Tavaly csaknem 19 ezer tonna kolbászt exportáltunk
Magyarország tavaly 18 ezer 900 tonna kolbászt exportált 45 országba, amivel a 12. lett a világon – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szombaton a 23. Békéscsabai Kolbászfesztiválon.
A tárcavezető a fesztivál frisskolbász-gyúró versenyének megnyitóján arra hívta fel a versenyen részt vevő csapatokat, gyúrjanak annyi kolbászt, hogy „jövőre benne legyünk az első tízben”.
Szijjártó Péter kifejtette, a magyar gazdaság exportorientált, a növekedési pálya függ a kivitel volumenétől. Az elmúlt két évben 100 milliárd euró felett volt a kivitel, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a magyar gazdasági növekedés meghaladta az uniós átlagot.
Az exportban kiemelt szerepe van az élelmiszeripari termékek kivitelének, ugyanis világszerte nő a kereslet a minőségi magyar termékek iránt – húzta alá.
A miniszter szerint Magyarország erejét az értékek és a hagyományok ápolása adja, a Csabai Kolbászfesztivál pedig egy igazi értéknek, egy hungarikumnak a népszerűsítését célozza. Hozzátette, a brit Guardian újság – amely szavai szerint nem gyakran ír pozitívan Magyarországról – tavaly Európa tíz legjobb őszi fesztiválja között említette a Békés megyei rendezvényt.
Szijjártó Péter elmondta, a magyarokat világszerte három dologgal azonosítják: Puskás Ferenc labdarúgó nevét mindenki ismeri; azt mindenhol tudják, hogy a világ legkülönlegesebb itala a pálinka; és azt is tudják, hogy az igazi férfi a legcsípősebb kolbászt is meg tudja enni, a legcsípősebb pedig a csabai a világon – jelentette ki.
A 23. Csabai Kolbászfesztivál szombati frisskolbász-készítő versenyén mintegy 750 csapat vesz részt. A rendezvény idején készített összes kolbász körbeérné a várost – közölte korábban Hégely Sándor fesztiváligazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább erősödnek a kínai-magyar agrárkapcsolatok
A magyar mezőgazdaságot és agráriumot számos kihívás érte az utóbbi…
Tovább olvasom >Május végén Magyarország kihirdetheti a mentességet a ragadós száj- és körömfájás ügyében
A ragadós száj- és körömfájás vírus utolsó kitörése óta nem…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Ausztriában 3,0 százalékra mérséklődött az infláció májusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >