Tavaly tíz százalékponttal többen spóroltak az egy évvel korábbihoz képest
Tavaly a magyarok közel 60 százaléka spórolt havi rendszerességgel, ami nagyjából tíz százalékponttal több az előző évi adatnál, s megfelel az európai átlagnak – tájékoztatta az Intrum követeléskezelő cég legfrissebb felméréséről kedden az MTI-t.
Kiemelték: Magyarországon egyre kevésbé jelent gondot egy jelentősebb, az átlagos félhavi nettó jövedelemnek megfelelő váratlan kiadás rendezése. A válaszadók több mint fele hitel vagy kölcsön felvétele nélkül is fedezni tud egy előre nem látható kiadást – tették hozzá utalva arra, hogy ez az adat 10 százalékponttal magasabb, mint az egy évvel korábbi átlag.
A közleményben emlékeztettek az MNB adataira, miszerint tavaly a magyar háztartások 2500 milliárd forinttal növelték megtakarításaikat, ami a GDP 5,9 százaléka.
A felmérés szerint a magyarok tudatosan spórolnak, de megtakarításaikból jellemzően nem lesz befektetés, az európai átlaghoz képest több mint kétszer annyian tartják megtakarításaikat készpénzben.
Magyarországon a második legnépszerűbb spórolási forma a megtakarítási számla, amellyel a válaszadók több mint harmada rendelkezik szemben az európai közel 60 százalékkal.
Az értékpapírok és részvények lehetőségével a magyarok kevesebb mint 15 százaléka él.
A magyarok elsősorban váratlan kiadásokra tesznek félre: 10-ből 7 válaszadó emiatt takarékoskodik – állapították meg a felmérés készítői. A második legmeghatározóbb cél utazásra spórolni, a harmadik pedig a gyermekek és unokák számára tenni félre a pénzt.
Az előző évhez képest nem változott azok száma, akik idős korukra tesznek félre, az európai átlaggal összhangban a válaszadók majdnem negyede mondta azt, hogy nyugdíjas éveire spórol – közölte az Intrum.
Deszpot Károly, az Intrum üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója a közlemény szerint elmondta, a pénzügyi tudatosság növekedése érezhető Magyarországon, régiós szinten itt a legtudatosabbak az emberek, ha öngondoskodásról van szó.
Magyarországon nagyobb arányban spórolnak az emberek öngondoskodási célra, mint Lengyelországban, Szlovákiában, Csehországban és Romániában – jegyezte meg.
A reprezentatívnak tekinthető kutatásban – amelyet a vállalatcsoport évente elkészít – Európa 24 országából közel 25 000 válaszadó, köztük 1004 magyar vett részt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
BCSDH: fokozni kell az erőfeszítéseket a klímavédelem terén
A BCSDH és a Deloitte legfrissebb klímavédelmi felmérése szerint a…
Tovább olvasom >Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >