Tavaly kevesebbet költöttek a háztartások joghurtokra
A tavalyi évben bővült a joghurtok vásárlói hatóköre, a háztartások 86 százaléka vásárolt joghurtot 2009-ben – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adataiból. A fogyasztók 81 százaléka vett valamilyen gyümölcsízesítésű joghurtot az év során, míg a sima, ízesítés nélküli joghurtot a háztartások valamivel több, mint fele szerezte be.
2009-ben valamivel kevesebb pénzt adtak ki a háztartások joghurtokra, amely elsősorban a vásárlási alkalmak csökkenésének, illetve az egy vásárlás során megvásárolt kisebb mennyiségnek köszönhető. A gyümölcsjoghurtok esetében a piac stabil maradt, a forgalom kismértékű visszaesése főként a natúrjoghurtoknál volt érezhető.
Ezzel szemben a joghurtok vásárlói hatóköre bővült, így a tavalyi évben a háztartások 86 százaléka vásárolt valamilyen joghurtot. Ezen belül is a gyümölcsjoghurtokat vásárolták a legszélesebb körben (81 százalékuk vett valamilyen gyümölcsízesítésű joghurtot az év során), míg sima, ízesítés nélküli joghurtot a háztartások valamivel több, mint fele szerzett be.
A joghurtok piacán a saját márkás termékek viszonylag alacsony, 20 százalékos piacrészt értek el a megvásárolt termékek mennyisége alapján, amely arány csökkenést jelent az előző évhez képest. Ennek hátterében főként a márkás termékekkel szembeni árolló szűkülése áll.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >