Tavaly még hullámvölgyben a kereskedelem
A kiskereskedelmi forgalom volumene a naptárhatástól megtisztított adatok alapján tavaly novemberben 0,3 százalékkal csökkent a 2009 novemberihez képest, míg az első tizenegy hónap eladásai 2,5 százalékkal estek az előző év azonos időszakához viszonyítva – közölte a KSH.
2010 novemberében a kiskereskedelmi üzletek – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – hasonló volumenű forgalmat bonyolítottak le, mint egy évvel korábban. A 2007-től megfigyelhető csökkenő tendencia a nyár közepe óta megtorpant, így összességében az év első tizenegy hónapjában az eladások 2,5 százalékos mérséklődést mutattak. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a novemberi értékesítés volumene az előző hónap szintjén maradt.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2010 novemberében 639 milliárd forint értékű árut forgalmaztak; az év első tizenegy hónapjában összességében 6689 milliárd forint forgalom realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 44 százaléka élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 18 százaléka üzemanyag-, 14 százaléka bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 24 százalék volt tavaly az első 11 hónapban.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek értékesítésének volumene 2010 novemberében lényegesen nem változott, az első tizenegy hónapban 2,2 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
A forgalom jelentős részét (90 százalékát) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai egy százalékkal csökkentek novemberben. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem novemberi volumene az előző havi szinten maradt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >