Tavaly tíz százalékponttal többen spóroltak az egy évvel korábbihoz képest
Tavaly a magyarok közel 60 százaléka spórolt havi rendszerességgel, ami nagyjából tíz százalékponttal több az előző évi adatnál, s megfelel az európai átlagnak – tájékoztatta az Intrum követeléskezelő cég legfrissebb felméréséről kedden az MTI-t.
Kiemelték: Magyarországon egyre kevésbé jelent gondot egy jelentősebb, az átlagos félhavi nettó jövedelemnek megfelelő váratlan kiadás rendezése. A válaszadók több mint fele hitel vagy kölcsön felvétele nélkül is fedezni tud egy előre nem látható kiadást – tették hozzá utalva arra, hogy ez az adat 10 százalékponttal magasabb, mint az egy évvel korábbi átlag.
A közleményben emlékeztettek az MNB adataira, miszerint tavaly a magyar háztartások 2500 milliárd forinttal növelték megtakarításaikat, ami a GDP 5,9 százaléka.
A felmérés szerint a magyarok tudatosan spórolnak, de megtakarításaikból jellemzően nem lesz befektetés, az európai átlaghoz képest több mint kétszer annyian tartják megtakarításaikat készpénzben.
Magyarországon a második legnépszerűbb spórolási forma a megtakarítási számla, amellyel a válaszadók több mint harmada rendelkezik szemben az európai közel 60 százalékkal.
Az értékpapírok és részvények lehetőségével a magyarok kevesebb mint 15 százaléka él.
A magyarok elsősorban váratlan kiadásokra tesznek félre: 10-ből 7 válaszadó emiatt takarékoskodik – állapították meg a felmérés készítői. A második legmeghatározóbb cél utazásra spórolni, a harmadik pedig a gyermekek és unokák számára tenni félre a pénzt.
Az előző évhez képest nem változott azok száma, akik idős korukra tesznek félre, az európai átlaggal összhangban a válaszadók majdnem negyede mondta azt, hogy nyugdíjas éveire spórol – közölte az Intrum.
Deszpot Károly, az Intrum üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója a közlemény szerint elmondta, a pénzügyi tudatosság növekedése érezhető Magyarországon, régiós szinten itt a legtudatosabbak az emberek, ha öngondoskodásról van szó.
Magyarországon nagyobb arányban spórolnak az emberek öngondoskodási célra, mint Lengyelországban, Szlovákiában, Csehországban és Romániában – jegyezte meg.
A reprezentatívnak tekinthető kutatásban – amelyet a vállalatcsoport évente elkészít – Európa 24 országából közel 25 000 válaszadó, köztük 1004 magyar vett részt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >