Tavaly nőtt a vodka és a ginfogyasztás
Az égetett szeszesitalok forgalma a szervezett kiskereskedelemben stabilan mintegy 70 milliárd forint 2008. december-2009. novemberben, ahogyan az előző hasonló időszakban is.
Mind értékben, mind mennyiségben két italfajta bolti eladása tudott növekedni az előző évhez képest: a vodka 8 és 2, valamint a gin 15, illetve 9 százalékkal.
A legnagyobb, 10 milliárd forintot meghaladó bolti forgalmat a bitter, pálinka és vodka érte el. A bitter 15 milliárd feletti kiskereskedelmi eladása értékben 1 százalékkal emelkedett, mennyiségben 1 százalékkal csökkent.
A pálinka és pálinka jellegű italok éves piaca megközelíti a 15 milliárd forintot. Értékben 1 százalékkal nőtt a bolti eladásuk, mennyiségben viszont 8-cal csökkent. Jelentősen nőtt a prémium pálinkák forgalma, kisebb mértékben a közepes árfekvésű, és csökkent a kommersz. A vodka forgalma túllépett a 11 milliárd forinton. A közepes árszínvonalú szegmens részesedése 45-ről 47 százalékra emelkedett, a prémiumé pedig 9-ről 10-re. Csökkent viszont a kommersz részaránya, 46-ról 43 százalékra.A piac bővülése a 0,5 literes és a 0,7 literes növekedésének köszönhető.
A brandy bolti eladása értékben 7, mennyiségben 11 százalékkal csökkent. Az éves piac még meghaladja a 9 milliárd forintot. A whisky 7 és a likőr 6 milliárd feletti éves forgalma értékben 3, illetve 13 százalékkal lett kisebb, egyik évről a másikra. Mennyiséget tekintve a változás mínusz 12, illetve 15 százalék. A rum 4 milliárdot meghaladó éves forgalma szintén csökkent, 2 százalékkal. Mennyiséget tekintve a csökkenés mértéke 8 százalék. A vermut éves bolti eladása 3 milliárd forint felett mozog. A gin éves forgalma, a nagyarányú növekedés következtében meghaladja az 5 milliárd forintot 2008. december-2009. novemberben- derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >