Tavaly 13,5 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom
Tavaly 13,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző évhez képest – közölte pénteken a román országos statisztikai intézet.
A növekedés elsősorban a nem élelmiszerek eladásának köszönhető, amely 15,2 százalékkal bővült, az élelmiszerek, italok és dohánytermékek értékesítése 13,7 százalékkal nőtt, az üzemanyag-eladás volumene 10,2 százalékkal volt nagyobb.
Decemberben a román kiskereskedelmi forgalom volumene 7,2 százalékkal nőtt 2015 decemberéhez mérten.
A tavalyi év utolsó hónapjaiban a román kiskereskedelmi forgalom volumenének éves növekedése fokozatosan csökkent. Az első fél év után még 18 százalékos bővülést jegyeztek, majd hónapról-hónapra csökkent 13,5 százalékra.
A tavalyi román gazdasági növekedésnek a belföldi fogyasztás volt a legfőbb hajtóereje. Az előzetes becslések szerint a román gazdaság 4,8 százalékkal bővült 2016-ban.
Az idén a román kormány 5,2 százalékos gazdasági növekedéssel számol, ami a legnagyobb lenne Európában. Ugyanakkor elemzők kételyeiket fejezték ki a becslés megalapozottságát illetően, hiszen a román kormány gazdasági prognózisokkal foglalkozó szakértői bizottsága téli jelentésében hirtelen 4,3 százalékról 5,2 százalékra emelte a várható GDP-bővülést. Román elemzők 3,4-4,3 százalékos sávban mozgó növekedést valószínűsítenek, aminek továbbra is a fogyasztás lesz a fő hajtóereje.
Romániában az elmúlt másfél évben több lépcsőben csökkentették az általános forgalmi adót, amely jelenleg 19 százalék, miután 2016 elején négy százalékponttal, január 1-től további 1 százalékponttal mérsékelték. Emellett 2015 közepétől az élelmiszerekre és a közélelmezésre kiterjesztették a 9 százalékos kedvezményes áfát. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új visszaváltási rendszert vezetett be az Auchan Románia Bukarestben
Az Auchan Románia új, tömeges visszagyűjtésre alkalmas visszaváltó rendszert indított…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >