Tavaly 4,8 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Csehországban tavaly 4,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) szerdán Prágában.
A kiskereskedelmi forgalom növekedése immár hatodik éve folyamatos, 2018-ban ez a mutató 4,9 százalékos volt. Tavaly egy munkanappal több volt, mint 2018-ban, ezért a naptári hatásoktól megtisztított növekedés 4,7 százalékos.
Decemberben a kiskereskedelmi forgalom növekedése 4,8 százalékos volt a novemberi 2,9 százalék után. Az üzletek forgalma tavaly minden hónapban magasabb volt, mint az előző, 2018-as évben. A legmagasabb növekedést szeptemberben (7,1 százalék), a legalacsonyabbat (2,8 százalék) májusban mérték.
Az iparcikkek eladása a tavalyi évben 7,7 százalékkal, az élelmiszereké 1,8 százalékkal emelkedett. A legnagyobb növekedést, 18,3 százalékkal az internetes üzletek és a csomagküldő szolgálatok forgalma mutatta ki. A tavalyi mutató azonban alacsonyabb, mint a korábbi években, amikor meghaladta a 20 százalékot is. A számítógépes és a kommunikációs műszaki eszközök forgalma 9,6 százalékkal emelkedett. A szabadidős tevékenységekre fordított összeg 7,7 százalékkal volt nagyobb, mint 2018-ban.
Az autóeladásokat és a szervizek forgalmát Csehországban sem számolják bele a kiskereskedelembe. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Colliers: a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése folytatódott az első negyedévben
Az első negyedévben folytatódott a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése: a…
Tovább olvasom >Lengyelországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség áprilisban
Lengyelországban a márciusi csökkenés után áprilisban erőteljesen, 2022 májusa óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >