Tavaly tíz százalékponttal többen spóroltak az egy évvel korábbihoz képest
Tavaly a magyarok közel 60 százaléka spórolt havi rendszerességgel, ami nagyjából tíz százalékponttal több az előző évi adatnál, s megfelel az európai átlagnak – tájékoztatta az Intrum követeléskezelő cég legfrissebb felméréséről kedden az MTI-t.
Kiemelték: Magyarországon egyre kevésbé jelent gondot egy jelentősebb, az átlagos félhavi nettó jövedelemnek megfelelő váratlan kiadás rendezése. A válaszadók több mint fele hitel vagy kölcsön felvétele nélkül is fedezni tud egy előre nem látható kiadást – tették hozzá utalva arra, hogy ez az adat 10 százalékponttal magasabb, mint az egy évvel korábbi átlag.
A közleményben emlékeztettek az MNB adataira, miszerint tavaly a magyar háztartások 2500 milliárd forinttal növelték megtakarításaikat, ami a GDP 5,9 százaléka.
A felmérés szerint a magyarok tudatosan spórolnak, de megtakarításaikból jellemzően nem lesz befektetés, az európai átlaghoz képest több mint kétszer annyian tartják megtakarításaikat készpénzben.
Magyarországon a második legnépszerűbb spórolási forma a megtakarítási számla, amellyel a válaszadók több mint harmada rendelkezik szemben az európai közel 60 százalékkal.
Az értékpapírok és részvények lehetőségével a magyarok kevesebb mint 15 százaléka él.
A magyarok elsősorban váratlan kiadásokra tesznek félre: 10-ből 7 válaszadó emiatt takarékoskodik – állapították meg a felmérés készítői. A második legmeghatározóbb cél utazásra spórolni, a harmadik pedig a gyermekek és unokák számára tenni félre a pénzt.
Az előző évhez képest nem változott azok száma, akik idős korukra tesznek félre, az európai átlaggal összhangban a válaszadók majdnem negyede mondta azt, hogy nyugdíjas éveire spórol – közölte az Intrum.
Deszpot Károly, az Intrum üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója a közlemény szerint elmondta, a pénzügyi tudatosság növekedése érezhető Magyarországon, régiós szinten itt a legtudatosabbak az emberek, ha öngondoskodásról van szó.
Magyarországon nagyobb arányban spórolnak az emberek öngondoskodási célra, mint Lengyelországban, Szlovákiában, Csehországban és Romániában – jegyezte meg.
A reprezentatívnak tekinthető kutatásban – amelyet a vállalatcsoport évente elkészít – Európa 24 országából közel 25 000 válaszadó, köztük 1004 magyar vett részt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >