Tavaly a bővülés éve volt, az idei a konszolidációé lesz az Auchannál
A tavalyi évben az Auchan Magyarország Kft. forgalma a 7 új áruház csatlakozásának köszönhetően közel 10%-kal nőtt, az országos kiskereskedelmi forgalomban tapasztalható tendenciák ellenére. Az áruházlánc 299,5 milliárd forintos éves bruttó forgalmat ért el a 19 áruházban megfordult több mint 36 millió vásárlónak köszönhetően. 2013-ban a régi és új áruházak kereskedelmi politikájának összehangolása mellett több benzinkút-építését is tervezi a kiskereskedelmi vállalat.
Kihívásokkal, nehézségekkel és változásokkal teli évet zárt az Auchan Magyarország Kft. 2012-ben, több okból is. A 2012 tavaszán felvásárolt 7 hazai Cora áruház és 2700 munkatárs integrálása új kihívást jelentett. A csökkenő vásárlóerő és a magas benzinár hatásai, a régi és új áruházak átalakítása megnehezítette a kereskedelmi tevékenységet, és visszafogta a forgalmat az is, hogy az áruházlánc csak 2012 decemberében lett Erzsébet-utalvány elfogadóhely. A kiadások mérséklése érdekében az áruházlánc tovább csökkentette a működési költségeit, többek között az energiaköltségek mérséklésével, a zöld pénztárak bevezetésével, és a reklámköltségek visszafogásával.
A nehéz gazdasági körülmények ellenére 2012-ben több, jelentős sikert is megélhetett az áruházlánc. Az átvett 7 áruházzal 2700 új munkatársnak tud biztos munkahelyet nyújtani, s az új kollégák képzésére is különös figyelmet és energiát fordít. A vásárlók igényeinek megfelelően több fejlesztésre is sor került. Átalakították és új dekorációval látták el tavaly az áruházak többségét, de az áruházak átépítését idén is folytatja a vállalat. Nőtt az igény a kisebb kiszerelésű termékek iránt, ezért már ilyen termékeket is találhatnak a polcokon a vásárlók. A fentiek mellett a legolcsóbb, ún. elsőáras helyett bevezetett Tuti Tipp termékek körének bővítése, valamint a kimért termékek osztály kialakítása is mind-mind a tavalyi év fejlesztései között szerepeltek. A kimért termékek osztálya egyedi megoldás a hazai kiskereskedelmi piacon, 2013 tavaszára már mind a 19 áruházban megtalálják majd a vásárlók. Áruházanként 200-500 különböző termékből (reggeliző pelyhektől a fűszereken át a száraztésztákig), vehetnek igény szerinti mennyiségben. A termékeket közvetlenül a gyártóktól szerzi be a vállalat, gyártók 75%-a magyar, akiknek a 19 áruház kiemelkedő piaci lehetőséget teremt.
A Cora és az Auchan jó gyakorlatait megtartva, a két áruházlánc legjavát ötvözve 2013-ban az Auchan Magyarország be kívánja bizonyítani, hogy 1+1=3, a két lánc együtt még többre képes, mint külön-külön. Idén a 19 Auchan áruház polcaira kerülhetnek a Corákban kedvelt, ott „Íz és Hagyomány” néven ismert termékek, melyeket „Tájaink Ízei” néven találhatnak majd meg a vásárlók. A Corákban kedvelt, hagyományos kiszolgálással működő hentespultokat is megtartotta az Auchan, az áruházak vásárlóinak igényei szerint, és a fóti áruházban bevezette a prémium hentespultot, ahol kizárólag két hazai beszállítótól érkezett, kiváló minőségű, friss sertés és marha húsok kerülhetnek a pultba. Ezzel a kezdeményezéssel kívánja felmérni a vállalat, hogy az ilyen típusú prémium termékekre és szolgáltatásokra mekkora az igény. Az Auchan minőségi, sajátmárkás termékei pedig egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek: 2009, azaz bevezetésük óta az akkori 56-ról 1718-ra nőtt a különböző sajátmárkás termékek száma, a forgalmuk pedig mintegy 25%-kal nőtt a 2011-es eredményekhez viszonyítva.
A kiskereskedelmi vállalat a tavasszal csatlakozott 7 áruházzal együtt, 19 áruházban mintegy 15%-os vásárlószám növekedést (36 millió vásárló/év) és közel 7%-os eladott termékszám növekedést tapasztalt a tavalyi évben. Összességében a 2012-es év eredményesnek tekinthető, különösen azért, mert a fejlesztések és az átalakítások miatt egyetlen áruház, egyetlen napra sem zárt be, így közel 10%-os forgalmi növekedéssel közel 300 milliárd forintos éves bruttó forgalmat ért el az áruházlánc.
„2012 a változásoké és a bővülésé volt, 2013 a konszolidáció éve lesz az Auchannál. Tavaly 7 áruházat integráltunk, ezért idén újabb nyitását nem, de benzinkutak építését tervezzük a meglévő áruházaink mellé. Célunk, hogy minden áruházunk mellett, ahol lehetséges, létesítsünk benzinkutat is, erre jelentős igény mutatkozik a vásárlók részéről. Folytatjuk áruházaink átalakítását is, a tavalyi és idei évben 6 milliárd forint értékben, mely összeg a magyar vállalkozásokhoz kerül, ezzel is a hazai gazdaságot kívánjuk támogatni. 15 év alatt eddig mintegy 200 milliárd forintot fektettünk be Magyarországon” – mondta el Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója.
„Idén 15 évesek leszünk, örömünket pedig a mellettünk hűségesen kitartó vásárlókkal, munkatársakkal és partnerekkel kívánjuk megosztani. Időt és energiát fogunk fordítani áruházaink és csapataink összehangolására, a vásárlók igényeinek minél magasabb szintű kiszolgálására és az elmúlt 15 évben kialakult gyakorlatok újragondolására. Közvetlenül a gyártókkal lépünk kapcsolatba, ha csak lehetséges, a hosszú távú együttműködéssel nem csak alacsony árakat kínálhatunk a vásárlóknak, de a beszállítóinknak is kedvezőbb lehetőségeket biztosíthatunk: akár egyetlen egységünkbe, akár mind a 19 áruházunkba szállíthatnak be termékeket a hazai gyártók. Ami pedig a magyar termékek export lehetőségét illeti, a romániai zöldség-export mellett a magyar boroknak és egyéb, elismert termékeknek kívánunk újabb piacokat kiépíteni. A sajátmárkás termékeinket továbbra is 3 nyelvű címkével forgalmazzuk, hogy a régióban lehetőségünk legyen piacot teremteni számukra” – tette hozzá a vezérigazgató.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >