Tavaly 5 százalék fölött esett a kiskereskedelmi forgalom
Decemberben sem szakadt meg a kiskereskedelmi eladások 2007 eleje óta tartó csökkenő
Tendenciája – derül ki a KSH által közzétett adatokból.
A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009 egészében 5,2, decemberben 7,4%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. A folyó áron számított forgalom 2009-ben 279 milliárddal kevesebb volt az egy évvel korábbinál. A szezonális ésnaptárhatástól megtisztított adatok szerint 2009 decemberében a kiskereskedelmi eladások 0,7%-kal csökkentek az előző havihoz képest.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban és a csomagküldő kiskereskedelemben 2009-ben 7279 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, ebből decemberben az éves forgalom 10%-a, 753 milliárd forint realizálódott.
2009-ben a kiskereskedelmi eladások 45%-a az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 15–15%-a az üzemanyag-, valamint a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 25% volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek értékesítésének volumene 2009-ben 3,9%-kal csökkent.
az előző év azonos időszakihoz képest. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma 2009-ben 8,7, %-kal esett vissza az előző év azonos időszakihoz mérten.
Az Eurostat gyorsbecslése szerint – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2009 egészében az Európai Unió 27 tagállamában átlagosan 1,7, decemberben 1,0, az eurozóna országaiban 2,3, illetve 1,6%-kal csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene előző évihez képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >