Tavaly kevesebbet költöttek a háztartások joghurtokra
A tavalyi évben bővült a joghurtok vásárlói hatóköre, a háztartások 86 százaléka vásárolt joghurtot 2009-ben – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adataiból. A fogyasztók 81 százaléka vett valamilyen gyümölcsízesítésű joghurtot az év során, míg a sima, ízesítés nélküli joghurtot a háztartások valamivel több, mint fele szerezte be.
2009-ben valamivel kevesebb pénzt adtak ki a háztartások joghurtokra, amely elsősorban a vásárlási alkalmak csökkenésének, illetve az egy vásárlás során megvásárolt kisebb mennyiségnek köszönhető. A gyümölcsjoghurtok esetében a piac stabil maradt, a forgalom kismértékű visszaesése főként a natúrjoghurtoknál volt érezhető.
Ezzel szemben a joghurtok vásárlói hatóköre bővült, így a tavalyi évben a háztartások 86 százaléka vásárolt valamilyen joghurtot. Ezen belül is a gyümölcsjoghurtokat vásárolták a legszélesebb körben (81 százalékuk vett valamilyen gyümölcsízesítésű joghurtot az év során), míg sima, ízesítés nélküli joghurtot a háztartások valamivel több, mint fele szerzett be.
A joghurtok piacán a saját márkás termékek viszonylag alacsony, 20 százalékos piacrészt értek el a megvásárolt termékek mennyisége alapján, amely arány csökkenést jelent az előző évhez képest. Ennek hátterében főként a márkás termékekkel szembeni árolló szűkülése áll.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >