Tavaly szépen bővültek a nagykereskedők és disztribútorok
Ahogy a korábbi években, úgy idén is, hagyományosan a kiskereskedelmi toplistás, nyár eleji számunkat a nagykereskedőkkel folytatjuk. Idén először disztribútorokkal is bővítettük a kört. A következő oldalakon közülük is megmutatják magukat jópáran.
A mellékletben idén is mintegy 20 cég beszél a tavalyi sikereiről, és az idei megpróbáltatásokról. Mind a nagykereskedők, mind a disztribútorok számára a horeca és retail csatorna hasonlóan fontos – vagyis volt az elmúlt esztendőkben, hiszen az idei év ezt a helyzetet is jelentősen átírta, és sajnos a horecaértékesítés nagy veszteségeket szenvedett el. De a melléklet fókusza mégis a tavalyi évről szól, hiszen hosszú távon ehhez az állapothoz szeretne mindenki visszatérni, és bővülni tovább a piac adta lehetőségekkel.
Maga a szegmens tavaly, a megelőző évihez képest hasonlóan, mintegy 10 százalék körül bővült, ezt igazolják a következő oldalon bemutatott cégek is. Így nagyságrendileg egy kb. 1200-1300 milliárdos horeca- és ugyanekkora retail-értékesítést könyvelhetett el a piac. A nagykereskedelmi vállalkozások működésben és formában nem változtak, de ahogy a táblázatok is mutatják, profiljukban, vevőikben, országos lefedettségükben is különböznek egymástól. Számuk nagyságrendben változatlanul 200 körüli az FMCG-piacon. Ugyanakkor mind a több kategóriát képviselő, mind az egy-egy ágazatra specializálódott disztribútorok száma bővülést mutat.
Egyre több nagykereskedőnél figyelhető meg, hogy a nagykereskedelmi tevékenység mellett saját kiskereskedelmi tevékenység felé is elmozdulnak, így mind többnél saját üzlethálózat vagy franchise üzletek, másoknál lakossági webshopok indultak el.
A bemutatóban szereplő cégek mindegyike nagy hangsúlyt fektet a termékválaszték folyamatos bővítésére, amelyben egyre inkább a minőségi termékek kerülnek előtérbe, és egyre szélesebb a saját márkás termékkör, így nem csoda, hogy fontosnak tartják, hogy ahol csak lehet, hazai beszállítókkal dolgozzanak.
Ha rangsort állítottunk volna fel, abban idén se lenne változás, hiszen a tavalyi nagy forgalmú toplistaelsők továbbra is az élen állva vezetik a nagy számú, 10 milliárd alatti nagykereskedőket. Első helyen továbbra is a Metro áll. Sok cégcsoport is nagyon jól tartotta pozícióját az első között, ilyen a Mirbest, vagy a FÁN Group, a szegmenseket nézve pedig még mindig a legerősebbek az ital-nagykereskedők, mint a Central Drinks, a Hansa-Kontakt vagy a Z+D.
Az idei évben megjelenő nagykereskedők és disztribútorok örömmel mesélnek a következő oldalakon a tavaly elért sikeres bővüléseikről és beruházásaikról, fejlesztéseikről, és büszkeséggel a COVID-19 járvány ideje alatt is stabil működésükről, munkahelymegtartó eredményeikről. Természetesen idén is vannak, akik csak adataikat kívánták megosztani az olvasókkal. Alább ezeket a cégeket, a következő oldalakon pedig ábécé sorrendben a beszámolókat és a cégek által biztosított információkat közöljük. //
Szépségápolás professzionális szintre emelve
Az Alveola Kft., mint a hazai professzionális piac egyik legmeghatározóbb cége, erős szakmai háttere segítségével folyamatosan fejleszt és mutat be új magas minőségű termékeket mind a professzionális, mind a lakossági piacon egyaránt.
Megalapítása óta, tevékenységének végzéséhez országos kereskedelmi és oktatási hálózatot épített ki, valamint Budapesten egy bemutatótermet és oktatási központot hozott létre.
A cég viszonylag hamar, öt évvel az indulás után a lakossági piacon is megmérettette magát a saját márkás X-Epil gyantázó termékekkel. A saját márkák bevezetése annyira jó döntésnek bizonyult, hogy egyre inkább ezekre kezdtek koncentrálni nemcsak a lakossági, hanem a professzionális piacon is.
A szalonokban elterjedtek a Solanie márkájú kozmetikumok, de kínálnak saját márkát műszempilla-hosszabbításhoz is (Long Lashes). Lakossági X-Epil termékkínálata az évek során intim higiéniai sorozattal, valamint az elmúlt években kifejlesztett lakossági arcápoló sorozata (JimJams beauty) fertőtlenítő termékekkel is bővült. De kínálatában megtalálhatjuk az egészségmegőrzéssel szorosan összefüggő étrend-kiegészítőket és kozmetikumokat is (Eredeti Aloe Vera).
2019-ben három, 2020-ban már négy webshopot működtetnek professzionális és lakossági vásárlók részére.
Az Alveola új gyártóüzeme 2020 januárjában az ország egyik legmodernebb kozmetikai gyártóhelyeként Dunakeszin kezdte meg működését. A raktárral egybekötött 5000 m²-es gyártóüzem kialakításával, technológiai megoldásaival kétségtelenül Európa élvonalába tartozik, és felveszi a versenyt bármely nyugati gyártó hasonló ipari létesítményével.
Vevőkör: retail
Területi lefedettség: egész Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: kozmetikumok, arc- és testápolás, kéz- és bőrfertőtlenítés, étrend-kiegészítők
Bruttó forgalom, 2018.: 3,5 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 3,8 mrd HUF
Honlap: www.alveola.hu; www.alveolashop.hu//
Új kapukat nyitunk
A 2019-es év a dinamikus mennyiségi és nem utolsósorban minőségi fejlődés időszaka volt. A lakossági fogyasztás emelkedése további teret adott minőségi termékek néhány éve már megfigyelhető előretörésének, amit az általunk forgalmazott termékek gyártói a prémium szegmensbe tartozó termékek fejlesztésével, a választék szélesítésével támogattak. Sajnos valamennyien tudjuk, hogy ezek a folyamatok az idei évben nagyrészt megtorpantak a COVID-19 hatására. A kialakult helyzetben a különböző értékesítési csatornák teljesen eltérő fejlődési pályára kényszerültek.
Az elmúlt időszakban nagyszerű tapasztalat volt látni a piaci szereplők erősödését, mind beszállítói, mind vevő oldalról. A cégek sokat fejlődtek, az együttműködések, a fizetési morál, a munkaszervezés egyaránt magasabb szinten zajlott, mint korábban bármikor. Cégünk is sokat változott, a forgalmazott termékek választéka a piaci igények alapján bővült. Vásárlóink száma, a saját logisztikával lefedett földrajzi terület és a munkavállalói létszám egyaránt jelentősen növekedett.
Az idei év pedig nem szólhat másról, mint a megváltozott környezethez való rugalmas alkalmazkodásról. Új menedzsmenttechnikák kerültek cégünk vezetőinek eszköztárába. Fokozott hangsúly került a külső és belső kommunikációra, a munkavállalóink, a vásárlóink, a beszállítóink felé. A márciusi tapasztalatokat használva több forgatókönyvet készítettünk az év hátralévő részére, felkészülve az őszi-téli hónapok alternatív lefolyási lehetőségeire. Ami pedig a legfontosabb, továbbra is kiemelt hangsúlyt helyezünk a biztonságra, a cégünk működése által érintett valamennyi érdekcsoport irányába.
Vevőkör: retail és horeca
Területi lefedettség: Közép-Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: gyorsfagyasztott élelmiszerek
Bruttó forgalom, 2018.: 11,2 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 13,3 mrd HUF
Honlap: www.bahamas.hu//
„18 év alatt európai színvonalú és méretű vállalattá fejlődtünk”
A Baromfiudvar 2002 Kft. idén ünnepli alapításának 18. évfordulóját. Emberi léptékben tekintve a cég tehát nagykorúvá vált. A 2020-as év egész mást hozott, mint ahogyan az a tervekben megszületett: a világjárvány okozta hirtelen változások új stratégiát követeltek meg, tele újfajta kihívásokkal.
Czírbusz István, a Baromfiudvar 2002 Kft. kereskedelemért felelős tulajdonosa úgy véli, hogy a 18 év tapasztalatnak és tudásnak köszönhetően, amely a cég mögött áll, könnyebben és higgadtabban veszik az akadályokat:
– A március 16-án életbe lépett utasításoknak maradéktalanul eleget teszünk azóta is, hiszen elsődleges szempont mindannyiunk egészségének megőrzése! Nagy büszkeséggel tölt el minket, hogy a szektorunkat óriási mértékben érintő negatív gazdasági hatások ellenére sem történt nálunk nagy mértékű leépítés, sikerült dolgozóink munkahelyét megtartani. Felelős gazdasági szereplőként azonban fontos beszélnünk a gazdasági újratervezésről is. A világ pénzügyi szabályai lényegesen szigorúbbak lettek. Ehhez nekünk és minden Partnerünknek alkalmazkodnia kell, ami hosszú távon érvényes, szigorú és felelős pénzügypolitikai stratégiát követel tőlünk! Partnereink irányába továbbra is a tisztességes piaci magatartás a mérvadó és a 100%-os kiszolgálásra való törekvés. Kötelességünknek, egyfajta missziónak tartjuk most, hogy együtt talpra állítsuk és újra életre keltsük a gasztronómiát! Most nincs más választási lehetőségünk, mint követni a Kormány aktuális járványügyi utasításait. Ennek sem az árbevétel csökkenése, sem a védekezés miatti többletköltség nem lehet akadálya. A legfontosabb a munkahelyek megőrzése, és partnereink maximális kiszolgálása.
Vevőkör: horeca, közétkeztetés, kiskereskedelem
Területi lefedettség: Kelet-Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: friss és fagyasztott húsok, fagyasztott zöldségek és gyümölcsök, szárazáru, hentesáru, tejtermékek, borok
Bruttó forgalom, 2018.: 25,5 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 28,6 mrd HUF
Honlap: www.baromfiudvar.hu//
Stabilitás és tervezhetőség a cél a Chef Marketnél
2019 egy kiváló év volt a Chef Market életében, amikor az előző években befektetett munka az eredményeken is kézzel foghatóan éreztette hatását – mondja el dr. Andrejszki Richárd, a cég vezérigazgatója.
– A rengeteg technikai fejlesztés, melyeket az operációban hajtottak végre, sok terhet levett a vállakról, hiszen az automatizációval letisztulnak a folyamatok, és kiküszöbölhetővé válik a hibázás.
2019-ben a legfőbb célunk az volt, hogy rámutassunk a horeca szektorban dolgozó vevőinknek az online platformok jelentőségére. Év vége felé a vásárlóink több mint fele használta már aktívan a webshopos rendszerünket, ezzel időt és energiát spórolva meg a rendelések összeállításánál. Biztosan állíthatjuk, hogy olyan webshoprendszert sikerült kialakítanunk, mely a szektorban egyedülálló kényelmet és vásárlási élményt biztosít partnereink számára.
Logisztikai partnerünkkel, a MarChe Logisztika Kft.-vel napi szintű együttműködésben fejlesztettük tovább a közös munkát. 2019-ben, két évvel a cég megalakulása után a MarChe csatlakozott a világ TOP szolgáltatóinak csoportjába a World Class minősítéssel, mely világszinten komoly garancia a minőségi szolgáltatásra. A két cég együttműködésének kulcsa a komoly, összehangolt rendszerek használata, mint a WMS raktárirányítási rendszer, a Waze alapú túra-előrejelző rendszer, a Webeye nyomon követés és az E-HACCP használata minden folyamatra.
Természetesen nem lehet most úgy beszélni 2019-ről, hogy ne tegyünk említést a 2020-ban történt rendkívüli helyzetről, mely a mi piacunkat hatványozottan érintette – teszi hozzá a vezérigazgató. – Már január elején tudtuk, hogy komoly gond lehet, ezért februárra már több kész válságtervvel rendelkeztünk. A horeca vevőinktől beérkező forgalom első körben kb. 30-40%-kal csökkent, amit az emberek otthon maradása indokolt, az éttermek hatósági bezárása után viszont a már igen jelentős, kb. 70%-os visszaesést tapasztaltunk március végén. A lakossági piacra történő nyitást rendkívül hamar, már március 16-án megléptük, jóval megelőzve a piac többi szereplőjét.
Nehéz összehasonlítani az új működésünket a korábbival, hiszen a professzionális partnereink kosárértéke nyilván sokkal magasabb, mint a magánszemélyeké, akik viszont lényegesen nagyobb rendelési darabszámot képesek generálni, és a termékszám/ügyfél mutatónk is kimagaslóan jónak mondható. A fedezetünk jobb tud lenni a magánszemélyek vásárlásain, de a teljes forgalmunk eléréséhez mindenképpen szükséges a professzionális partnerek visszatérése. Ettől függetlenül sikernek könyveljük el a nyitást, és számunkra is meglepetés, hogy ilyen eredményesek tudtunk lenni ezen a piacon.
Az utóbbi időben sincs időnk fellélegezni, hiszen habár a horeca szektor éledezik a sokk után, a külföldi turisták elmaradása még mindig rendkívüli módon érezteti hatását partnereinknél, így nálunk is. Az év hátralévő részében mindent megteszünk azért, hogy partnereinket támogatva a szolgáltatási színvonalunkat még tovább tudjuk emelni, és továbbra is stabilitást, tervezhetőséget tudjunk garantálni számukra – zárja a gondolatmenetet a cég vezérigazgatója.
Vevőkör: HoReCa
Területi lefedettség: egész Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: Tejtermék, Hús, Zöldség-gyümölcs, Szárazáru, Non-food termékek higiéniához és csomagoláshoz
Bruttó forgalom, 2018.: 11,6 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 11,9 mrd HUF
Honlap: www.chefmarket.hu (x)
Hálózatfejlesztés korszerű alapokon
A Dél-100 Kft. 1998-ban alakult Kiskunfélegyházán. Tulajdonosai háztartási-vegyiáru nagykereskedelmi raktáráruházat, majd több kiskereskedelmi üzletet nyitottak. A saját üzletek üzemeltetése mellett, zárt franchise-hálózat került kialakításra. A cég több mint 200 üzlet ellátását biztosítva, franchise-gazdája a Plusmarket és GoodsMarket üzleteknek. A GoodsMarket kis településeken is zárt rendszerben működteti a boltjait.
A Dél-100 Kft. legfőbb törekvése a franchise tagok magas színvonalú kiszolgálása és támogatása, speciális, egyénre szabott üzletfelújító program keretén belül segít az üzletek korszerűsítésében és fejlesztésében. A Plusmarket egy magyar drogériahálózat és 2019 óta 10 új, sikeresen működő üzlettel bővült, így közel 30 üzlettel van jelen a magyar piacon.
A beszállítói körben jelen vannak a multinacionális cégek is, de kiemelt szerepet kapnak a hazai termelők és gyártók. A cég törekvése az egészséges, reform és bioétrend kategória fejlesztése és bővítése, ebben a kategóriában jelenleg több, mint 500 cikkelem található a kínálatban.
– A hálózatfejlesztés egyik alapfeltétele a korszerű számítástechnikai és logisztikai háttér megléte és folyamatos fejlesztése, amire a cég évről évre kiemelt figyelmet fordít. Továbbra is az ár-érték arányos kínálatra, a választék optimalizálásra, a franchise partnereink előnyeinek megalapozásara, továbbfejlesztésére, versenyhelyzetük segítésére, a piaci részesedésünk fokozatos növelésére és a nyereségesség fenntartására fókuszálunk – mondta Dobi István, a Dél-100 Kft. tulajdonosa-ügyvezetője.
Vevőkör: retail
Területi lefedettség: Dél-Alföld
Főbb forgalmazott kategóriák: vegyi áru, finomkozmetika, háztartási papíráru, tartós élelmiszer, reformélelmiszer
Bruttó forgalom, 2018.: 13,6 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 14,6 mrd HUF
Honlap: https://del-100.hu//
Újdonságok, minél gyorsabban
A Dél-Gasztro Kft. – szegedi logisztikai központtal – Délkelet-Magyarország megyéiben folytat élelmiszer nagy- és kiskereskedelmi tevékenységet 2013 áprilisától. Fő tevékenysége az élelmiszer nagykereskedelem, melyet egyrészt a telephelyén található „C+C egységekben”, másrészt kiszállítással Bács-Kiskun, Csongrád és részben Békés megye területén végzi. A cég vevőpartnerei jellemzően gasztronómiai – közélelmezési és szociális intézmények, vendéglátó- és szálláshelyek – a profitorientált és a költségvetési szférából egyaránt, viszonteladók, kiskereskedelmi egységek.
A vállalkozás termékköre hűtött és szárazáru, melyet kiterjedt magyar beszállítói kapcsolatán keresztül szerez be; sok magyar kis-, közép- és multi árubeszállítóval ápol napi, heti vagy alkalmi üzleti kapcsolatot. A forgalmazott termékek köre szinte teljesen lefedi partnerei élelmiszerigényét.
– A 2019-es évben a legfontosabb feladatnak azt tekintettük, hogy minél nagyobb választékot tudjunk biztosítani partnereink számára. Törekedtünk az újdonságok minél hamarabb történő bevezetésére. Igyekeztünk olyan lehetséges vevőket megszólítani, akiknek addig kívül estünk látómezőjén. Beszállítói partnereinkkel együtt hozzáadott értékkel háláltuk meg vevőink hűséges vásárlásait – hangsúlyozza Horváth Miklós ügyvezető. – A 2020-as év sajnos nem a növekedés, hanem a bázis megtartásának, megközelítésének éve lesz. Ezt megalapozva, kapacitásainkat kihasználandó, vállaltunk el gyártói/forgalmazói direkt kiszállításokat a területünkön belül. Továbbra is törekszünk, hogy a megszokottól eltérő, újdonságokkal keressük meg vevőinket.
Vevőkör: HoReCa
Területi lefedettség: Délkelet-Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: alapvető élelmiszerek, tejtermékek, hentesáru, mirelit zöldégek, tészták
Bruttó forgalom, 2018.: 1,6 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 1,8 mrd HUF
Honlap: www.delgasztro.hu//
Felújított központ és választék
A Depó-Trade ’94 Bt. több mint 25 éve foglalkozik élelmiszer-, édesség-, kávé kis- és nagykereskedelemmel, nagykereskedelmi tevékenységét főleg Komárom-Esztergom megye területén folytatja. A vállalkozás célja a nagy- és kiskereskedelmi partnerei megrendeléseinek gyors és pontos kiszolgálása és támogatása a mindenkori vevői igényeknek megfelelő árak kialakításával, hogy a szektorban betöltött pozíciója tovább erősödhessen.
– A tavalyi év legfontosabb eseménye a tavaszi költözés, valamint a raktár és az irodák felújítása volt – idézi fel Sárai Imre ügyvezető. – Sikeres évet zártunk, bár az eredmény kissé szolidabb, cégünk pénzügyileg továbbra is stabil, amit rendkívül fontosnak tartunk. Hitelünk nincs, választékunkat bővítettük, jelenleg mintegy 1800 cikkelemet kínálunk partnereinknek. Néhány új beszállítóval kötöttünk szerződést, néhány vevőnk megszűnt, de ezeket új vevőkkel tudtuk pótolni. Úgy látjuk, a piac tisztult, a rosszul fizető vevők kiesnek a piacról. Csak leinformálható, stabil cégekkel dolgozunk mind beszállítói, mind vevői oldalon.
A COVID-19 hatására a cég forgalma mintegy 10-15%-kal csökkent. Sárai Imre ugyanakkor pozitívumként megemlíti, hogy nem volt létszámleépítés, javult a munkaerőhelyzet.
– Az idei évtől mérsékelt forgalomnövekedést várunk. Szeretnénk a meglévő vevőinket megtartani, illetőleg minél magasabb szinten kiszolgálni – teszi hozzá Sárai Imre.
Vevőkör: retail
Területi lefedettség: Észak-Dunántúl
Főbb forgalmazott kategóriák: szárazáru, kávé, édesség
Bruttó forgalom, 2018.: 3,8 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 3,9 mrd HUF
Honlap: www.depo-trade.hu//
Digitálisan felkészülve
30 éves lett a nyugat-magyarországi régió elsőszámú italáru kis- és nagykereskedelme, a Family-Friss Kft., amelynek partnerei között nagyszámú vendéglátóipari és kiskereskedelmi vállalkozás is található.
– A 2019-es lezárt üzleti évvel egy újabb sikeres időszakot tudhatunk magunk mögött. Sikerként könyveljük el, hogy mind az árbevételt, mind a működési hatékonyságot illető terveinket maradéktalanul megvalósítottuk a munkaerőhiány okozta kihívások ellenére is – mondja Fenes Gábor ügyvezető igazgató. – Raktárbázisunkat egy korszerű komissiózó csarnokkal bővítettük, amely kulturált munkakörülményeket, hatékonyabb munkavégzést biztosít munkatársaink számára. A Modern Vállalkozások Programban való részvételt követően cégünk ,,Digitálisan Felkészült Vállalkozás” minősítést kapott.
A koronavírus következtében – elsősorban a horeca szektor bezárása miatt – a cég forgalma közel 40%-kal csökkent.
– A forgalom és árbevétel-csökkenés ellenére is elsődleges célunk volt munkavállalóink munkahelyeinek megtartása, biztonságuknak, egészségüknek megóvása – hangsúlyozza Fenes Gábor. – Munkavállalóink védelme és partnereink megváltozott igényeinek maradéktalan kielégítése megkövetelte a cégstruktúra átalakítását, a választékoptimalizálást. Éltünk a munkabér-támogatás lehetőségével, azonban a növekvő vevői igényeknek köszönhetően júliustól cégünk visszaállhatott a teljes munkaidős foglalkoztatásra.
A cég 2020-ban egy új, komplex kereskedelmi és vállalatirányítási rendszert vezet be, valamint olyan webáruházat fejleszt, amely segítségével partnereik már az interneten keresztül is leadhatják rendeléseiket.
Vevőkör: retail és horeca
Területi lefedettség: Nyugat-Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: sör, bor, pezsgő, szénsavas ital, csendes ital, édesség
Bruttó forgalom, 2018.: 3,2 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 3,4 mrd HUF
Honlap: www.family-friss.hu//
Fókuszban a saját márkás szortiment
A FÁN Group Kft. Magyarország meghatározó frissáru-nagykereskedelmi cégcsoportja, amely több mint 15 éve van jelen a piacon. A cégcsoport alá tagozódó nagykereskedők profilja a tej-tejtermék, a hús-húskészítmény és a mirelit termékek. A nagykereskedők telephelyeinek magyarországi elhelyezkedése 100%-os lefedettséget biztosít a termékek disztribúciójához. A cégcsoport a retail és a horeca szektorokban egyaránt jelen van.
– Önálló saját márkás termékcsoportokkal (Hentes, Lotti, FinCsik, Pingvin) kínálunk lehetőséget partnereinknek a teljes frissáru-szortiment eléréséhez – emeli ki Kanizsai-Tóth Csaba cégvezető. – Stratégiánk a saját márkás termékek értékesítésének prioritásán alapszik, célunk, hogy közepes árfekvésben jó minőségű terméket juttassunk el a fogyasztó asztalára. Két évvel ezelőtt ennek tanúsítványaként pályáztunk az Érték- és Minőség Nagydíjra, melyet két alkalommal is elnyertünk, illetve 2019 évben Nagydíjat is átvettünk. Cégünk működése az igényes, kiszámítható, magas szintű szakmai munkán alapszik, ami rendkívül fontos a dinamikus növekedéshez. A tulajdonosi kör 100%-ban magyar.
Az idei év a fenntarthatóság éve náluk, teszi hozzá a cégvezető. Bár számos innovációs lehetőség merül fel, a különböző szektorok (például a vendéglátás) COVID-19 általi gyengélkedése, veszteségei miatt összességében egy jól kiszámítható, bázis forgalmi évre számítanak.
A cégcsoport fontosnak tartja a PR-, illetve kommunikációs tevékenységet, ezért 2020 februárjában Budapesten kereskedelmi központi irodát nyitott, eleveníti fel zárásul az idei év egyik fontos mérföldkövét Kanizsai-Tóth Csaba.
Vevőkör: retail és horeca
Területi lefedettség: egész Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: tej, tejtermék, hús, húskészítmény és mirelit termékek
Honlap: www.fangroup.hu //
A termékekre és a partnerekre fókuszálva
A Halker 1990 óta működő élelmiszer-kereskedelmi vállalkozás. 1997-ben Veszprémben, 2005-ben Szombathelyen hoztak létre telephelyet, így szinte az egész Dunántúlon jelen vannak a vendéglátás és a közétkeztetés területén.
A tavalyi év egyik legkiemelkedőbb eseménye a cég életében a Mirbest Gasztro Expo volt.
– Ez a rendezvény nemcsak partnereinknek, de beszállítóinknak és kollégáinknak is nagyon emlékezetes marad – említi meg Horváth Gábor kereskedelmi vezető. – Büszkék vagyunk arra, hogy a 2018-as évben megnyitott bemutatókonyhánk számos Séfet látott vendégül. Heti rendszerességgel szervezett termékbemutatóink alkalmával vevőink megkóstolhatták és kipróbálhatták új termékeinket. Megismerhették cikkeink előnyeit és felhasználási módjait.
Fontos ismérv a termék minősége és az ár-érték arány. Saját márkáik (a Kukta, a Kedvenc Ízek és a BoVita) tekintetében a Mirbest csoportban dolgozó kollégákkal szoros együttműködésben dolgoznak a termékfejlesztéseken, termékteszteken.
Sajnos idén számos eseményről le kellett mondaniuk, amelyeket 30. születésnapjuk alkalmából tartottak volna partnereiknek és kollégáiknak.
– Fő célunk ebben a nehéz időszakban a vállalat stabilan tartása, mely 428 kolléga megélhetéséről gondoskodik – szögezi le Horváth Gábor. – Most már elmondhatjuk, hogy a nehezén túl vagyunk, és újból sikerült növekedési pályára állítani a cégünket. Rövid távú fejlesztéseink közt szerepel egy modern csomagolóüzem és szárazáruraktár építése, ami a balatonboglári 29 600 m² telephely új ékköve lesz.
Vevőkör: horeca
Területi lefedettség: Nyugat-Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: fagyasztott és előhűtött termékek, szárazáru, non-food
Bruttó forgalom, 2018.: 22 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 25 mrd HUF
Honlap: www.halker.hu//
A szolgáltatás a régi, az ötletek újak
A Helit Kft. 1991 óta stabil beszállítója a budapesti éttermeknek, hoteleknek, büféknek, valamint felnőtt- és gyermekétkeztetési konyháknak.
– A tavalyi év legnagyobb mérföldköve számunkra az ország legnagyobb gasztronómiai eseményének megszervezése volt a Mirbest tagvállalataival karöltve – idézi vissza ifj. Gödry Zoltán ügyvezető, tulajdonos. – Két nap, 8000 négyzetméteren, több mint 100 kiállító, 500-féle megkóstolható termék és közel 4000 látogató! Ez volt a 2019 évi Mirbest Gasztro Expo. Mivel fontosnak tartjuk, hogy megoldást nyújtsunk a munkaerőhiány által okozott nehézségekre, ezért a rendezvényen is kiemelt hangsúlyt fektettünk az innovatív, kényelmi termékek és technológiák bemutatására.
A COVID-19 világjárványnak köszönhetően forgalmuk jelentősen visszaesett. Ezalatt a nehéz és bizonytalan időszak alatt is igyekeztek mindent megtenni annak érdekében, hogy vásárlóik megbízható támaszai lehessenek.
– A kialakult piaci helyzetre reagálva, a kijárási korlátozás ideje alatt is, továbbra is az elsődleges fókusz a gasztronómiai partnereink kiszolgálása volt – emeli ki ifj. Gödry Zoltán. – Folyamatosan törekedtünk a változatlan szolgáltatási színvonal biztosítására, illetve növeltük a rugalmasságunkat, többek között a szállítási limitünk csökkentésével.
Fontos számukra, hogy a világjárvány okozta nehézségeket lehetőségként fogják fel, és minél erősebben legyenek jelen a piacon a veszélyhelyzet elmúltával. Az év hátralévő részében legfőbb céljuk a stabilitás megtartása mind beszállítói, mind munkáltatói oldalról nézve, valamint a szolgáltatási színvonal további emelése a 100%-os vevői elégedettség elérése érdekében.
Vevőkör: horeca
Területi lefedettség: Nyugat-Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: friss és fagyasztott húsok, fagyasztott zöldségek és gyümölcsök, szárazáru, hentesáru, tejtermékek
Bruttó forgalom, 2018.: 15,9 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 20,8 mrd HUF
Honlap: www.helit.hu//
Szoros kapocsban a partnerekkel
Intenzív fejlődést hozott 2019 a Húsház Hungary Kft.-nek. Ennek hátterében a 2018-as kapacitásnövelő beruházások, valamint a minőségi létszámbővítés állt. A nettó árbevételük 2019-ben 6,4 milliárd forintra nőtt.
– Az idei számok ismeretében bátran kijelenthetem, hogy további növekedés körvonalazódik annak ellenére, hogy voltak megpróbáltatások az év első harmadában – mondja Péterszegi Zoltán ügyvezető. – A fejlesztésekkel persze tavaly sem álltunk le, folyamatosan bővítjük és újítjuk eszközparkunkat is. A tavalyi évben 12 új teherautóval, idén már most 11 új teherautóval erősödtünk.
A tavaszi válsághelyzetben sem estek pánikba.
– A körülményekre inkább kihívásként tekintettünk, ami újra bebizonyította számunkra, hogy az üzleti élet kulcsa a partnerekkel való szoros együttműködés – emeli ki az ügyvezető. – A kulcsmomentum az volt, mikor a kollégákkal megbeszéltük, hogy kölcsönösen számíthatunk egymásra. Így együtt, csapatban kezeltük a legextrémebb helyzeteket is. Kiemelt célunk lebegett a szemünk előtt, hogy tovább bővítsük és erősítsük kapcsolatainkat a magyar kisvállalkozásokkal. Partnereink bizalmát tovább erősítette, hogy elindítottuk a „Mentőcsomag a Vendéglátásért” programunkat, mely több tucat magyar vállalkozásnak dobott mentőövet a talpra álláshoz, illetve a balatoni szezon indító készleteinek feltöltéséhez.
A piacban mindig vannak újabb lehetőségek, jelzi Péterszegi Zoltán. Mégis számukra a növekedésnél is fontosabb, hogy szoros legyen a kapocs, ami összeköti őket a partnereikkel, hogy tudják, rájuk mindig számíthatnak.
Vevőkör: retail és horeca
Területi lefedettség: Nyugat-Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: friss és fagyasztott húsok, fagyasztott termékek, húskészítmények, szárazáruk, tejtermékek
Bruttó forgalom, 2018.: 5,9 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 7 mrd HUF
Honlap: www.hushaz.hu//
Folyamatos fejlődésben
A Kedvenc Kereskedőház Zrt.-nek jelenlegi formájában ez volt a második éve, bár előszervezeteivel együtt több mint 20 éves múlttal rendelkezik. Célul tűztük ki egy stabil, megbízható, szakértelemmel rendelkező vállalat működtetését, amely több mint 4500 partnerének és 300 kollégájának folyamatos fejlődést biztosít. Ennek érdekében a termékbemutatók, szakmai oktatások, továbbképzések mellett kiszolgálásunk javítása érdekében átadtuk 1500 m²-es szárazáruraktárunkat, elindítottuk új 5000 m²-es kecskeméti raktárfejlesztésünket, és a környezettudatosság jegyében 320 kW-ra növeltük napelem-teljesítményünket.
A különböző válságok viszont elkerülhetetlenek minden cég és minden ember életében, főleg egy ilyen gyorsan változó világban. A pandémia kapcsán kialakult helyzet tőlünk is a kereskedelmi és gazdasági stratégiánk teljes újratervezését igényelte.
Az egészség védelme mellett a legtöbb munkahely megmentését tekintettük fő feladatunknak a járvány ideje alatt. Ennek érdekében felállítottunk egy kríziskezelésért felelős csoportot.
Azóta is mindennap a legjobb megoldásokon dolgozunk, kiemelt figyelemmel kísérjük a történéseket, és szükség esetén gyors döntéseket hozunk annak érdekében, hogy rugalmasan és hatékonyan reagáljunk a partnereinket, munkatársainkat és a működésünket érintő körülményekre.
– Válsághelyzetből nem lehet pusztán költségcsökkentéssel kijutni, amikor a cég stabilitása és munkahelyek megtartása a tét – mondta Jakab Róbert tulajdonos.
– Fokozott figyelmet fordítunk a higiéniai szabályok szigorú betartására. A munkahelyek megtartása mellett a jövőben is küldetésünknek érezzük, hogy magas kiszolgálási színvonallal és biztos árualappal segítsük partnereink stabilitását és mindennapi működését.
Vevőkör: horeca, közétkeztetés, kiskereskedelem
Területi lefedettség: Közép-Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: friss és fagyasztott húsok, fagyasztott zöldségek és gyümölcsök, szárazáru, hentesáru, tejtermékek
Bruttó forgalom, 2018.: 21,5 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 22,5 mrd HUF
Honlap: www.kedvenckereskedohaz.hu//
Matusz-Vad – 25 éve partner a sikeres vendéglátásban
Régi motoros a Matusz-Vad Zrt. a hazai vendéglátásban – mint beszállító. A cég első embere, Matusz Balázs huszonöt éve építi, immár több mint 200 főt számláló, a tavalyi év mérlegét tekintve 20 milliárdos vállalkozását.
1992-t írunk, mikor Matusz Balázs odaáll édesapja elé, hogy szüksége van hetvenezer forintra, kölcsönbe, mert vállalkozni szeretne, mi több: vendéglátózni. Ő lesz így az ország legfiatalabb étteremtulajdonosa; harmincöt asztallal, francia gasztronómiai felhanggal, Győrben.
1994-ben a vadhúsbeszerzés javítása érdekében létrehoz egy vadhúsfeldolgozó céget; megalapul a Matusz-Vad Zrt. A komoly elhatározásokat céltudatos, gyors ütemű építkezés követi, melynek köszönhetően a cég forgalma évről évre többszöröződik. Logikus, egyszersmind szükségszerű lépésként hamarosan megkezdődik a nagyvállalati struktúrában való gondolkozás; a cég éves forgalma már többmilliárdos, a gyártás helyett egyre inkább a forgalmazás lesz a főprofil, osztályok alakulnak, koponyákkal az élükön, és a siker nem marad el.
2011-ben Balázs „Merész újító”-díjat kap az Ernst & Youngtól. 2011-ben már Ausztriában, 2013-ban Szlovákiában is van a Matusz-Vad-képviselet. 2014-ben pedig kiépül a budapesti központ hűtőházzal, irodarészlegekkel, 26 ezer négyzetméteren. A jelenlegi kihívásnak a koronavírus-járvány okozta helyzet utáni talpra állást tekinti a cég. Termékkör-újragondolás, kommunikációs-stratégiai újratervezés, maratoni értekezletek, hit, bizalom, kitartás, szóval rengeteg munka, amely ismét sikerük zálogául szolgál. Mostanra ugyanis a Matusz-Vad Zrt. ugyanolyan forgalmat produkál, mint a tavalyi év harmadik negyedévében.
Vevőkör: horeca
Területi lefedettség: egész Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: friss és fagyasztott húsok
Bruttó forgalom, 2018.: 17,9 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 20,3 mrd HUF
Honlap: www.matusz-vad.hu//
Fókuszban a fenntarthatóság és a digitalizáció
A minőségi gasztronómia fejlesztése érdekében 2019-ben két új saját márkánkat is bővítettük kifejezetten a horecaszektor igényeihez szabva: a széles alapanyag-választékot kínáló METRO Chefet, valamint a konyhai eszközöket és tálaláshoz szükséges eszközöket, tisztítószereket magába foglaló METRO Professionalt.
2019-ben még inkább fókuszba helyeztük a fenntarthatóságot. Folyamatosan dolgozunk azon, hogy egyes termékkategóriákban csökkentjük saját márkás termékeink só- és cukortartalmát. A kidobott élelmiszerek mennyiségének csökkentése érdekében mindent elkövetünk a készletgazdálkodásunk javítása érdekében, az állati eredetű hulladékot biogáz-üzembe szállítjuk, és naponta adunk át közeli lejáratos termékeket az Élelmiszerbank számára. Elindítottuk a zöldség- és gyümölcshulladék áruházi komposztálóba történő gyűjtését is.
Hosszú évek óta fejlesztjük a digitális stratégiánknak megfelelően a vásárlókat kiszolgáló felületeket, és számos digitális szolgáltatást biztosítunk a vendéglátásban dolgozó ügyfeleink számára. Weblapkészítő és asztalfoglalást lehetővé tevő szolgáltatásaink 2019-ben már több mint 5000 partnerünk mindennapi munkáját segítették, és ez a szám napról napra növekszik. Tavaly megújítottuk honlapunkat annak érdekében, hogy a mobil eszközökről érkező felhasználók számára is könnyebben elérhetők legyenek ajánlataink és szolgáltatásaink. Webshopunkat is továbbfejlesztettük, kiszállítási folyamataink digitalizálásával pedig már a megrendelt termékek nyomon követhetőségét is biztosítani tudjuk, és még pontosabb szállítási időpontot adhatunk meg vevőinknek.
Partnerségre törekszünk, és igyekszünk a vásárlóinkat a lehető legtöbb területen támogatni 2020-ban is.
Vevőkör: retail és horeca
Területi lefedettség: egész Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: csemege, ital, alapvető élelmiszer, hús, vegyi áru
Bruttó forgalom, 2018.: 192,5 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 196,6 mrd HUF
Honlap: www.metro.hu//
Térkőtől a benzinkútig
A Niklós Kft. 2019-ben az előzetes terveinek megfelelő évet zárt. A 2020-as évet – mint számos más piaci szereplő esetében is – jelentősen átírta a koronavírus megjelenése. Ennek ellenére, az áprilisi minimális visszaesést követően, májusban már bázis feletti forgalmat produkált a cég. Az idei évre úgy terveznek, hogy az esetlegesen második hullámban megjelenő COVID-19 vírus ellenére is stabilan, folyamatosan, bázis fölötti forgalommal tudják zárni 2020-at.
– A cél elérése érdekében folyamatos fejlesztéseket tervezünk, többek között új térkőburkolatot, új targoncákat, és egy teljesen új, komplex, flottafigyelő rendszert szerzünk be és építünk ki – sorolja dr. Beréti Zsolt ügyvezető. – Szintén az idei év tervei között szerepel egy saját tulajdonú benzinkút üzembe helyezése bonyhádi telepünkön, ezzel is jelentősen növelve a költséghatékonyságot. Hosszú évek tervezett fejlesztése záródik októberben, amikor elkészül cégünk komplex, vállalatirányítási rendszerrel együttműködő webáruháza, ahol a vevőknek lehetőségük nyílik a jelenlegi call center és üzletkötői hálózat mellett, immár online formában is, elektronikusan leadni a rendelésüket.
Az árukészlet vonatkozásában továbbra is nagy hangsúlyt fektet a Niklós Kft. a mirelit áruk beszerzésére és folyamatos tartására, széles szortimentben. A koronavírus első hullámának a tapasztalatait leszűrve, további piaci lehetőséget látnak az éttermek, pizzériák kiszolgálásában, amelynek érdekében a közeljövőben külön gasztro járatot kívánnak indítani.
Vevőkör: retail
Területi lefedettség: Dél-Dunántúl
Főbb forgalmazott kategóriák: tejtermék, hentesáru, mirelit, konzervek, tészták
Bruttó forgalom, 2018.: 5,3 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 5,5 mrd HUF
Honlap: www.niklos.hu//
Orbico: lendületet adnak a márkáknak
Az Orbico Group tagjaként az Orbico Hungary és az Orbico Beauty immár nyolc éve a világ vezető márkatulajdonosainak disztribútorai. Partnereik között olyan cégek vannak, mint a P&G, a Shell, a Bvlgari, a Duracell, a Kellogg’s Company, a Bissell, a Bolton, vagy – tavaly óta – a Lavazza. Az Orbico célja, hogy partnerei számára kereskedelmi szolgáltatásokat és segítséget nyújtson, fejlessze a márkák disztribúcióját és hosszú távú, fenntarthatóan profitábilis együttműködést ajánljon nekik.
– Folyamatosan azon dolgozunk, hogy márkatulajdonosi együttműködéseink gyümölcsözőek legyenek, s kereskedelmi partnereinket minél szélesebb körben tudjuk támogatni. Kiemelkedően jó kapcsolatot ápolunk az összes hazai és külföldi kereskedelmi lánccal, helyi és nemzetközi „játékosokkal”, nagy- és kiskerekkel egyaránt – mondja Kovács Gergely, az Orbico Hungary üzletfejlesztési menedzsere. A cég egyik kiemelkedő eseménye tavaly a Lavazzával kötött együttműködés volt, amelynek keretében az Orbico full scale disztribútorként segíti a kávémárkát.
– A Lavazzával való partnerség számunkra nemcsak kategória-, de csatornainnováció is, hiszen ezáltal elindultunk a horeca irányába – hangsúlyozza Kovács Gergely, a tavalyi sikerek közül kiemeli a tavalyi év rendkívül pozitív zárását is, amelynek köszönhetően az idén a kialakult helyzet ellenére is úton vannak a 100 millió eurós forgalom elérése felé. Az Orbico céljai között szerepel a pharma-csatorna megcélzása.
– Szeretnénk az egészségtudatos termékekre fókuszálni, hiszen mind a fenntarthatóság, mind az egészségtudatosság nagyon fontos a számunkra mind közép-, mind hosszú távon – mutat rá Kovács Gergely.
Vevőkör: retail és horeca
Területi lefedettség: egész Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: FMCG non-food, FMCG food, electro, kenőanyag, játék
Bruttó forgalom, 2018.: 24,4 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 27,4 mrd HUF
Honlap: www.orbico.hu//
Változatlan létszám, növekvő választék
A Premium-Gast Kft. 2006. júliusában kezdte el nagykereskedelmi tevékenységét. A keszthelyi központú vállalkozás elsősorban húskészítmények terítésével foglalkozik, és napjainkra már több száz vevőjét látja el minőségi magyar és osztrák termékekkel.
– A húsipart az egész világon a kínai sertéspestis következtében nagymértékben megnőtt árak jellemezték 2019-ben – foglalja össze a tavalyi évet Hencz Attila tulajdonos-ügyvezető. – Nagy nehézséget okozott ennek kommunikálása a vevők irányába, valamint ennek következtében nőtt a harc a vevők megtartásáért, valamint új vevők szerzéséért. Mindezek tudatában a 10%-os növekedés elfogadható volt 2019-ben.
A COVID-9 következtében márciusban egymás után zártak be a hotelek, éttermek, vendéglátóhelyek – ez a szektor a cég értékesítésének mintegy 40%-át teszi ki.
– Szerencsére a többi értékesítési csatornánk működött, de a június volt az első hónap, hogy a tavalyi bázist tudtuk teljesíteni – árulja el Hencz Attila. – Dolgozói létszámunk változatlan marad a válság ellenére. Termékválasztékunk folyamatosan növekszik, közel 900 termék található a palettánkon, aminek 85%-a húskészítmény, 5%-a tejtermék, 10%-a konzerv. Körülbelül 500 vevőt szolgálunk ki a régióban.
A Premium-Gast fejlődésének kulcsát továbbra is vevői magas színvonalú kiszolgálásában, valamint a folyamatos termékbővítésben látja, jelöli meg zárásul a fókuszterületeket a tulajdonos-ügyvezető.
Vevőkör: retail és horeca
Területi lefedettség: Nyugat-Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: húskészítmények, tejtermékek
Bruttó forgalom, 2018.: 1,3 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 1,3 mrd HUF
Honlap: www.premiumgast.hu//
A termékminőség fontossága egy megváltozott világon
Cégünk immáron több mint 10 éve elkötelezett az egészséges életmód és a fenntartható, környezetkímélő vállalati magatartás mellett. Tesszük ezt most is, egy megváltozott piacon, járványhelyzetben. Piackutatók szerint Magyarországon is a tudatos fogyasztás felé vették az útjukat a hazai fogyasztók, mégis sokszor az ár a döntő, hiszen sok háztartás bevétele a járvány miatt megcsappant.
Folyamatosan bővülő kínálatunkban rizs, mandula, kókusz, zab alapú italokat és joghurtkultúrás termékeket forgalmazunk. Fontosnak tartjuk az élelmiszerek GMO-mentes, cukormentes, tartósítószermentes laktózmentes, gluténmentes és vegán változatainak elérhetőségét, hiszünk az egészségtudatos táplálkozás betegségmegelőző erejében, a környezetvédelmi lábnyom csökkentésének fontosságában. Mivel a nemzetközi trendekhez hasonlóan egyre több hazai fogyasztó választja hazánkban is a vegán étrendet, így bővülő termékportfóliónk ebben a szegmensben kínál olyan izgalmas finomságokat, mint például a Terra zöldségchipsek vagy a BIO Green Heart kenhető növényi szendvicskrémek és humuszok. Osztrák NÖM gyártópartnerünkkel számos proteintermékkel lépünk a piacra, joghurtok, joghurtitalok, tejitalok, porok, pudingok és szeletek vagy ízesített protein víz formájában. JOYA márkánk szintén új növényi termékekkel jelentkezik, mint pl a JOYA BIO zabkávé vagy mandula, kókusz alapú proteinitalok, új joghurtkultúrás termékek. Szélesítjük kínálatunkat fermentált növényi italokkal és új, grillezhető és kenhető tofu, valamint tofukrémekkel, melyek jótékony élettani hatása már évek óta bizonyított.
Vevőkör: retail és horeca
Területi lefedettség: egész Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: tejtermékek, tejhelyettesítő termékek, hűtött szeletes édességek, egészséges nassolnivalók, egészséges táplálkozást támogató élelmiszerek
Bruttó forgalom, 2018.: 3,4 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 4,1 mrd HUF
Honlap: www.realnature.hu//
Átalakított termékstruktúra
A Mátészalka-központú SZAL-TÓ működését 2019-ben három fontos eseményt befolyásolta. Az első, hogy a NETA 2019. január 1-től immár kiterjed a pálinkákra, illetve minden keserűital-márkára. A beszerzési árak a gyakorlatban jelentősen emelkedtek, ami kihatott az értékesítésre.
– A pálinka termékkategória forgalma jelentősen csökkenő tendenciát mutat, ami várhatóan tartós lesz – jelzi Szalai Árpád tulajdonos-ügyvezető. – Ez a folyamat szükségessé tette a termékstruktúra átalakítását.
Másodsorban egyre nagyobb feladatot jelent minden cég számára a megfelelő humán erőforrás biztosítása, megtartása.
A harmadik tényező az időjárás volt. A kiemelkedően meleg tavaszi/nyári időszak hirtelen megemelkedett keresletet generált a soft drink, ásványvíz és sör termékek esetében. Ez a cégtől a termékstruktúra részbeni, gyors átalakítását igényelte. Emiatt a logisztikai költségeik aránytalanul tovább emelkedtek, ami szintén az árrés terhére ment.
– A piaci környezetben jellemzően továbbra is a minőségi fogyasztás felé tapasztaltunk kisebb mértékű elmozdulást, amit pozitívan értékelünk – jegyzi meg Tóth Attila tulajdonos-ügyvezető. – Ez magával hozta a minőségi termékválaszték további bővítésének igényét.
A COVID-19 hatása tevékenységüket átszervezte, mivel a vendéglátás kiesése jelentős problémákat okozott értékesítésükben.
Az idei évben mindezek ellenére folytatják a bérfejlesztéseket, a munkaerő stabilizálásának céljából. Vevőik minőségi kiszolgálásának érdekében folyamatosan fejlesztik eszközparkjukat és képezik kollégáikat.
Vevőkör: retail és horeca
Területi lefedettség: Kelet-Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: szeszes ital, üdítő, ásványvíz, sör, vegyi áru
Bruttó forgalom, 2018.: 5,4 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 5,8 mrd HUF
Honlap: www.szal-to.hu//
Több lábon állva
A keszthelyi székhelyű Z+D Kft. jövőre ünnepli megalakulásának 30. évfordulóját.
– Ha visszatekintünk a mögöttünk lévő évekre, azt látjuk, hogy fő profilját tekintve zöldség-gyümölcs forgalmazó, lokális nyugat-dunántúli vállalkozásból a Z+D Kft. mára egy 320 főt foglalkoztató, bruttó 25 milliárd Ft éves árbevételű, hozzávetőleg 8000 referenciával dolgozó, szortimentjében az ital-, élelmiszer- (friss- és szárazáru), valamint vegyi termékek teljes spektrumát lefedő, Nyugat-Magyarország és Budapest meghatározó nagykereskedelmi vállalata lett – fogalmaz N. Szabó István tulajdonos, ügyvezető igazgató. – Sikerünk titka a vevőfókuszú kereskedelmi politika napi szintű működtetése, a beszállítóinkkal való legmagasabb szintű partneri viszony létrehozására való törekvés, a magasan képzett munkatársainkba vetett bizalom és hit, valamint a szervezeti felépítésünkből és strukturált működési modellünkből eredő versenyelőny, mely a több lábon állást jelenti.
A Z+D Kft., amellett, hogy a Reál kiskereskedelmi lánc nyugat-magyarországi egyik régiós központja, saját fenntartású C+C áruházakkal rendelkezik a Balaton környékén. Emellett Nyugat-Magyarország és Budapest több pontján üzemeltet önállóan vagy franchise partnerek együttműködésével nagykereskedelmi raktárbázisokat: Keszthelyen, Veszprémben, Zalaegerszegen, Budapesten, Szombathelyen, Ajkán, Káptalantótiban, Zircen, Pápán, Zalaszentgróton és Érden.
– Ez a jelentős területi lefedettség is hozzájárul a Food és HoReCa szegmensben található, közel 6500 vevő partnerünk minőségi kiszolgálásához – zárja gondolatait N. Szabó István.
Vevőkör: retail és horeca
Területi lefedettség: Nyugat- és Közép-Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: ital, élelmiszer, frissáru, zöldség-gyümölcs
Bruttó forgalom, 2018.: 25.0 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 25,2 mrd HUF
Honlap: www.zpluszd.hu//
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >