Tavaly 38%-kal csökkentette szénlábnyomát a spanyol Mercadona
Az éghajlatváltozásról szóló Párizsi Megállapodás értelmében a Mercadona 2015 és 2021 között folyamatosan mérte kibocsátását. A vállalat szénlábnyomának csökkentése érdekében üzleteit mintegy 9000 napelemmel szerelte fel, és hatékony, fenntartható CO2-alapú hűtőrendszereket vezetett be, valamint szigorúan ellenőrzi a hűtőközeg-gázszivárgásokat.
A vállalat fokozott figyelmet fordít ezen túlmenően a fenntartható logisztikára, amit gázüzemű teherautókkal, EURO 6-os flottával, ECO furgonokkal és mega félpótkocsis teherautókkal valósít meg amellett, hogy vasúti szállítást is igénybe vesz.
A Mercadona szerint LED-es világítást, zárt fagyasztószekrényeket és más energiatakarékos megoldásokat alkalmazó hatékony áruházi modellje is hozzájárult az energiatakarékossághoz.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitotta ezredik üzletét a spanyol Consum
Mérföldkőhöz érkezett Spanyolország egyik legnagyobb élelmiszer-kereskedelmi szövetkezete, a Consum: a…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Extrém nyár, rekordmeleg: így reagálnak a boltláncok a hőségre
Soha nem mértek még olyan magas hőmérsékletet Budapesten, mint az…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >