Tavaly tízéves mélypontra esett a skót whisky exportbevétele
Tavaly tízéves mélypontra esett a skót whisky exportjából származó bevétel a koronavírus-járvány hatására, illetve a megemelt amerikai büntetővám miatt.
A skót whiskygyártók szövetségének (SWA) honlapján szereplő adatok szerint 3,8 milliárd font értékű skót whisky kivitelére került sor tavaly, ami 23 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.
Az ágazat évtizedek óta legnagyobb külföldi felvevő piacának számító Egyesült Államokba az exportált whisky értéke 31,8 százalékkal, 729 millió fontra zuhant. A visszaesésben fontos szerepe volt annak, hogy az amerikai kormány 2019 októberétől 25 százalékos büntetővámmal sújtotta a skót whiskyt (számos más európai termékkel együtt). Ez utóbbi időponttól számítva az Egyesült Államokba szállított skót whisky értéke 35 százalékkal esett.
A skót whisky második legfontosabb piaca Franciaország volt, ide 375 millió fontért exportáltak a szeszesitalból, ami 13,1 százalék csökkenés 2019-hez viszonyítva. Ennél jóval nagyobb volt a visszaesés Németország esetében, az export értéke 24,9 százalékkal 139 millió fontra zuhant.
A skót whiskyből tavaly 1 milliárd 140 millió – standardnak számító, 0,7 literes – üveget exportáltak, ami 13 százalék csökkenés 2019-hez képest.
Az exportbevétel alapján a skót whisky tíz legnagyobb piaca 2020-ban: Egyesült Államok 729 millió font (-31,8 százalék), Franciaország 375 millió font (-13,1 százalék), Szingapúr 247 millió font (-17,6 százalék), Tajvan 182 millió font (-11,5 százalék), Lettország 176 millió font (itt jelentős, 23,6 százalékos növekedést mértek), hatodik Németország 139 millió fonttal (-24,9 százalék), hetedik Japán 114 millió fonttal (-22,1 százalék), nyolcadik Ausztrália 113 millió fonttal (-3,17 százalék), kilencedik Spanyolország 109 millió fonttal (-40 százalék) és a listát Kína zárja 107 millió fonttal, ami 20,4 százalékos ugrás 2019-höz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >Újabb amerikai Frito-Lay üzemben állította le a gyártást a PepsiCo
Öt évtized után leállította a gyártást dél-kaliforniai üzemében a PepsiCo:…
Tovább olvasom >Átalakítaná portfólióját a Kraft Heinz
A Kraft Heinz bejelentette, hogy termékportfóliójának átszervezése érdekében stratégiai átalakítást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >