Tavaly 12 százalékkal nőtt az ásványvizek kiskereskedelmi forgalma
A több mint 880 millió liter víz mintegy 43 milliárd forintért cserélt gazdát, ez 15 százalékos értékbeli növekedést jelent.
Az eladott mennyiség közel
kétharmada szénsavas, illetve dús, érzékelhetően
emelkedik a szénsavmentes ásványvíz
iránti kereslet – derül ki a Nielsen Piackutató
legfrissebb adataiból. A legtöbb ásványvizet
másfél literes palackban vásárolják,
a forgalom mintegy 80 százaléka jut erre a
kiszerelésre. Ugyanakkor egyre nagyobb a 2 literes palack
forgalma. Figyelemre méltó a kereskedelmi márkák
magas, 40-41 százalékos piaci részesedése.
A legkedveltebb szénsavas dús
szegmens átlagos fogyasztói ára literenként
45 forintot ért el decemberben, ami 2 forinttal volt magasabb
a decemberinél. Ugyanakkor a szénsavmentes 1 forinttal
drágult, literenként 57 forintra. Az enyhe átlagára
2 forinttal emelkedett, 62-re.
Koncentrálódik az
ásványvíz értékesítése,
az összes ásványvíz 76 százalékát
a 400 négyzetméternél nagyobb modern üzletekben
adták el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sz. Variáns a világ dizájn fővárosaiban – Párizstól Milánón át Debrecenig
Az Sz.Variáns több mint három évtizede a magyar csomagolástechnikai ipar…
Tovább olvasom >Drágul a csokoládé, mégis veszik: fényes árbevétel, olvadó profit a Lindtnél
A Lindt & Sprüngli svájci csokoládégyártó idén ismét bebizonyította, hogy…
Tovább olvasom >A gyártástól az üzletekig az SAP megoldására fűzi fel ékszereit a Pandora
A technológia által kínált legjobb lehetőségeket szeretné használni üzlete fellendítésére…
Tovább olvasom >