189 milliárdra rúgott tavaly a teljes hazai reklámköltés
A tavalyi 189,05 milliárd forintos hazai reklámköltés 7,77 százalékkal múlja felül a 2013-as adatot – jelentette be Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) alelnöke egy keddi budapesti rendezvényen.
A televíziós hirdetési bevételek 50, az internetes hirdetések 47,3, a sajtópiac 34,6 milliárd forint körül alakultak; ez 10, illetve 20,9 százalékos növekedést, míg a print kiadványoknál 3,22 százalékos csökkenést jelent.
A direkt marketingből származó bevételek 29,5 milliárdos összege mintegy 2, a köztéri hirdetések 15,6 milliárdja 8,6 százalékos növekedést jelez, míg a rádiós reklámbevételek 9,3 milliárdja 5,8 százalékkal múlja felül a 2013-as adatot. A köztéri, de nem hagyományos falfelületi ambient szektor 2,5 milliárdja 1,3, a mozi 1,3 milliárdos bevétele 16 százalékos javulás.
A televízió részesedése 25,9-ről 26,3, az interneté 22,2-ről 24,9 százalékra emelkedett a reklámköltésekben, míg a print 20,3-ról 18,2 százalékra zsugorodott.
Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke arról beszélt, hogy a tavalyi számokat több egyszeri hatás is befolyásolta, köztük az országgyűlési és az önkormányzati választás, valamint a labdarúgó világbajnokság vagy az állami költések soha nem látott, 35 százalékos mértékű, 6-8 milliárd forintos növekedése.
Mint mondta, ez utóbbi által „az állam kinyilvánította, hogy hisz a reklámban, hisz a kommunikáció erejében”.
Novák Péter, az internetes ágazatot összefogó IAB Hungary vezetője arról beszélt, hogy legnagyobb szeletük, a display marketing 10 százalékkal növekedett, a keresőmarketing a bevétel esése ellenére is erős második az online piacon, az apróhirdetéshez kapcsolódó reklámok 30 százalék fölötti növekedést hoztak, míg az e-mail tagozat a korábbi csökkenés után komoly lendületet kapott; eközben 140 százalékkal bővült a mobilreklám piaca.
Kovács Tibor, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke azt emelte ki, hogy az idei lehet az az esztendő, amikor a print piac eléri a növekedést megelőző egyensúlyi pontot.
Megemlítette: a hazai print piac teljes árbevétele 100,4 milliárd forint, amiből mintegy 60 milliárd a terjesztési árbevétel, 5,6 milliárdot pedig a lapokkal azonos vagy azokéhoz hasonló tartalmak hoztak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Novák Pétert a Magyar Reklámszövetség új elnöke
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Egyszerűsíti az Albertsons a TV-reklámozást
Az élelmiszerkereskedő új Collective TV részlege a hirdetőknek kínál segítséget…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >