Tavaly december óta nő értékalapon az élelmiszer-kiskereskedelem
A világ tíz nagy piacán lelassultak a recesszió élelmiszer-kiskereskedelemre gyakorolt hatásai – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat „Economic Current” című, legújabb jelentése a havi trendekről.
A vizsgált országok átlagában az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma a decemberi csökkenés után idén minden hónapban változatlan maradt, a tavalyi hasonló hónaphoz viszonyítva. Értékben azonban mindegyik hónapban állandó, kismértékű növekedés tapasztalható az előző évi hasonló időszakhoz képest. Nagy-Britannia a pozitív kivétel, ahol a növekedés dinamikus, a piac bővülése tavaly július óta minden hónapban meghaladta az 5 százalékot az előző évi hasonló hónaphoz képest.
Májusban már nem fordultak többen a kereskedelmi márkákhoz, és a promóciós vásárlások aránya sem emelkedett, ugyanakkor a fogyasztók hónapról hónapra növekvő aránya váltott alacsonyabb árakat kínáló üzletre.
A vizsgált nagy európai piacok közül májusban legkevésbé Franciaországban változtak a vásárlási szokások áprilishoz képest. Legnagyobb mértékben Olaszországban, ahol jelentősen nőtt az olyan fogyasztók aránya, akik alacsonyabb árakat kínáló üzletekre váltottak, illetve kereskedelmi márkás árukat vásároltak. Többen lettek azok is, akik a korábbihoz képest gyakrabban járnak vásárolni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >