellett a meglévő hipermarketek átalakítását, mintegy ötezer új termék bevezetését, a szolgáltatások bővítését, a kisebb alapterületű Tesco áruházak számának növelését vették tervbe.
A társaság 12,3 százalékkal növelte nyereségét a 2010-es üzleti évben az egy évvel korábbihoz képest, a növekedés elsősorban az ázsiai fellendülés hatása volt, az árbevétel és a nyereség kétharmadát kitermelő hazai piacon viszont a cég saját várakozásaitól is elmaradtak az eredmények. Magyarországon tavaly a bruttó árbevétele 666,5 milliárd forint volt, és 70,5 milliárd forintot adózott a társaság, amivel számításai szerint az ötödik legnagyobb adófizető volt – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >